Jump to content
IGNORERAD

En vandringsmans sägner

Luke the Drifter
 Dela

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev chevrolet-48:

Troligen 350 e 500 cc ,synd om bönan bara 555

500 va det och troligtvis äkta RE, såg välbyggda ut och hade en trovärdig "chassi plåt". 

@Luke the Drifter

Perfekt på moppeturer, risken att behöva skjutsa är minimal 😉

• Haha 4
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev LTD:

500 va det och troligtvis äkta RE, såg välbyggda ut och hade en trovärdig "chassi plåt". 

@Luke the Drifter

Perfekt på moppeturer, risken att behöva skjutsa är minimal 😉

Royal Enfield tillverkar faktiskt en modell som heter Himalayan och den har lite äventyrsstuk över sig. Fast om jag skall vara ärlig så är det ett nog ett äventyr att äga en Royal Enfield oavsett modell för man vet aldrig vad som går sönder nästa gång man kör :wink2:

Himalayan.jpg.b84c3a8fc4033e75b5f88368939cc4d6.jpg

RE.thumb.jpg.d6426857aae11991642465dc9a29b3d0.jpg

Luke the Drifter

• Ge karma 8
  • Tummen upp 1

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev LTD:

En hojbild är väl aldrig OT här. 

Kom 2 grabbar på fräcka hojar, äkta eller ej vetetusan men ser ut att vara skapligt bra byggda och lät fint i motorerna. Iaf fräcka, spec den grå. 

IMG_20220115_164220.jpg

IMG_20220115_163729.jpg

De ynglade av sig, var fem-sex st när de drog iväg på kvällskvisten. Gött ljud när de puttrade lugnt och stilla.

• Ge karma 1
  • Tummen upp 2
  • Gilla 1
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Royal Enfield tillverkar faktiskt en modell som heter Himalayan och den har lite äventyrsstuk över sig. Fast om jag skall vara ärlig så är det ett nog ett äventyr att äga en Royal Enfield oavsett modell för man vet aldrig vad som går sönder nästa gång man kör :wink2:

Luke the Drifter

Vill minnas att den var ansedd som en kvalitetscykel när jag var ung. BSA, Triumph och Royal Enfield. Den tillverkas väl i Indien nu?

• Tummen upp 2

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

Vill minnas att den var ansedd som en kvalitetscykel när jag var ung. BSA, Triumph och Royal Enfield. Den tillverkas väl i Indien nu?

Oavsett kvalitet så coolare än honda

• Ojojoj 1
  • Wai 1
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

Oavsett kvalitet så coolare än honda

Ja om man har behov av att vara cool så. Jag föredrar en man kan köra utan problem och då är Honda oslagbar.

• Ge karma 2
  • Tummen upp 3
  • Haha 1

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Nu är jag inte helt säker på var cyklarna tillverkas idag men att de tillverkas i Indien är en lågoddsare. Om jag kommer ihåg min motorcykelhistoria rätt så hette hojen faktiskt India Enfield ett tag.

Jag tror att cyklarna numera tillverkas i Indien, Sydamerika och även i Thailand. Rätta mig gärna om jag har fel!

För övrigt så fick jag faktiskt syn på en Royal Enfield Interceptor 650 tidigare idag så jag passade på att knäppa en bild på knarren :559bdc4880218_haveaniceday:

IMG_20220116_095056799_HDR.thumb.jpg.56c6a62ca2e506976a8aee9046c87b72.jpg

Luke the Drifter

Royal Enfield verkar bli populärare och delvis lanseras i Thailand nu? Lokal tillverkning är nog inte otroligt.

Ser flera stycken här på Jomtien Beach, och det är en ansenlig ökning.

• Tummen upp 2
Dela på andra sajter

om någon vill fördjupa sig i Royal Enfield så finns det massor på vikipedia

Royal Enfield - Wikipedia

edit

inte ens länken fungerade på sidan

Ändrades av husse
  • Ge karma 2

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev husse:

om någon vill fördjupa sig i Royal Enfield så finns det massor på vikipedia

Royal Enfield - Wikipedia

edit

inte ens länken fungerade på sidan

Nja de nya har tyvärr elektronik tändning o sån skit. Fast de är ju snygga.

Jag vill ställa kicken i rätt läge läge så magnettändningen funkar o inte riskerar så mycket att slå tillbaka. Sen har de inte inte samma ljud med elektronisk tändning heller...

Fan länge sen man körde Royal Enfield, med magnetisk tändning, längs Indiens kust......

• Ge karma 5
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Luke the Drifter

Så kan det kanske vara på den indiska, jag hade en 350 cc 1950 från england trevlig hoj funkade bra ,om man vet små trix.

• Tummen upp 1
Dela på andra sajter

Nu är jag inte helt säker på var cyklarna tillverkas idag men att de tillverkas i Indien är en lågoddsare. Om jag kommer ihåg min motorcykelhistoria rätt så hette hojen faktiskt India Enfield ett tag.

Jag tror att cyklarna numera tillverkas i Indien, Sydamerika och även i Thailand. Rätta mig gärna om jag har fel!

För övrigt så fick jag faktiskt syn på en Royal Enfield Interceptor 650 tidigare idag så jag passade på att knäppa en bild på knarren :559bdc4880218_haveaniceday:

IMG_20220116_095056799_HDR.thumb.jpg.56c6a62ca2e506976a8aee9046c87b72.jpg

Luke the Drifter

Hej

Royal Enfield tillverkas i Indien, och har gjort så väldigt länge.

De har fått ett enormt uppsving, och säljer mängder med cyklar.

De tillverkar över 1 miljon cyklar per år. 

https://sv.wikipedia.org/wiki/Royal_Enfield

mvh

biker

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Ja om man har behov av att vara cool så. Jag föredrar en man kan köra utan problem och då är Honda oslagbar.

Jag har 3st Honda 😉

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Skön "The Drifter" på the drifters på riktigt i ett orm bo med en kamera  som inte fungrar , haha många karma till dig🙏🙏🙏

• Wai 1
Dela på andra sajter

Bästa tråden!! Skrivet från hjärtat, jag kan se det!!

1,000 karma nu då jag mest läser off line från vakt tornet........(orkar inte logga in på små tangenter)

• Wai 1
Dela på andra sajter

På tal om ormbo. Igår var jag som vanligt ute och vandrade och när jag kom till Nong Kae, i närheten av tågstationen, så var stigen som jag gick på översvämmad så jag bestämde mig för att gena över ett fält.

Fältet var bevuxet med låg vegetation så man såg inte riktigt vad som fanns under de låga buskarna och gräset.

Rätt vad det var så rasslade det till och det var en orm som ringlade iväg. Den var nog inte mer än tjugo centimeter från mina fötter och det var en hårsmån från att jag hade klivit på ormen av misstag då den gömde sig i gräset.

Ett spännande möte vill jag lova, tur att jag inte är så ängslig av mig! :big_smile:

För övrigt så fick jag syn på en orm för ett par veckor sedan och hann knäppa några bilder på den.

IMG_20211227_120727480.thumb.jpg.dfe6efbb56536f160c4ea3d6403dbb4c.jpg

IMG_20211227_120729345.thumb.jpg.4773cab50d9710475e0b3b7951bbb2e0.jpg

IMG_20211227_120735828.thumb.jpg.4498c23d85d508b958cabcf2a26da6ae.jpg

607727973_IMG_20211227_1207293452.thumb.jpg.896b0615a30575bcd733baf2ba4860f7.jpg

Luke the Drifter

En Malayan Pit Viper, jäkligt giftig och aggressiv.

• Ge karma 2
  • Ojojoj 4
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Risifrutti:

Bästa tråden!! Skrivet från hjärtat, jag kan se det!!

1,000 karma nu då jag mest läser off line från vakt tornet........(orkar inte logga in på små tangenter)

Tack så mycket @Risifrutti!

Det gläder mig att du gillar mina anspråkslösa alster :wai:

Luke the Drifter

Ändrades av Luke the Drifter
  • Ge karma 3

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...