Jump to content
IGNORERAD

Boka SHA Plus+ Hotell


Chomphoo

Recommended Posts

Hej Alla!

 

Ska i helgen försöka få till lite struktur på alla dokument och gud vet vad till visum och hotell bokning.

 

Det verkar vara bluff med mycket för att locka till sig kunder. Ett pris på en sida och går man vidare så ploppar nästan dubbla priset upp i Agoda tex.

 

Till min fråga, Jag har fått offerter via mail från 3 hotell och där ska man maila dom ALLA kortuppgifter för betalning! Är inte detta lite väl magstarkt? Jag menar säkerhetskoden bak på kortet ska man väll aldrig maila till någon? Är detta säkert?

 

Mvh Chomphoo

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Hej Alla!

 

Ska i helgen försöka få till lite struktur på alla dokument och gud vet vad till visum och hotell bokning.

 

Det verkar vara bluff med mycket för att locka till sig kunder. Ett pris på en sida och går man vidare så ploppar nästan dubbla priset upp i Agoda tex.

 

Till min fråga, Jag har fått offerter via mail från 3 hotell och där ska man maila dom ALLA kortuppgifter för betalning! Är inte detta lite väl magstarkt? Jag menar säkerhetskoden bak på kortet ska man väll aldrig maila till någon? Är detta säkert?

 

Mvh Chomphoo

Jag frågade om det gick bra med banköverföring, och det gjorde det. Hör med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Hej Alla!

 

Ska i helgen försöka få till lite struktur på alla dokument och gud vet vad till visum och hotell bokning.

 

Det verkar vara bluff med mycket för att locka till sig kunder. Ett pris på en sida och går man vidare så ploppar nästan dubbla priset upp i Agoda tex.

 

Till min fråga, Jag har fått offerter via mail från 3 hotell och där ska man maila dom ALLA kortuppgifter för betalning! Är inte detta lite väl magstarkt? Jag menar säkerhetskoden bak på kortet ska man väll aldrig maila till någon? Är detta säkert?

 

Mvh Chomphoo

Står säkert i villkoren för ditt kort att du inte får lämna ut uppgifter. Men jag har gjort det flera gånger, på välkända hotell, utan problem. Men det är nog inte att rekommendera.
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Hej Alla!

 

Ska i helgen försöka få till lite struktur på alla dokument och gud vet vad till visum och hotell bokning.

 

Det verkar vara bluff med mycket för att locka till sig kunder. Ett pris på en sida och går man vidare så ploppar nästan dubbla priset upp i Agoda tex.

 

Till min fråga, Jag har fått offerter via mail från 3 hotell och där ska man maila dom ALLA kortuppgifter för betalning! Är inte detta lite väl magstarkt? Jag menar säkerhetskoden bak på kortet ska man väll aldrig maila till någon? Är detta säkert?

 

Mvh Chomphoo

De flesta "test ang go" hotellen tyckte jag låg runt 4000 THB +-500 när jag kollade innan jag gjorde min bokning. I prinscip det dubbla om man är två.

 

Bokar man med agoda så slipper man ju skicka kortuppgifter. Jag bokade The Landmark som har säker kortbetalning direkt via deras hemsida. Klart på 10 minuter med bokningsbekräftelse att bifoga Thailand passet. Men de blir ju föståss bökigare om man ska boka ett hotell som inte har dessa möjligheter. Får man fråga vad du har fått för pris och vilket hotell?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Hej Alla!

 

Ska i helgen försöka få till lite struktur på alla dokument och gud vet vad till visum och hotell bokning.

 

Det verkar vara bluff med mycket för att locka till sig kunder. Ett pris på en sida och går man vidare så ploppar nästan dubbla priset upp i Agoda tex.

 

Till min fråga, Jag har fått offerter via mail från 3 hotell och där ska man maila dom ALLA kortuppgifter för betalning! Är inte detta lite väl magstarkt? Jag menar säkerhetskoden bak på kortet ska man väll aldrig maila till någon? Är detta säkert?

 

Mvh Chomphoo

Säkerhetskoden ska du aldrig lämna ifrån dig till ett Hotel, det är korrekt uppfattat. 

Dom lär nog inte ha efterfrågat det heller, var nog så att dom ville ha kortnummer och expiration month. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker man efter 15 december kommer det troligen vara tillräckligt med ett antingentest och där med blir "test and gå" hotellet inte längre ett krav. Detta enligt min fru som har kunnat läsa detta i kväll. Beslut eller bara förslag vet jag inte.

 

Men med tanke på vad som står på Thailand pass sidan kan man ju misstänka att de planera att ändra något.

 

image.png.7ff93253acefa718a403b040f2d832b2.png

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick med mig en självtest från hotellet som jag skulle ta och skicka iväg nu en vecka efter att jag släpptes ut. Nu hittar jag det inte och undrar om nån varit med om samma eller helt enkelt hoppat över det hela och om det blev nåt tjafs efteråt i så fall ?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
37 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag fick med mig en självtest från hotellet som jag skulle ta och skicka iväg nu en vecka efter att jag släpptes ut. Nu hittar jag det inte och undrar om nån varit med om samma eller helt enkelt hoppat över det hela och om det blev nåt tjafs efteråt i så fall ?

Jag gjorde testet, ringde hotellet och fick besked att muntligt besked var godtagbart. 
Annars så har jag något test som jag köpte i Sverige om det skulle behövas. 

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag fick med mig en självtest från hotellet som jag skulle ta och skicka iväg nu en vecka efter att jag släpptes ut. Nu hittar jag det inte och undrar om nån varit med om samma eller helt enkelt hoppat över det hela och om det blev nåt tjafs efteråt i så fall ?

Kan du inte bara köpa ett på pharmacy och skicka resultatet?

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag gjorde testet, ringde hotellet och fick besked att muntligt besked var godtagbart. 
Annars så har jag något test som jag köpte i Sverige om det skulle behövas. 

 

9 timmar sedan, skrev berlitz:

Kan du inte bara köpa ett på pharmacy och skicka resultatet?

Jag tog dagens promenad till hotellet jag legat på och frågade en man hur jag skulle göra och fick snabbt svaret " no pompems ", sen vände han på klacken och gick och detsamma gjorde jag fast åt andra hållet.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fritz:

 

Jag tog dagens promenad till hotellet jag legat på och frågade en man hur jag skulle göra och fick snabbt svaret " no pompems ", sen vände han på klacken och gick och detsamma gjorde jag fast åt andra hållet.

Så ska en slipsten dras.

Ingen tvekan.😎

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-11-26 at 02:07, skrev Fritz:

Jag fick med mig en självtest från hotellet som jag skulle ta och skicka iväg nu en vecka efter att jag släpptes ut. Nu hittar jag det inte och undrar om nån varit med om samma eller helt enkelt hoppat över det hela och om det blev nåt tjafs efteråt i så fall ?

Men nu har jag hittat det när jag skulle ha passet, i saftyboxen låg det. Ordning och reda, löning på freda. :clapping:

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

Nån som fått respons på självtestet?

Jag skickade via Line, men ingen verkade bry sig.

Det menar du inte? Hehe.

 

Jag fråga efter mitt kit när jag lämnade hotellet, fick inget nämnligen, "No need"   

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips på hotell SHA+ för en natt nära Bangkok, gärna vid flygplatsen ? 

 

Ska åka efter nyår. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

The Silver Palm ligger väldigt nära Suvvan och var bra när jag gjorde karantän där tidigare i år. Dom har de nya endagarspaketen.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev lasseiudon:

The Silver Palm ligger väldigt nära Suvvan och var bra när jag gjorde karantän där tidigare i år. Dom har de nya endagarspaketen.

Och de har jäkligt stora balkonger där man kan insupa Thailandets värme.....

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-12-03 at 16:49, skrev Nicholas:

Tips på hotell SHA+ för en natt nära Bangkok, gärna vid flygplatsen ? 

 

Ska åka efter nyår. 

 

Frun har bokat detta 3500 Thb 

 

At Residence Suvarnabhumi

Thailand
10520 - Bangkok
458/4-8 Soi Lat Krabung 24/1, Lat Krabung Road, Bangkok, Thailand

 Alkohol löser inga problem, men det gör å andra sidan inte mjölk heller...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...