Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd November 29, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 29, 2021 (ändrad) Men se på tusan! Först så fick jag mitt visum och sedan så dröjde det inte så länge innan jag hade ordnat mitt Thailand pass Undrar om man inte skulle ta och fira med en flaska sprattelvatten! Luke the Drifter Ändrades November 29, 2021 av Luke the Drifter 29 6 5 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd November 29, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 29, 2021 3 timmar sedan, skrev rolba: Är inte helt omöjligt att jag åxå skulle kunna dyka upp och störa friden. Hänger lite på om min polare är hemma då så att jag kan låna en HD av han och hänga på. Det vore skitkul om resan blir av och du hänger med @rolba Dock så vill jag flagga för att det kan bli lite kämpigt att köra Harley om det skulle hända sig att jag råkar bli vald som färdledare någon dag. En gång så var jag färdledare där uppe i bergen och efter att vi hade hamnat på den ena gudsförgätna grusstigen efter den andra så fick jag sparken som reseledare Otack är världens lön Luke the Drifter 10 2 36 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd November 30, 2021 Dela Inlagd November 30, 2021 vilket datum åker du till los ?? 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd November 30, 2021 Dela Inlagd November 30, 2021 7 timmar sedan, skrev Luke the Drifter: Det vore skitkul om resan blir av och du hänger med @rolba Dock så vill jag flagga för att det kan bli lite kämpigt att köra Harley om det skulle hända sig att jag råkar bli vald som färdledare någon dag. En gång så var jag färdledare där uppe i bergen och efter att vi hade hamnat på den ena gudsförgätna grusstigen efter den andra så fick jag sparken som reseledare Otack är världens lön Luke the Drifter Här är en till som ev. kan vara intresserad. 2 2 Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd November 30, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 30, 2021 2 timmar sedan, skrev soi covboy: vilket datum åker du till los ?? Enligt den uppritade planen så åker jag mycket snart. Men som jag skrev förut, förhoppningen är att fira Lucia i Hua Hin Mvh Luke 10 3 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd November 30, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 30, 2021 3 timmar sedan, skrev Esspe: Här är en till som ev. kan vara intresserad. Klart du skall hänga med om resan blir av. Om jag inte är helt av banan så gillar du hav och stränder och det är det lite ont om där uppe i Thailands norra inland men jag har snokat rätt på en strand i närheten av Chiang Rai. Luke the Drifter 22 1 5 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 30, 2021 Dela Inlagd November 30, 2021 14 timmar sedan, skrev Luke the Drifter: Det vore skitkul om resan blir av och du hänger med @rolba Dock så vill jag flagga för att det kan bli lite kämpigt att köra Harley om det skulle hända sig att jag råkar bli vald som färdledare någon dag. En gång så var jag färdledare där uppe i bergen och efter att vi hade hamnat på den ena gudsförgätna grusstigen efter den andra så fick jag sparken som reseledare Otack är världens lön Luke the Drifter Ok, finns säkert något annat åkdon med låg tyngdpunkt och hyfsat stora hjul. Men först gäller det ju att slita sig från paradiset här. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd November 30, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 30, 2021 (ändrad) Idag så tog jag ytterligare ett par steg närmare Thailand. Färden gick från skärgården in till stan och så småningom så stod jag på perrongen. I väntan på Orientexpressen Som tur var så skulle jag inte åka ända ut till skjutfälten i Hjulsta och Rinkeby utan det blev en kort tur till Stadshagen. Forts... Ändrades November 30, 2021 av Luke the Drifter 24 1 6 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd November 30, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 30, 2021 Vad var det som föranledde mitt besök i Stadshagen då? Jodå, det var nämligen så att jag skulle på en blind-date 😍 Jag visste inte vem det var jag skulle träffa, det enda jag visste var att hon var sjuksyster. När vi möttes så kände jag direkt att det var en söt och rar tjej som jag tyckte om direkt. Om hon bara hade kunnat låta bli att peta mig i truten med någon jädra bomullstops så hade jag nog tyckt om henne ännu mer. Här skedde vår lilla träff Precis nu kom jag på att jag glömde att ta en bild på tjejen. Aj aj, det var ju mer än lovligt klantigt Luke the Drifter 12 1 1 21 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd November 30, 2021 Dela Inlagd November 30, 2021 16 minuter sedan, skrev Luke the Drifter: Vad var det som föranledde mitt besök i Stadshagen då? Jodå, det var nämligen så att jag skulle på en blind-date 😍 Jag visste inte vem det var jag skulle träffa, det enda jag visste var att hon var sjuksyster. När vi möttes så kände jag direkt att det var en söt och rar tjej som jag tyckte om direkt. Om hon bara hade kunnat låta bli att peta mig i truten med någon jädra bomullstops så hade jag nog tyckt om henne ännu mer. Här skedde vår lilla träff Precis nu kom jag på att jag glömde att ta en bild på tjejen. Aj aj, det var ju mer än lovligt klantigt Luke the Drifter Vet hur det är. Idag var det ett flertal fantastiska puddingar på besök hos frugan och kameran var långt ner i min tankebank då. Misstänker att hakan skvalpade någonstans mellan knäna. 1 8 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd November 30, 2021 Dela Inlagd November 30, 2021 7 timmar sedan, skrev Luke the Drifter: Klart du skall hänga med om resan blir av. Om jag inte är helt av banan så gillar du hav och stränder och det är det lite ont om där uppe i Thailands norra inland men jag har snokat rätt på en strand i närheten av Chiang Rai. Luke the Drifter Hav och stränder gillar jag ju men även den underbara natur som finns i nv Thailand. Turen Chiang Mai-Pai-Mae Hong Son är ju ett måste. Visserligen med bil men det var häftigt det med. 1 1 Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd November 30, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 30, 2021 Det blev en mycket lyckad blind-date och jag var nyfiken på om tjejen skulle godkänna mig. Hon sa att jag får ge får ge mig till tåls men hon skulle ge mig besked ikväll. Hå hå ja ja, nu går man som på nålar. Får nog ta och lugna nerverna med en kall på ett gammalt stamlokus vid Fridhemsplan. Forts... 25 7 1 5 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd November 30, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd November 30, 2021 (ändrad) Medan jag satt där och filosoferade så kom jag på att det var en sak som måste göras. Det är nästan en skriven lag att det alltid är någon av mina vänner bosatta i Thailand som kontaktar mig och frågar om jag kan ta med mig än det ena och än det andra från Sverige. Den här gången så var det min gode vän som ringde igår och frågade om jag kunde ta med snus till honom och svaret jag gav honom var jakande. Eftersom han är en gammal sillstrypare så ville han ha Göteborg Rapé och det kanske kan vara svårt att hitta i Stockholm. Precis rakt över gatan från stamlokuset så låg det en tobaksaffär så jag chansade på att det efterfrågade snuset kunde finnas där. Undrar om de har sillstryparsnus i den där lilla shoppen? Forts... Ändrades November 30, 2021 av Luke the Drifter 26 2 2 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
soi covboy Inlagd December 1, 2021 Dela Inlagd December 1, 2021 Problem terminal 5 Arlanda nu hänvisar till terminal 2 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd December 1, 2021 Trådstartare Dela Inlagd December 1, 2021 (ändrad) 1 timme sedan, skrev soi covboy: Problem terminal 5 Arlanda nu hänvisar till terminal 2 Gick in på Arlandas hemsida och tittade och så farligt var det inte men ett tips är att åka tåg till och från Arlanda. https://www.swedavia.se/arlanda/ Omfattande störningar i vägtrafiken till och från Arlanda den 1–3 december Sverige står värd för en internationell konferens den 1–3 december. Arbetet med poliseskorter kommer under dagarna att medföra omfattande trafikstörningar i området på och omkring flygplatsen, centrala Stockholm och på E4:an. Hämta och lämna vid Terminal 5 och SkyCity Det är inte möjligt att hämta eller lämna resenärer vid Terminal 5 och SkyCity. Vi hänvisar till parkering Hämta & lämna vid Terminal 2. https://www.swedavia.se/arlanda/sa-har-paverkar-det-dig/ Luke the Drifter Ändrades December 1, 2021 av Luke the Drifter 1 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd December 1, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 1, 2021 Tobaksaffären som jag gick in i var välsorterad och visst hade de Göteborg Rapé i sitt sortiment. Eftersom jag hade promenerat från Stadshagen till Fridhemsplan så tyckte jag att jag kunde fortsätta promenera ett par kilometer till. Jag valde att gå ner till Karlbergskanalen och följde den fram till Klarabergsviadukten där jag gick vidare mot T-Centralen och tog tricken mot Södermalm. På Söder så gick jag in på en bar för att ta en värmande Irish Coffee för det var jäklar ingen värme ute. Nöjd med dagens bestyr så begav mig tillbaka hem mot skärgården och väntade på att den söta sjuksystern skulle höra av sig. Vid niotiden på kvällen så plingade det till i telefonen och vid närmare granskande av meddelandet så visade det sig att mitt test var negativt och det var ju jädrigt positivt! Snabbt som ögat skickade jag iväg ett mail till karantänhotellet i Bangkok för de hade begärt ytterligare tre dokument. RT-PCR test, Thailand Pass och hur många väskor jag skulle ha med mig. Sedan var jag tvungen att fylla i ett formulär som jag hade fått från flygbolaget. Det är mycket nu! Men men, nu hade jag tagit ännu ett par steg närmare Thailand Luke the Drifter 34 6 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd December 1, 2021 Dela Inlagd December 1, 2021 2 timmar sedan, skrev Luke the Drifter: Tobaksaffären som jag gick in i var välsorterad och visst hade de Göteborg Rapé i sitt sortiment. Eftersom jag hade promenerat från Stadshagen till Fridhemsplan så tyckte jag att jag kunde fortsätta promenera ett par kilometer till. Jag valde att gå ner till Karlbergskanalen och följde den fram till Klarabergsviadukten där jag gick vidare mot T-Centralen och tog tricken mot Södermalm. På Söder så gick jag in på en bar för att ta en värmande Irish Coffee för det var jäklar ingen värme ute. Nöjd med dagens bestyr så begav mig tillbaka hem mot skärgården och väntade på att den söta sjuksystern skulle höra av sig. Vid niotiden på kvällen så plingade det till i telefonen och vid närmare granskande av meddelandet så visade det sig att mitt test var negativt och det var ju jädrigt positivt! Snabbt som ögat skickade jag iväg ett mail till karantänhotellet i Bangkok för de hade begärt ytterligare tre dokument. RT-PCR test, Thailand Pass och hur många väskor jag skulle ha med mig. Sedan var jag tvungen att fylla i ett formulär som jag hade fått från flygbolaget. Det är mycket nu! Men men, nu hade jag tagit ännu ett par steg närmare Thailand Luke the Drifter Den proceduren väntar oss snart 1 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd December 1, 2021 Dela Inlagd December 1, 2021 18 timmar sedan, skrev Luke the Drifter: Det blev en mycket lyckad blind-date och jag var nyfiken på om tjejen skulle godkänna mig. Hon sa att jag får ge får ge mig till tåls men hon skulle ge mig besked ikväll. Hå hå ja ja, nu går man som på nålar. Får nog ta och lugna nerverna med en kall på ett gammalt stamlokus vid Fridhemsplan. Forts... Agent Luke 007 med rätt att va ledig! Vi andra 7 miljarder som jobbar måste va dumma eller nått!😆 5 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd December 1, 2021 Dela Inlagd December 1, 2021 31 minuter sedan, skrev audirs2: Agent Luke 007 med rätt att va ledig! Vi andra 7 miljarder som jobbar måste va dumma eller nått!😆 Jobba, när det finns pilsner. 🍻 3 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd December 1, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 1, 2021 (ändrad) Det är fortfarande några pusselbitar som måste placeras på rätt plats i rätt tid men snart ser det som om det här tusenbitarspusslet är klart. Det fanns faktiskt tid för en promenad i det fina vintervädret och den gick ner till sjön för jag var lite nyfiken på om isen har lagt sig. Japp, snart kommer folk att åka skridskor här Jag tog en promenad bort till badplatsen för att se om det fanns några badande Det var inga badgäster där just nu men nog f-n ser det ut som om någon stolle har tagit ett dopp här nyligen Luke the Drifter Ändrades December 1, 2021 av Luke the Drifter 32 4 2 2 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd December 1, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 1, 2021 Det plingade till i min mail alldeles nyss och det var ett meddelande från flygbolaget som hade rubriken "Important information for your flight" Skall man ens våga öppna mailet? 9 4 1 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
chevrolet-48 Inlagd December 1, 2021 Dela Inlagd December 1, 2021 37 minuter sedan, skrev Luke the Drifter: Det plingade till i min mail alldeles nyss och det var ett meddelande från flygbolaget som hade rubriken "Important information for your flight" Skall man ens våga öppna mailet? Covid passet på a4 ? kanske 555 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Luke the Drifter Inlagd December 1, 2021 Trådstartare Detta inlägg gillas... Dela Inlagd December 1, 2021 Självklart så är det mail som måste öppnas för annars kan man få sig en rejäl överraskning. När jag läste mailet så fick jag lite huvudbry. Dear Mr. Drifter Due to a political event near the airport in Stockholm Arlanda, there may be increased traffic in this area from 1 - 3 December. Please allow sufficient time for your journey to the airport or use a public transport. In the airport itself, there may also be longer waiting times at the counters due to increased passenger traffic. Please use our online check-in service at swiss.com/check-in or by using the SWISS app. In addition, we are happy to offer you a late-night check-in the evening before your departure. The late-night check-in is located in Terminal 5 at the counters 71 – 85 and is open for you between 17:30 and 20.30. Sincerely, Swiss International Air Lines Skall man åka på morgonen eller skall man passa på att checka in redan på kvällen? Luke the Drifter 7 1 1 1 1 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd December 1, 2021 Dela Inlagd December 1, 2021 15 minuter sedan, skrev Luke the Drifter: Självklart så är det mail som måste öppnas för annars kan man få sig en rejäl överraskning. När jag läste mailet så fick jag lite huvudbry. Dear Mr. Drifter Due to a political event near the airport in Stockholm Arlanda, there may be increased traffic in this area from 1 - 3 December. Please allow sufficient time for your journey to the airport or use a public transport. In the airport itself, there may also be longer waiting times at the counters due to increased passenger traffic. Please use our online check-in service at swiss.com/check-in or by using the SWISS app. In addition, we are happy to offer you a late-night check-in the evening before your departure. The late-night check-in is located in Terminal 5 at the counters 71 – 85 and is open for you between 17:30 and 20.30. Sincerely, Swiss International Air Lines Skall man åka på morgonen eller skall man passa på att checka in redan på kvällen? Luke the Drifter Jag skulle ta chansen ikväll eftersom SAS har så jädrans lite folk vid bagagedropp samt att klåparna som står i kö har inte papperna redo när de kommer fram, då slipper du ett rejält stresspåslag om du skulle komma vid fel tidpunkt i morgon. 4 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Luke the Drifter Inlagd December 1, 2021 Trådstartare Dela Inlagd December 1, 2021 1 timme sedan, skrev 65Selander: Jag skulle ta chansen ikväll eftersom SAS har så jädrans lite folk vid bagagedropp samt att klåparna som står i kö har inte papperna redo när de kommer fram, då slipper du ett rejält stresspåslag om du skulle komma vid fel tidpunkt i morgon. Förnuftigt tänkt och det är exakt så mina tankar går också! Luke the Drifter 3 1 1 1 Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu