Jump to content
IGNORERAD

En vandringsmans sägner

Luke the Drifter
 Dela

Recommended Posts

14 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Menar du hotellet nära Arlanda eller karantänhotellet i Bangkok?

Mvh

Luke

Jag menade i Bangkok. Min vän ska vidare direkt när han blir utsläppt. Det ska vara när flygplatsen

• Ge karma 1
  • Wai 1
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Jag var sugen på en stark som tam thai så en sådan beställdes och när jag bad om att få den stark så frågade damen i köket om jag var säker på det. Yess!

IMG_20211205_180700814_HDR.thumb.jpg.d69ece6b06271910a4bc72909f777601.jpg

Allt för att få till den rätta kryddningen

6 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

IMG_20211205_180703462_HDR.thumb.jpg.51d6f7091431f4cb4001b42a77b95468.jpg

Jodå, det träffade rätt

Ändrades av Alarik
  • Haha 2

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Jag menade i Bangkok. Min vän ska vidare direkt när han blir utsläppt. Det ska vara när flygplatsen

Jag gjorde min karantän på The Silver Palm, jättenära Suvvan.

• Ge karma 7
  • Wai 1
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev dtbkk:

Många fina bilder och information från verkligheten. Verkligen kul att följa dig från dörr-till-dörr. Hoppas du får det bra på din resa. Fortsätt fota och lägg. Alltid kul att följa. Och tack till er båda för vänliga ord om min foton. Det uppskattas! Det kommer fler bilder...

Tack så mycket @dtbkk :wai:

Mvh

Luke

• Ge karma 3
  • Wai 1

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Dela på andra sajter

Så tråkigt, hoppas att några ställen blir kvar.

Det är ju det absolut bästa med Hua Hin.

Seafood-Restaurangernas stora Grillade Räkor är det godaste som finns tycker jag.  

• Ge karma 3
  • Skål 1
  • Tummen upp 3
Dela på andra sajter

On 2021-12-11 at 08:26, skrev John Khonken:

Jag har bokat Mariya boutique resident som är ett SHA+ hotell 3 km från Suvan,810B för rum och 3100 för testpaketet, transport åter till Suvan ingår.

• Ge karma 7
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Dagen efter så sattes min sluga plan i verket. Jag pratade med min gode vän och sa att jag skulle åka iväg och titta till en lägenhet och samtidigt hälsa på frun i huset där.

Så där i förbifarten så nämnde jag att det är en fin lägenhet med en bedårande havsutsikt och föreslog att han skulle följa med och det tackade han ja till.

Väl på plats i lägenheten så blev vi välkomnade och vi fick ett par öl och ett par glas Jägermeister och stämningen var god och gemytlig och det var då jag satte in min stöt. 

Jag sa till min kompis att jag helt hade glömt att jag hade lovat lägenhetsinnehavaren att sätta upp en fläkt och undrade om inte han kunde tänkas hjälpa till eftersom han har både utbildning, erfarenhet och kunskap om dylika jobb.

Kompisen var ju lite glad i hatten efter ölen och Jägermeistern och sade att det där fixar jag, inga problem.

Fläkten kom upp på väggen och alla var nöjda och glada, allrahelst undertecknad som hade lyckats lura någon annan att göra mitt jobb.

Montören var glad han också för han hade inte en aning om mitt rävspel :whistle:

IMG_20211207_141024122_HDR.thumb.jpg.f747a94e6896c5c696b812007198bb3a.jpg

Luke the Drifter

Tackar att du hade Kalmar me dig på detta uppdrag ,så allt blev till belåtenhet av frun , vad skulle jag göra utan hjälpsamma kompisar som fick smaka av mitt lilla förråd av nyttigheter 555

• Ge karma 3
  • Wai 2
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Det där jobbet lyckades jag lura någon annan att utföra men det var ytterligare en arbetsuppgift att ta tag i. Det jobbet var av mer administrativ karaktär och det vågade jag inte låta någon annan göra.

Arbetet initierades där på plats och sedan kunde jobbet utföras dels hemifrån medan vissa moment fick göras på annat ställe.

Slit och släp är det men det är väl bra att Lukes Tour & Travel har sysselsättning  :wink2:

På vägen hem så stannade jag till för att belöna mig med  en bit mat och det blev som vanligt thaislafs.

Pad kaprow moo med stekt ägg på toppen

IMG_20211207_185707027.thumb.jpg.0b3778455c1ffcc099272bb1fd541884.jpg

Luke the Drifter

Kan det tänkas vara bokning av flyg biljett eller nåt annat ansträngande 555

• Wai 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev chevrolet-48:

Kan det tänkas vara bokning av flyg biljett eller nåt annat ansträngande 555

Men du naggade min favvo mat i Thailand ,det var du värd eller hur.

• Wai 1
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev chevrolet-48:

Tackar att du hade Kalmar me dig på detta uppdrag ,så allt blev till belåtenhet av frun , vad skulle jag göra utan hjälpsamma kompisar som fick smaka av mitt lilla förråd av nyttigheter 555

Jodå, din fruga var glittrande glad för hjälpen och bjöd frikostigt på pilsner som hon hade handlat på "Blå Bordet" och Jägermeistern kom visst från dig.

Tack så mycket! :wai:

Mvh

Luke

• Ge karma 2
  • Skål 1
  • Wai 1
  • Gilla 1

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Jodå, din fruga var glittrande glad för hjälpen och bjöd frikostigt på pilsner som hon hade handlat på "Blå Bordet" och Jägermeistern kom visst från dig.

Tack så mycket! :wai:

Mvh

Luke

Frikostigt ,hon är snäll hon ang pilsner ,å jag bjöd på jägermeister ,fick ni se botten på flarran hoppas jag / Metropolen Tulka +-0 burr

• Skål 2
  • Wai 1
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...