Jump to content
IGNORERAD

Kommer Omicron stänga Thailand igen?


Chomphoo

Recommended Posts

Tydligen en riktigt jävlig variant av Covid som sprids nu. Omicron Covid19. Thailand har redan stängt för 8 Afrikanska länders turister och viruset finns redan i England och kommer säkert finnas i Sverige nästa vecka om det inte redan finns här.

 

Nu blir jag så oroad att även vi kommer bli portade igen! Ska resa 29 Jan men det ser tämligen mörkt ut. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    7

  • Surin P3

    2

  • Fritz

    2

  • Chomphoo

    2

Mest aktiva i denna tråd

9 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Tydligen en riktigt jävlig variant av Covid som sprids nu. Omicron Covid19. Thailand har redan stängt för 8 Afrikanska länders turister och viruset finns redan i England och kommer säkert finnas i Sverige nästa vecka om det inte redan finns här.

 

Nu blir jag så oroad att även vi kommer bli portade igen! Ska resa 29 Jan men det ser tämligen mörkt ut. 

 

 

Huruvida denna variant är på något sätt jävligare än andra, det vet väl ingen ännu.

Men informationen som börjar cirkulera skapar samma panikåtgärder hos folk

och länders regeringar, som genomsyrat hela den sk. pandemin.

Så alldeles oavsett om detta är en värre variant, eller inte, så är skadan redan skedd.

Alldeles säkert kommer Thailand agera med att stänga ute europeer, om det rapporteras

spridning i Europa.

mvh

biker

 

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

Har en resa 10 jan och är oxå inställd på att det skiter sig med kort varsel, får se hur det utvecklar sig men med tanke hur det

sköttes från thai håll förra vändan är risken stor att dom slår igen butiken om det blir hög spridning .

Man skulle ha åkt tidigare men då kommer man väl inte hem i stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev bambam:

Har en resa 10 jan och är oxå inställd på att det skiter sig med kort varsel, får se hur det utvecklar sig men med tanke hur det

sköttes från thai håll förra vändan är risken stor att dom slår igen butiken om det blir hög spridning .

Man skulle ha åkt tidigare men då kommer man väl inte hem i stället.

Nu har vi inte varit nere sen nov-19 så en nerstängning(efter 7/12 känns rätt OK,byn lever ju som vanligt och det funkar för oss.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kastar man om bokstäverna så blir det "moronic", och det definierar hela jävla cirkushysterin med detta flunsavirus...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Xi varianten hoppades över av WHO.

Intressant. :) 

 

Omicron kommer förmodligen bli mer smittsam och mindre farlig rent fysiskt, som vanligt.

Med också som vanligt, mer uppfriserad i media, så det finns alla möjligheter att Thailands gränser påverkas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite off topic, men nån som har färsk erfarenhet att ta sig till Svedala från Suvvan? Mer el mindre köer?

 

Borde ju vara lugnare, men det kan ju finnas nåt nytt "hinder".

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Nja, artikeln först skriven i juli, men uppdaterad 26 november.

Så är det, läste inte artikeln ordentligt. Måste haft morgongrus i ögonen, sorry

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en känsla att det blir nya hinder om en så där 2 veckor är den här nya varianten fått fäste i Europa. Tyvärr. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Koh Changer:

Har en känsla att det blir nya hinder om en så där 2 veckor är den här nya varianten fått fäste i Europa. Tyvärr. 

Då har jag hunnit dit

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hörde att den där varianten kanske kunde vara ganska söndermuterad, och därmed inte så farlig.
Men vad vet man, och det är väl det som irriterar mig lite.
Varför börjar man larma och göra sig till inan man egentligen vet något?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Batting:

Jag hörde att den där varianten kanske kunde vara ganska söndermuterad, och därmed inte så farlig.
Men vad vet man, och det är väl det som irriterar mig lite.
Varför börjar man larma och göra sig till inan man egentligen vet något?

Sant,alarmisterna gör sin röst hörd vid minsta rapport.Lyssnade på en smittskyddsläkare från sydafrika som var förbannad för att västvärlden hade slå på katastroftrumman trots att det tydligen "bara" var en mild variant som de upptäckt(första fallen i juli)och nu i november.Det kan lika gärna sluta i att man blir påkörd och stryker med än att oroa sig för allt som dyker upp,jag själv kan jag inte påverka något(mer än att följa rekommendationerna)Så jag lägger inte så stor vikt vid alla alarm.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Och denna vecka som skulle komma med glada nyheter att PCR test skulle slopas vid ankomst. Endast Antigen test. Men nu har dom dragit tillbaka lättnaderna.

Omicron verkar ju inte vara mer än en vanlig förkylning. Jävligt onödigt av media!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-11-28 at 05:11, skrev frogfish:

Lite off topic, men nån som har färsk erfarenhet att ta sig till Svedala från Suvvan? Mer el mindre köer?

 

Borde ju vara lugnare, men det kan ju finnas nåt nytt "hinder".

Färre kunder = färre personal = samma eller värre köer. 

 

Gäller iallafall Arlanda. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Nicholas:

Färre kunder = färre personal = samma eller värre köer. 

 

Gäller iallafall Arlanda. 

 

Så var det absolut inte när jag reste 24/10 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Prayuth svarade på en fråga om han trodde det skulle bli aktuellt med stängning av landet p g av Omnikrom ...ja, den risken finns..

Ganska precis samtidigt gav hälsoministeiriet totalt motsatt svar, ..nej, vi förutsätter att testerna och 1 dagskarantän skall vare nog..

Egentligen är det ju precis som vanligt, och de tvålfagra nickedockorna på TV nyheterna bara gör just det, nickar, för några provocerande frågor ställer man inte till potentialen i regeringskretsar.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev måne:

Nu börjar WHO surra om att 60+ inte ska resa,ta er i dalen

Det var snällt sagt ! :av-109998:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fritz:

Det var snällt sagt ! :av-109998:

Bäste Fritz,det var inte till dig/er det var alla dessa olika rapporter om vad jag ska göra eller ej.Jag är mäkta trött på dessa och vill bara komma iväg

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev måne:

Bäste Fritz,det var inte till dig/er det var alla dessa olika rapporter om vad jag ska göra eller ej.Jag är mäkta trött på dessa och vill bara komma iväg

Bäste Måne, det fattade jag väl, det var därför jag blev impad över att du inte uttryckte dig starkare än vad du gjorde. :)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...