Jump to content
IGNORERAD

Ge pass + eventuellt e-visa till imm på suvan


JohanB

Recommended Posts

OBS lämna e-visat utprintat tillsammans med passet till immigrationstjänstemannen på flygplatsen i Thailand.

Dom verkar inte ha någon koll i datorn vilka som har visa, så det var på håret att jag bara fick Visa Exempt.

Annars inga problem på vägen via Zürich med Swiss.

Incheckningarna både på Arlanda och Zürich kollade vartenda dokument noggrannare än på Suvan......

 

Sitter på det iskalla karantänhotellet Mercure nu, med tyvärr urusel mat och väntar på PCR-resultatet.

 

Drar till Nakhon Sawan i morgon om allting grönt....

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

Negativ bägge 2 i alla fall

Nu drar vi från det här skithotellet Mercure! En ikall "frukost" med scrambled ägg, 2 smaklösa iskalla hotdoggs, två oidentifierbara falukorvsliknande skivor och en halv kall stekt tomat. Inget bröd eller kaffe! Två små neskaffepåsar i rummet som gick åt i går.

 

Var tvungen beställa varmt kaffe och bröd genom Panda från ett dili café..... 

 

Så varning för Mercure Suk11.......😒

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev JohanB:

Negativ bägge 2 i alla fall

Nu drar vi från det här skithotellet Mercure! En ikall "frukost" med scrambled ägg, 2 smaklösa iskalla hotdoggs, två oidentifierbara falukorvsliknande skivor och en halv kall stekt tomat. Inget bröd eller kaffe! Två små neskaffepåsar i rummet som gick åt i går.

 

Var tvungen beställa varmt kaffe och bröd genom Panda från ett dili café..... 

 

Så varning för Mercure Suk11.......😒

Bott där flera gångar, säkert +20 nätter. Riktigt bra rum, grymma sängar. Normalt helt ok frukost i loungen och bra på Alex.

Så att kalla det ett skithotell är nog en överdrift. Men tråkigt att din frukost inte höll måttet.

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev M33:

Bott där flera gångar, säkert +20 nätter. Riktigt bra rum, grymma sängar. Normalt helt ok frukost i loungen och bra på Alex.

Så att kalla det ett skithotell är nog en överdrift. Men tråkigt att din frukost inte höll måttet.

Jag tror inte TS hade förväntat sig den svarta karantän lådan som levereras utanför dörren.  Förra året blev det ju ca 45 svarta lådor med käk på 15 nätter..... Jag hade sett till att få en mikrovågsugn i min två rummare. Så här såg min frukost ut på test and go för några veckor sedan, micro även här.1335500817_IMG_20211116_0758252.thumb.jpg.8f09bd3d9e5f38be578bf98e4626c189.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Jag tror inte TS hade förväntat sig den svarta karantän lådan som levereras utanför dörren.  Förra året blev det ju ca 45 svarta lådor med käk på 15 nätter..... Jag hade sett till att få en mikrovågsugn i min två rummare. Så här såg min frukost ut på test and go för några veckor sedan, micro även här.1335500817_IMG_20211116_0758252.thumb.jpg.8f09bd3d9e5f38be578bf98e4626c189.jpg

Om man betalar 7200 net för två pers inkl transport, PCR osv så är ju själva kostnaden för rummet (och frukosten) rätt låg. 
Ett vanligt rum brukar normalt kosta kring 1000SEK, förstår inte hur man kan bli upprörd över en frukost då. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inte mycket som skapar så heta känslor här på MPR som en frukost...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...