Jump to content
IGNORERAD

En vandringsmans sägner

Luke the Drifter
 Dela

Recommended Posts

7 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Det vore skitkul om resan blir av och du hänger med @rolba :good:

Dock så vill jag flagga för att det kan bli lite kämpigt att köra Harley om det skulle hända sig att jag råkar bli vald som färdledare någon dag.

En gång så var jag färdledare där uppe i bergen och efter att vi hade  hamnat på den ena gudsförgätna grusstigen efter den andra så fick jag sparken som reseledare :girl_dev:

1927744547_Thailng11-1216182.thumb.jpg.1a44de613371cfc8c21f2d542984765d.jpg

Otack är världens lön :pudency:

Luke the Drifter

Här är en till som ev. kan vara intresserad. 

• Ge karma 2
  • Tummen upp 2

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Det vore skitkul om resan blir av och du hänger med @rolba :good:

Dock så vill jag flagga för att det kan bli lite kämpigt att köra Harley om det skulle hända sig att jag råkar bli vald som färdledare någon dag.

En gång så var jag färdledare där uppe i bergen och efter att vi hade  hamnat på den ena gudsförgätna grusstigen efter den andra så fick jag sparken som reseledare :girl_dev:

1927744547_Thailng11-1216182.thumb.jpg.1a44de613371cfc8c21f2d542984765d.jpg

Otack är världens lön :pudency:

Luke the Drifter

Ok, finns säkert något annat åkdon med låg tyngdpunkt och hyfsat stora hjul.

Men först gäller det ju att slita sig från paradiset här.

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Vad var det som föranledde mitt besök i Stadshagen då?

Jodå, det var nämligen så att jag skulle på en blind-date 😍

Jag visste inte vem det var jag skulle träffa, det enda jag visste var att hon var sjuksyster. När vi möttes så kände jag direkt att det var en söt och rar tjej som jag tyckte om direkt.

Om hon bara hade kunnat låta bli att peta mig i truten med någon jädra bomullstops så hade jag nog tyckt om henne ännu mer.

Här skedde vår lilla träffIMG_20211130_112755544_HDR.thumb.jpg.358337f49f8125a2688c540dfb56ba4b.jpg

Precis nu kom jag på att jag glömde att ta en bild på tjejen. Aj aj, det var ju mer än lovligt klantigt :whoco5:

Luke the Drifter

Vet hur det är.

Idag var det ett flertal fantastiska puddingar på besök hos frugan och kameran var långt ner i min tankebank då. Misstänker att hakan skvalpade någonstans mellan knäna. 

• Ge karma 1
  • Haha 8
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Klart du skall hänga med om resan blir av. Om jag inte är helt av banan så gillar du hav och stränder och det är det lite ont om där uppe i Thailands norra inland men jag har snokat rätt på en strand i närheten av Chiang Rai. :grin:

2118335302_Thailng11-1216302.thumb.jpg.6836f8dedf869d67eaf2dea7cbb89791.jpg

Luke the Drifter

Hav och stränder gillar jag ju men även den underbara natur som finns i nv Thailand. Turen Chiang Mai-Pai-Mae Hong Son är ju ett måste. Visserligen med bil men det var häftigt det med.

• Ge karma 1
  • Tummen upp 1

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev soi covboy:

Problem terminal 5 Arlanda nu hänvisar till terminal 2 

Gick in på Arlandas hemsida och tittade och så farligt var det inte men ett tips är att åka tåg till och från Arlanda.

https://www.swedavia.se/arlanda/

Omfattande störningar i vägtrafiken till och från Arlanda den 1–3 december

Sverige står värd för en internationell konferens den 1–3 december. Arbetet med poliseskorter kommer under dagarna att medföra omfattande trafikstörningar i området på och omkring flygplatsen, centrala Stockholm och på E4:an.

Hämta och lämna vid Terminal 5 och SkyCity

Det är inte möjligt att hämta eller lämna resenärer vid Terminal 5 och SkyCity. Vi hänvisar till parkering Hämta & lämna vid Terminal 2.

https://www.swedavia.se/arlanda/sa-har-paverkar-det-dig/

Luke the Drifter

Ändrades av Luke the Drifter
  • Ge karma 1

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Tobaksaffären som jag gick in i var välsorterad och visst hade de Göteborg Rapé i sitt sortiment. Eftersom jag hade promenerat från Stadshagen till Fridhemsplan så tyckte jag att jag kunde fortsätta promenera ett par kilometer till.

Jag valde att gå ner till Karlbergskanalen och följde den fram till Klarabergsviadukten där jag gick vidare mot T-Centralen och tog tricken mot Södermalm.

På Söder så gick jag in på en bar för att ta en värmande Irish Coffee för det var jäklar ingen värme ute.

Nöjd med dagens bestyr så begav mig tillbaka hem mot skärgården och väntade på att den söta sjuksystern skulle höra av sig.

Vid niotiden på kvällen så plingade det till i telefonen och vid närmare granskande av meddelandet så visade det sig att mitt test var negativt och det var ju jädrigt positivt!

Snabbt som ögat skickade jag iväg ett mail till karantänhotellet i Bangkok för de hade begärt ytterligare tre dokument.

RT-PCR test, Thailand Pass och hur många väskor jag skulle ha med mig.

Sedan var jag tvungen att fylla i ett formulär som jag hade fått från flygbolaget.

Det är mycket nu!

Men men, nu hade jag tagit ännu ett par steg närmare Thailand :559bdc4880218_haveaniceday:

Luke the Drifter

Den proceduren väntar oss snart

• Ge karma 1

Måne

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Luke the Drifter:

Det blev en mycket lyckad blind-date och jag var nyfiken på om tjejen skulle godkänna mig. Hon sa att jag får ge får ge mig till tåls men hon skulle ge mig besked ikväll.

Hå hå ja ja, nu går man som på nålar.

Får nog ta och lugna nerverna med en kall på ett gammalt stamlokus vid Fridhemsplan.

IMG_20211130_114734422_HDR.thumb.jpg.54b0b81cae8ce82405a8649a7eee52c9.jpg

Forts...

Agent  Luke 007 med rätt att va ledig!:lipa: Vi andra 7 miljarder som jobbar måste va dumma eller nått!😆

• Haha 5

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev audirs2:

Agent  Luke 007 med rätt att va ledig!:lipa: Vi andra 7 miljarder som jobbar måste va dumma eller nått!😆

Jobba, när det finns pilsner. 🍻

• Skål 3
  • Tummen upp 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Det plingade till i min mail alldeles nyss och det var ett meddelande från flygbolaget som hade rubriken "Important information for your flight"

Skall man ens våga öppna mailet? :sweat:

Covid passet på a4 ? kanske 555

• Tummen upp 1
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Luke the Drifter:

Självklart så är det mail som måste öppnas för annars kan man få sig en rejäl överraskning. När jag läste mailet så fick jag lite huvudbry.

Dear Mr. Drifter

Due to a political event near the airport in Stockholm Arlanda, there may be increased traffic in this area from 1 - 3 December. Please allow sufficient time for your journey to the airport or use a public transport. In the airport itself, there may also be longer waiting times at the counters due to increased passenger traffic. Please use our online check-in service at swiss.com/check-in or by using the SWISS app.
In addition, we are happy to offer you a late-night check-in the evening before your departure. The late-night check-in is located in Terminal 5 at the counters 71 – 85 and is open for you between 17:30 and 20.30.

Sincerely,
Swiss International Air Lines

Skall man åka på morgonen eller skall man passa på att checka in redan på kvällen?

Luke the Drifter

Jag skulle ta chansen ikväll eftersom SAS har så jädrans lite folk vid bagagedropp samt att klåparna som står i kö har inte papperna redo när de kommer fram, då slipper du ett rejält stresspåslag om du skulle komma vid fel tidpunkt i morgon.

• Ge karma 4
  • Tummen upp 3
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev 65Selander:

Jag skulle ta chansen ikväll eftersom SAS har så jädrans lite folk vid bagagedropp samt att klåparna som står i kö har inte papperna redo när de kommer fram, då slipper du ett rejält stresspåslag om du skulle komma vid fel tidpunkt i morgon.

Förnuftigt tänkt och det är exakt så mina tankar går också! :good:

Luke the Drifter

• Ge karma 3
  • Wai 1
  • Tummen upp 1
  • Haha 1

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...