Jump to content
IGNORERAD

Vin i Thailand


lasseiudon

Recommended Posts

Dom som gillar vin har säkert noterat att det är dyrt i Thailand, snål som jag är skulle jag inte betala 500 thb eller mer för en flaska. I veckan hirrade jag denna som jag tycker var väl värt sitt pris för bara 395 thb, bland det bästa jag smakat här i Thailand. Inhandlad i Udon Thani hos vin- o spritgrossisten på Posri Rd nära Immigration.

 

Någon annan som kan tipsa om prisvärda viner i Thailand?

 

IMG_20211121_163428873.thumb.jpg.86273323dfcdc239372514349ef8a75a.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev berlitz:

Detta duger gott för mig iaf

3 liter 995 bht.

Screenshot_20211121-190500_Google.jpg

Ja de där är väl fruktvinet man får på varenda bar i Pattaya om man beställer ett glas rött. Gillar man viner som kostar över 59kr flaskan i Sverige kanske man helst väljer något annat. Men jag ska inte sticka under stolen med att det slunkit ner ett och annan glas Mont Clair i Thailand. Men tyvärr slutsålt nu ser jag.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Saft.

I Thailand skulle man kanske marknadsföra det under alkoholfritt vin?

Tonar man ner % och kallar det fruktvin kanske man kan lura någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

He he ,, Vart i khao yai ,, Mellan saraburi o typ korat typ 8 ... 9 år sen  , Jag o tre thaitjejer i en bil o dessa tjejer skulle hitta just vingården jag sett på nätet ,, Bara jag tänker på det asgarvar jag ,, Sånt gidder hela tiden men bara älskar nu när man tänker efter tog halva dagen bara för o hitta ...Visst vi hittade vingården långt om länge ,,o ,,köpte på oss några flaskor ...Tog en flaska till Sverige men efter test var som saft...

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...