rolba Inlagd December 1, 2021 Dela Inlagd December 1, 2021 3 timmar sedan, skrev Luke the Drifter: Det är fortfarande några pusselbitar som måste placeras på rätt plats i rätt tid men snart ser det som om det här tusenbitarspusslet är klart. Det fanns faktiskt tid för en promenad i det fina vintervädret och den gick ner till sjön för jag var lite nyfiken på om isen har lagt sig. Japp, snart kommer folk att åka skridskor här Jag tog en promenad bort till badplatsen för att se om det fanns några badande Det var inga badgäster där just nu men nog f-n ser det ut som om någon stolle har tagit ett dopp här nyligen Luke the Drifter Dyk ner och kolla så ingen är kvar därunder. 1 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 1, 2021 Dela Inlagd December 1, 2021 1 timme sedan, skrev rolba: Dyk ner och kolla så ingen är kvar därunder. Tro det är riktiga Vikingar som vart där! 2 2 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd December 1, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 1, 2021 (ändrad) Som jag skrev tidigare, jag har en ungefärlig resplan men den kan ändras mycket hastigt och lustigt och det är precis vad som har hänt redan nu. Eftersom jag blev erbjuden att checka in på Arlanda redan ikväll så bestämde jag mig för att ta chansen. Bokade hotell på Arlanda och har strax packat väskorna. Forts... Ändrades December 1, 2021 av Luke the Drifter 22 2 1 1 1 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd December 1, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 1, 2021 Då var väskorna packade och det är dags att dra. Nej vänta nu lite! Vad det jag alltid gör innan jag känner mig redo att resa iväg? Just det, den smått rituella färdknäppen 🙏 Må Fru Fortuna bli min följeslagare på denna resa och se till att hålla otur och elände borta! Skål! 🍀 Nu är jag redo att åka! Luke the Drifter 39 8 1 6 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chevrolet-48 Inlagd December 1, 2021 Dela Inlagd December 1, 2021 12 minuter sedan, skrev Luke the Drifter: Då var väskorna packade och det är dags att dra. Nej vänta nu lite! Vad det jag alltid gör innan jag känner mig redo att resa iväg? Just det, den smått rituella färdknäppen 🙏 Må Fru Fortuna bli min följeslagare på denna resa och se till att hålla otur och elände borta! Skål! 🍀 Nu är jag redo att åka! Luke the Drifter Trevlig resa ö från -11,8 c Metropolen Tulka. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 1, 2021 Dela Inlagd December 1, 2021 1 timme sedan, skrev Luke the Drifter: Då var väskorna packade och det är dags att dra. Nej vänta nu lite! Vad det jag alltid gör innan jag känner mig redo att resa iväg? Just det, den smått rituella färdknäppen 🙏 Må Fru Fortuna bli min följeslagare på denna resa och se till att hålla otur och elände borta! Skål! 🍀 Nu är jag redo att åka! Luke the Drifter Häj då Luken!😭😩😢 1 2 1 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd December 1, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 1, 2021 Det var ett jäkligt bra val jag gjorde, nämligen att åka upp till Arlanda ikväll. Resan gick bra upp till Märsta station men där blev det grus i maskineriet. Jag hade femton minuter innan kontrollerat på SL-appen att allt var som vanligt och enligt appen så fungerade trafiken precis som vanligt. Jo kyss Karlsson Fortsätter strax, blev upptagen. 9 1 6 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd December 1, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 1, 2021 När jag går mot busshållplatsen så står bussen inne. Perfekt! Efter en stund så kommer busschauffören och gestikulerar vilt och deklarerar att Arlanda är stängt. Ja säg goddag då! Jag försöker få ur honom lite mer information men det förekom en viss språkförbistring. Till slut så säger han att han kan köra till Cargo City men det är långt att gå därifrån till terminal 5. Jag försöker få ur honom hur långt det är att gå men det var ungefär som att fråga en thailändare. Först mumlar han något om att det är femhundra meter, sedan ändrar han sig och säger att det är minst en halvmil. För säkerhets skull så tillade han att det är kallt ute också. Goddag yxskaft! 5 1 4 1 18 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd December 1, 2021 Dela Inlagd December 1, 2021 1 timme sedan, skrev Luke the Drifter: När jag går mot busshållplatsen så står bussen inne. Perfekt! Efter en stund så kommer busschauffören och gestikulerar vilt och deklarerar att Arlanda är stängt. Ja säg goddag då! Jag försöker få ur honom lite mer information men det förekom en viss språkförbistring. Till slut så säger han att han kan köra till Cargo City men det är långt att gå därifrån till terminal 5. Jag försöker få ur honom hur långt det är att gå men det var ungefär som att fråga en thailändare. Först mumlar han något om att det är femhundra meter, sedan ändrar han sig och säger att det är minst en halvmil. För säkerhets skull så tillade han att det är kallt ute också. Goddag yxskaft! De som läser ääämmmmpäääärrr har koll på att inte åka till Arlande under dessa dagar! 9 timmar sedan, skrev flebbe: Detta kan vara bra att veta för den som ska till Arlanda dom närmsta dagarna. https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2021/november/stora-trafikstorningar-i-stockholm-1-3-december--lamna-bilen-hemma/?fbclid=IwAR21m2M0Lj1g-TGgj21SzhfTgi0hRj4h4LuY9lQg2EPfQzqViWALVr-VLQ0 Här ser man vilken viktig samhällsnytta detta forum har! 1 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd December 2, 2021 Dela Inlagd December 2, 2021 13 timmar sedan, skrev Luke the Drifter: Självklart så är det mail som måste öppnas för annars kan man få sig en rejäl överraskning. När jag läste mailet så fick jag lite huvudbry. Dear Mr. Drifter Due to a political event near the airport in Stockholm Arlanda, there may be increased traffic in this area from 1 - 3 December. Please allow sufficient time for your journey to the airport or use a public transport. In the airport itself, there may also be longer waiting times at the counters due to increased passenger traffic. Please use our online check-in service at swiss.com/check-in or by using the SWISS app. In addition, we are happy to offer you a late-night check-in the evening before your departure. The late-night check-in is located in Terminal 5 at the counters 71 – 85 and is open for you between 17:30 and 20.30. Sincerely, Swiss International Air Lines Skall man åka på morgonen eller skall man passa på att checka in redan på kvällen? Luke the Drifter jag hämtade frugan igår vid 1130 tiden och hade laddat upp för kaos vid arlanda men det gick bra med allt ..lite bilar och terminal 2 gällde sen fick man gå 5 minuter till 5an.ursäkta intrånget😀 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd December 2, 2021 Trådstartare Dela Inlagd December 2, 2021 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev soi covboy: jag hämtade frugan igår vid 1130 tiden och hade laddat upp för kaos vid arlanda men det gick bra med allt ..lite bilar och terminal 2 gällde sen fick man gå 5 minuter till 5an.ursäkta intrånget😀 Du är alltid välkommen att skriva i "mina" trådar soi cowboy! Det var ju du som först varnade om besvärligheterna på Arlanda. Mvh Luke Ändrades December 2, 2021 av Luke the Drifter 2 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 2, 2021 Dela Inlagd December 2, 2021 7 timmar sedan, skrev Luke the Drifter: När jag går mot busshållplatsen så står bussen inne. Perfekt! Efter en stund så kommer busschauffören och gestikulerar vilt och deklarerar att Arlanda är stängt. Ja säg goddag då! Jag försöker få ur honom lite mer information men det förekom en viss språkförbistring. Till slut så säger han att han kan köra till Cargo City men det är långt att gå därifrån till terminal 5. Jag försöker få ur honom hur långt det är att gå men det var ungefär som att fråga en thailändare. Först mumlar han något om att det är femhundra meter, sedan ändrar han sig och säger att det är minst en halvmil. För säkerhets skull så tillade han att det är kallt ute också. Goddag yxskaft! Be honom köra till Bromma sen kan du ta en helikopter till Arlanda. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd December 2, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 2, 2021 1 timme sedan, skrev rolba: Be honom köra till Bromma sen kan du ta en helikopter till Arlanda. Ahaaa! Du menar att jag skall göra en Fridolin-resa, självklart på skattebetalarnas bekostnad. Sorry, hoppas att jag inte förstörde er dag! 😯 Luke the Drifter 4 1 1 4 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd December 2, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 2, 2021 Åter till Märsta station. Jag lyckades ragga tag i en taxi men han var högst ovillig att köra till Arlanda. Efter lite övertalning så gick han med på att köra mig så nära terminal 2 som möjligt och det köpte jag. Visst blev det en promenad på en kilometer men fram kom jag till slut. Trafiken från E-4 mot Arlanda kan nog närmast beskrivas som fullständigt kaos. 🥴 På flygplatsen så checkade jag in och det gick som en dans för det var i stort sett endast jag som skulle checka in. Den trevliga damen bakom disken frågade efter ett antal dokument och jag hade varit mycket noggrann och printat ut allt som de kunde tänkas fråga efter. Hon berömde mig för att ha god kontroll på mina papper och sade att en del har noll koll. Jag skickade iväg väskan på bandet och var nu incheckad och klar. Jag gick bort till T-4 och gick ut och tittade på kaoset. Bilarna stod helt still och bilisterna var helt galna. De tutade som galningar och gick ur bilarna för att gapa och skrika lite åt poliserna som hade stoppat all trafik. Cirkus Arlanda 😱 Själv så tog jag saken med ro och gick till Sky City för att ta en öl Luke the Drifter 46 4 4 1 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd December 2, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 2, 2021 En timme senare så gick jag tillbaka till T-4 och vägen utanför och kunde konstatera att situationen var oförändrad. Det var väl en jäkla tur att taxichauffören hade koll annars hade jag suttit i en taxi någonstans mellan E-4 och Arlanda. Jag drog mig mot hotellet och efter att ha flörtat lite med receptionisten Cecilia så gick jag till baren för att ta en nattfösare. En Eriksberg Karaktär satt som en fläskläpp 👍 Forts... 43 7 1 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... C-dude Inlagd December 2, 2021 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 2, 2021 16 minuter sedan, skrev Luke the Drifter: En timme senare så gick jag tillbaka till T-4 och vägen utanför och kunde konstatera att situationen var oförändrad. Det var väl en jäkla tur att taxichauffören hade koll annars hade jag suttit i en taxi någonstans mellan E-4 och Arlanda. Jag drog mig mot hotellet och efter att ha flörtat lite med receptionisten Cecilia så gick jag till baren för att ta en nattfösare. En Eriksberg Karaktär satt som en fläskläpp 👍 Forts... Trevlig resa Luke,, C;D 3 1 1 9 Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mooton Inlagd December 2, 2021 Dela Inlagd December 2, 2021 (ändrad) Varför tog du inte Arlanda Express? Funkande den inte? Trevlig resa. Ändrades December 2, 2021 av mooton la till text 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 2, 2021 Dela Inlagd December 2, 2021 2 timmar sedan, skrev mooton: Varför tog du inte Arlanda Express? Funkande den inte? Trevlig resa. Det var väl rimfrost på spåret. 1 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd December 2, 2021 Dela Inlagd December 2, 2021 8 timmar sedan, skrev rolba: Det var väl rimfrost på spåret. Låter lite som spårvagnarna i Götlaborg....... Räcker att SMHI tror att det eventuellt, kanske skall bli -0,5 grader, så slutar allt fungera......🤬 6 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd December 2, 2021 Dela Inlagd December 2, 2021 Igår åkte jag från Arlanda in till stan mitt på dagen och det var ganska så kaotiskt redan då. Den beryktade konferensen började först idag men redan dagen innan var polisen ute på hela sträckan in till stan och verkade öva på att stänga av trafik! På var och varannan påfart till E4 stod dom och bara spärrade påfarterna och detta utan anledning, det såg hel absurt ut. Tycker synd om alla som fastnade och grattis till Luke som var så förslagen som han var. 5 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd December 2, 2021 Dela Inlagd December 2, 2021 (ändrad) 53 minuter sedan, skrev lasseiudon: Igår åkte jag från Arlanda in till stan mitt på dagen och det var ganska så kaotiskt redan då. Den beryktade konferensen började först idag men redan dagen innan var polisen ute på hela sträckan in till stan och verkade öva på att stänga av trafik! På var och varannan påfart till E4 stod dom och bara spärrade påfarterna och detta utan anledning, det såg hel absurt ut. Tycker synd om alla som fastnade och grattis till Luke som var så förslagen som han var. De kom igår redan pö om pö. Eskortkörning kan de redan. Mötet började ju i morse. Indicative programme Thursday, 2 December 2021 08.20–09.30 Meet and greet Chairperson-in-Office Ann Linde welcomes Heads of Delegation 10.00 Opening session/First plenary session Formal opening and adoption of the agenda Address by the OSCE Chairperson-in-Office Address by the President of the OSCE Parliamentary Assembly Report by the OSCE Secretary General Statements by Heads of Delegation 13.15 Family Photo 15.00-18.00 Second plenary session Statements by Heads of Delegations Friday, 3 December 2021 10.00 Third plenary session Statements by Heads of Delegations 13.45 Closing session (tentative) Formal closure 14.30 Press conference Concluding press conference by: Chairperson-in-Office, Swedish Minister for Foreign Affairs Ann Linde, Incoming Chairman-in-Office, Polish Minister of Foreign Affairs Zbigniew Rau OSCE Secretary General, Helga Maria Schmid Ändrades December 2, 2021 av 65Selander 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd December 3, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 3, 2021 (ändrad) Det blev några timmars sömn innan väckarklockan ringde 02:45. Efter morgonbestyren så gick jag ner till hotellets matsal för att äta frukost innan det var dags att ta sig mot min gate. Jag passade på att titta hur det såg ut vid incheckningen till mitt flyg och det var många resenärer på plats redan klockan 5, det vill säga fyra timmar innan avgång. Jag gjorde nog rätt val som åkte upp till Arlanda redan kvällen innan för att se till att bli incheckad Ändrades December 3, 2021 av Luke the Drifter 42 1 2 1 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd December 3, 2021 Dela Inlagd December 3, 2021 Trevlig resa! Ser som vanligt fram emot roliga kåserier från Thailand. 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd December 3, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 3, 2021 Eftersom väskan var incheckad och jag hade mina boardingkort så behövde jag inte ställa mig i den där kön utan gick direkt till säkerhetskontrollen. Jag hade varit lite finurlig och gått in på Arlandas hemsida ungefär klockan fem på morgonen de senaste dagarna för att se ungefär hur lång väntetid var vid säkerhetskontrollen. Kötiden var ungefär tio minuter de dagar som jag hade tittat och så var den även den här morgonen. Tio minuters köande och snabb screening av bagaget och så var jag inne på rätt sida om repen om man säger. Jag hade ju gott om tid så jag gick in på tax-free och kollade vad det fanns för godsaker där. Eftersom jag hade mellanlandning i alpjoddlarlandet så bestämde jag mig för att handla där istället. Jag satte mig i närheten av en gate där det skulle gå ett plan till Österrike och där fick jag mig en tankeställare. Då passagerarna skulle gå ombord så blev de informerade av incheckningspersonalen om att de skulle ha en speciell ansiktsmask med en särskild klassning annars fick de inte gå ombord. Det var många som fick springa iväg och handla den där särskilda masken kan jag säga! Jag hade ju fått säkert tio mail från Swissair där reglerna för att flyga till Thailand framgick och då nämndes det också klassning på masken. Jag hade självklart sett till att köpa masker som var godkända av Swissair men de maskerna hade inte räckt här. Då Austria, Swissair och Lufthansa har samarbete så var jag tvungen att få klara besked. Jag väntade tills alla passagerare hade passerat och gick då fram till disken för att förhöra mig om samma regler gällde för Swissair som för Austria. Personalen lugnade mig och sa att det bara var Austria som hade infört skärpta krav på masken. Så ett hett tips för er som är på väg snart, se till att kolla reglerna noga! Luke the Drifter 39 4 1 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd December 3, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 3, 2021 (ändrad) Till slut så var det vår tur att borda planet som skulle ta oss ner till Zürich. Jag hade ju kvällen innan charmat den trevliga damen i incheckningen och hon fixade så att jag fick fönsterplats på båda flighterna När jag tittade ut på vingen så kunde jag konstatera att hela vänstra vingen var täckt av pansarfrost. Det där måste de åtgärda innan vi kan åka! Det tog en stund men sedan dök avfrostarna upp 👍 Nu kan vi dra! Ändrades December 3, 2021 av Luke the Drifter 37 1 3 1 1 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu