Jump to content
IGNORERAD

En vandringsmans sägner

Luke the Drifter
 Dela

Recommended Posts

3 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Det är fortfarande några pusselbitar som måste placeras på rätt plats i rätt tid men snart ser det som om det här tusenbitarspusslet är klart.

Det fanns faktiskt tid för en promenad i det fina vintervädret och den gick ner till sjön för jag var lite nyfiken på om isen har lagt sig.

Japp, snart kommer folk att åka skridskor här

1824218291_IMG_20211201_092538770_HDR2.thumb.jpg.bdb3a906c9badad604ae20aa5aa5c714.jpg

1829148534_IMG_20211201_092252775_HDR2.thumb.jpg.3bbd514359c70c785f5d1006e6918c3d.jpg

Jag tog en promenad bort till badplatsen för att se om det fanns några badande

787948744_IMG_20211201_093001309_HDR2.thumb.jpg.1aa2a41e7cbd5eee92bea48b2b9a81ff.jpg

Det var inga badgäster där just nu men nog f-n ser det ut som om någon stolle har tagit ett dopp här nyligen :waaaht:

1613842319_IMG_20211201_093140545_HDR2.thumb.jpg.516b806f4c05a71a439a99b5167332bd.jpg

Luke the Drifter

Dyk ner och kolla så ingen är kvar därunder.

• Ojojoj 1
  • Haha 6
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Dyk ner och kolla så ingen är kvar därunder.

Tro det är riktiga Vikingar som vart där!:lipa:

• Ge karma 2
  • Haha 2

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Då var väskorna packade och det är dags att dra.

Nej vänta nu lite! Vad det jag alltid gör innan jag känner mig redo att resa iväg?

Just det, den smått rituella färdknäppen 🙏

Må Fru Fortuna bli min följeslagare på denna resa och se till att hålla otur och elände borta! Skål! 🍀

IMG_20211201_144642418_HDR.thumb.jpg.f04c907a13f76cd064c7726da3eb3f57.jpg

Nu är jag redo att åka!

Luke the Drifter

Trevlig resa ö från -11,8 c Metropolen Tulka.

• Wai 1
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Luke the Drifter:

Då var väskorna packade och det är dags att dra.

Nej vänta nu lite! Vad det jag alltid gör innan jag känner mig redo att resa iväg?

Just det, den smått rituella färdknäppen 🙏

Må Fru Fortuna bli min följeslagare på denna resa och se till att hålla otur och elände borta! Skål! 🍀

IMG_20211201_144642418_HDR.thumb.jpg.f04c907a13f76cd064c7726da3eb3f57.jpg

Nu är jag redo att åka!

Luke the Drifter

Häj då Luken!😭😩😢

• Ge karma 1
  • Skål 2
  • Wai 1

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Luke the Drifter:

När jag går mot busshållplatsen så står bussen inne. Perfekt!

Efter en stund så kommer busschauffören och gestikulerar vilt och deklarerar att Arlanda är stängt.

Ja säg goddag då!

Jag försöker få ur honom lite mer information men det förekom en viss språkförbistring. Till slut så säger han att han kan köra till Cargo City men det är långt att gå därifrån till terminal 5.

Jag försöker få ur honom hur långt det är att gå men det var ungefär som att fråga en thailändare.

Först mumlar han något om att det är femhundra meter, sedan ändrar han sig och säger att det är minst en halvmil. För säkerhets skull så tillade han att det är kallt ute också.

Goddag yxskaft!

De som läser ääämmmmpäääärrr har koll på att inte åka till Arlande under dessa dagar!

9 timmar sedan, skrev flebbe:

Här ser man vilken viktig samhällsnytta detta forum har!

• Ge karma 1
  • Tummen upp 2
  • Haha 1
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Självklart så är det mail som måste öppnas för annars kan man få sig en rejäl överraskning. När jag läste mailet så fick jag lite huvudbry.

Dear Mr. Drifter

Due to a political event near the airport in Stockholm Arlanda, there may be increased traffic in this area from 1 - 3 December. Please allow sufficient time for your journey to the airport or use a public transport. In the airport itself, there may also be longer waiting times at the counters due to increased passenger traffic. Please use our online check-in service at swiss.com/check-in or by using the SWISS app.
In addition, we are happy to offer you a late-night check-in the evening before your departure. The late-night check-in is located in Terminal 5 at the counters 71 – 85 and is open for you between 17:30 and 20.30.

Sincerely,
Swiss International Air Lines

Skall man åka på morgonen eller skall man passa på att checka in redan på kvällen?

Luke the Drifter

jag hämtade frugan igår vid 1130 tiden och hade laddat upp för kaos vid arlanda men det gick bra med allt ..lite bilar  och terminal 2 gällde sen fick man gå 5 minuter till 5an.ursäkta intrånget😀

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev soi covboy:

jag hämtade frugan igår vid 1130 tiden och hade laddat upp för kaos vid arlanda men det gick bra med allt ..lite bilar  och terminal 2 gällde sen fick man gå 5 minuter till 5an.ursäkta intrånget😀

Du är alltid välkommen att skriva i "mina" trådar soi cowboy!

Det var ju du som först varnade om besvärligheterna på Arlanda.

Mvh

Luke

Ändrades av Luke the Drifter
  • Ge karma 2

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

När jag går mot busshållplatsen så står bussen inne. Perfekt!

Efter en stund så kommer busschauffören och gestikulerar vilt och deklarerar att Arlanda är stängt.

Ja säg goddag då!

Jag försöker få ur honom lite mer information men det förekom en viss språkförbistring. Till slut så säger han att han kan köra till Cargo City men det är långt att gå därifrån till terminal 5.

Jag försöker få ur honom hur långt det är att gå men det var ungefär som att fråga en thailändare.

Först mumlar han något om att det är femhundra meter, sedan ändrar han sig och säger att det är minst en halvmil. För säkerhets skull så tillade han att det är kallt ute också.

Goddag yxskaft!

Be honom köra till Bromma  sen kan du ta en helikopter till Arlanda. 

• Haha 3
Dela på andra sajter

Varför tog du inte Arlanda Express? Funkande den inte?

Trevlig resa.

Ändrades av mooton
la till text
  • Wai 1
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev mooton:

Varför tog du inte Arlanda Express? Funkande den inte?

Trevlig resa.

Det var väl rimfrost på spåret. :rotfl:

• Tummen upp 1
  • Haha 3
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev rolba:

Det var väl rimfrost på spåret. :rotfl:

Låter lite som spårvagnarna i Götlaborg.......:rotfl:

Räcker att SMHI tror att det eventuellt, kanske skall bli -0,5 grader, så slutar allt fungera......🤬

• Haha 6

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Igår åkte jag från Arlanda in till stan mitt på dagen och det var ganska så kaotiskt redan då. Den beryktade konferensen började först idag men redan dagen innan var polisen ute på hela sträckan in till stan och verkade öva på att stänga av trafik! På var och varannan påfart till E4 stod dom och bara spärrade påfarterna och detta utan anledning, det såg hel absurt ut. Tycker synd om alla som fastnade och grattis till Luke som var så förslagen som han var.

• Ge karma 5
  • Wai 1
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Igår åkte jag från Arlanda in till stan mitt på dagen och det var ganska så kaotiskt redan då. Den beryktade konferensen började först idag men redan dagen innan var polisen ute på hela sträckan in till stan och verkade öva på att stänga av trafik! På var och varannan påfart till E4 stod dom och bara spärrade påfarterna och detta utan anledning, det såg hel absurt ut. Tycker synd om alla som fastnade och grattis till Luke som var så förslagen som han var.

De kom igår redan pö om pö. Eskortkörning kan de redan.

Mötet började ju i morse.

Indicative programme

Thursday, 2 December 2021

08.20–09.30 Meet and greet

Chairperson-in-Office Ann Linde welcomes Heads of Delegation

10.00 Opening session/First plenary session

Formal opening and adoption of the agenda

Address by the OSCE Chairperson-in-Office

Address by the President of the OSCE

Parliamentary Assembly

Report by the OSCE Secretary General

Statements by Heads of Delegation

13.15 Family Photo

15.00-18.00 Second plenary session

Statements by Heads of Delegations

Friday, 3 December 2021

10.00 Third plenary session

Statements by Heads of Delegations

13.45 Closing session

(tentative) Formal closure

14.30 Press conference

Concluding press conference by:

Chairperson-in-Office, Swedish Minister for Foreign Affairs Ann Linde,

Incoming Chairman-in-Office, Polish Minister of Foreign Affairs Zbigniew Rau

OSCE Secretary General, Helga Maria Schmid

Ändrades av 65Selander
  • Tummen upp 1
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...