Jump to content
IGNORERAD

Thailand pass


Mickelund

Recommended Posts

23 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Det funkar så här. Har du en ansökan inne och inte fått något meddelande om att det är fel på din ansökan så ska du inte skicka en till bara för att få igenom någon av dom snabbare. Har du fått meddelande att det blivit avslag så är det fritt fram att göra en ny. Problemet är att dom väntar ibland med besked till sista dagarna så folk blir nervösa.

Nu gissar du va?

Om allt är korrekt utan tveksamheter så blir man automatiskt godkänd. Menar du att någon luffare tjuvhåller på beskedet för att stressa upp charter-Bosse?

 

Om du har belägg för dina antaganden så presentera dem gärna. Jag kan meddela att ansöka om Thai-pass och resa till Thailand är extremt enkelt som fullvaccinerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 259
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    27

  • Chomphoo

    20

  • Mankan

    19

  • frogfish

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev Naam jai:

Hur många dagar innan avresa bör man söka Thaipass?

Minst 10 skulle jag säga. De säger att det kan ta upp till 7 dagar att få svar. Å gott att ha det innan man packar väskan samt springer iväg å låter någon krafsa en i halsen för 1000 spänn. 

 

Men finns ju inget som hindrar att man gör det tidigare. 

 

Å gillar man spänning i livet kan man göra det dagen innan och hålla tummarna att allt är rätt...

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev M33:

Nu gissar du va?

Om allt är korrekt utan tveksamheter så blir man automatiskt godkänd. Menar du att någon luffare tjuvhåller på beskedet för att stressa upp charter-Bosse?

 

Om du har belägg för dina antaganden så presentera dem gärna. Jag kan meddela att ansöka om Thai-pass och resa till Thailand är extremt enkelt som fullvaccinerad.

Har du inte sett thailändska hällsomyndigheternas info som kommer ca 2ggr/vecka?

Där visar dom en statistik på ansökningar. Bara en liten del går via automatisk granskning och det mesta är manuellt skött. Så förstår jag det som. Eller "Gissar" du på att myndigheterna ljuger om hur det går till ? Förklara då varför folk som skickat många ansökningar har fått igenom den sista dom skickat in på minuter men de ansökningarna som dom väntat på kommer dagar senare som godkända?

Ändrades av Chomphoo
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Har du inte sett thailändska hällsomyndigheternas info som kommer ca 2ggr/vecka?

Där visar dom en statistik på ansökningar. Bara en liten del går via automatisk granskning och det mesta är manuellt skött. Så förstår jag det som. Eller "Gissar" du på att myndigheterna ljuger om hur det går till ? Förklara då varför folk som skickat många ansökningar har fått igenom den sista dom skickat in på minuter men de ansökningarna som dom väntat på kommer dagar senare som godkända?

Jag har alltså tur varenda gång jag fixar ett TP?

Hjälpte en ”gammal” dam igår med allt från biljett, hotell, boka PCR-test och TP ansökan. 
Tog typ 1t då flygbiljetten var den svåraste delen. 
TP på 15 minuter från start till TP var utskrivet på A4. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag har alltså tur varenda gång jag fixar ett TP?

Hjälpte en ”gammal” dam igår med allt från biljett, hotell, boka PCR-test och TP ansökan. 
Tog typ 1t då flygbiljetten var den svåraste delen. 
TP på 15 minuter från start till TP var utskrivet på A4. 

Ja så var det sagt på presskonferensen för ca 2v sedan. Att dom görs både manuellt och automatiskt. Men dom ljuger säkert. ha ha ha....

Skit samma. Många får vänta även fast det tydligen inte är något fel i ansökan. Vad är annars förklaringen att det går igenom på minuter när man gör om det med samma dokument utan ändringar. Har följt en Facebook grupp (Thailand Pass) och där finns en hel del att läsa. Man blir mörkrädd när man bläddrar bland inläggen! 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Har du inte sett thailändska hällsomyndigheternas info som kommer ca 2ggr/vecka?

Där visar dom en statistik på ansökningar. Bara en liten del går via automatisk granskning och det mesta är manuellt skött. Så förstår jag det som. Eller "Gissar" du på att myndigheterna ljuger om hur det går till ? Förklara då varför folk som skickat många ansökningar har fått igenom den sista dom skickat in på minuter men de ansökningarna som dom väntat på kommer dagar senare som godkända?

Alla som gör rätt godkänns automatiskt, inte något annat urval. De som som är ”tveksamma” granskas manuellt.

Siffrorna säger bara hur många amatörer som ansökt. Faktiskt inte ens det, då många tydligen ansöker ett flertal gånger.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag har alltså tur varenda gång jag fixar ett TP?

Hjälpte en ”gammal” dam igår med allt från biljett, hotell, boka PCR-test och TP ansökan. 
Tog typ 1t då flygbiljetten var den svåraste delen. 
TP på 15 minuter från start till TP var utskrivet på A4. 

Jag har också haft tur. Synd bara att det inte funkar lika bra på lotto.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Naam jai:

Hur många dagar innan avresa bör man söka Thaipass?

Jag skulle säga....Vänt inte utan ansök så snart du kan. Det kostar ju inget att vara ute i tid. Jag ska få min 3dje vaccin imorgon så jag sätter igång så fort den QR koden kommit in.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev M33:

Alla som gör rätt godkänns automatiskt, inte något annat urval. De som som är ”tveksamma” granskas manuellt.

Siffrorna säger bara hur många amatörer som ansökt. Faktiskt inte ens det, då många tydligen ansöker ett flertal gånger.

Ja nu måste ju jag säga "Gissar du bara?". Varför blir då många godkända med samma ansökan men efter 3-4 ggr? och att de tidigare ansökningarna trillar in dagar efter? Bugg i automatlådan kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Chomphoo:

Ja nu måste ju jag säga "Gissar du bara?". Varför blir då många godkända med samma ansökan men efter 3-4 ggr? och att de tidigare ansökningarna trillar in dagar efter? Bugg i automatlådan kanske?

Hur blir man godkänd med samma ansökan efter 3-4 gånger?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Chomphoo:

Ja nu måste ju jag säga "Gissar du bara?". Varför blir då många godkända med samma ansökan men efter 3-4 ggr? och att de tidigare ansökningarna trillar in dagar efter? Bugg i automatlådan kanske?

Något de gör annorlunda är troligare då det är en automatiserad process. De flesta vet inte vad de gjorde förra timmen så fullt troligt att de inte heller skickar en identisk ansökan. Men vad vet jag, som blev godkänd på några sekunder.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Mankan:

Hur blir man godkänd med samma ansökan efter 3-4 gånger?

Nu blev det för mycket för vissa tror jag.

 

Alltså....Samma ansökan menas oförändrade dokument och multipla ansökningar.

 

1a ansökan.....väntar i tex 2 dagar. Otålig och skickar en 2a ansökan.....Väntar i 2 dagar till......Skickar en 3dje ansökan, den går igenom och blir godkänd på tex 5min. 

Så går dagarna och då dimper ansökan nr1 och nr2 in i mailboxen. 

 

Så har det tydligen funkat för ganska många otåliga.

Ändrades av Chomphoo
Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev M33:

Något de gör annorlunda är troligare då det är en automatiserad process. De flesta vet inte vad de gjorde förra timmen så fullt troligt att de inte heller skickar en identisk ansökan. Men vad vet jag, som blev godkänd på några sekunder.

Ja så kan det ju förståss vara. Men jag har ett annat exempel.

 

En person ansöker för honom och hans fru. Frugans blev godkänd medans hans blev avslag pga försäkringen. Bara det att dom har samma jä.... försäkring! Hur fasen går man vidare och söker igen i sådant fall? Jag skulle kasta in handuken.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Nu blev det för mycket för vissa tror jag.

 

1a ansökan.....väntar i tex 2 dagar. Otålig och skickar en 2a ansökan.....Väntar i 2 dagar till......Skickar en 3dje ansökan, den går igenom och blir godkänd på tex 5min. 

Så går dagarna och då dimper ansökan nr1 och nr2 in i mailboxen. 

 

Så har det tydligen funkat för ganska många otåliga.

Då är det väl inte samma ansökan eller? 

Om jag jag nu inte skulle ha blivit godkänd hade jag nog provat ändrat på något istället för att göra på exakt samma sätt. Hur tänkte dom som gjorde en ny ansökan efter 2 dagar tror du?

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Ja så kan det ju förståss vara. Men jag har ett annat exempel.

 

En person ansöker för honom och hans fru. Frugans blev godkänd medans hans blev avslag pga försäkringen. Bara det att dom har samma jä.... försäkring! Hur fasen går man vidare och söker igen i sådant fall? Jag skulle kasta in handuken.

Du har mycket erfarenhet av avslag. Det är inte så att det är Du som hjälpt dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fan orkar ni tjöta om detta? 

Skicka in ansökan när dokumenten är klara... Svårare än så är det väl inte!? 

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev L64:

Hur fan orkar ni tjöta om detta? 

Skicka in ansökan när dokumenten är klara... Svårare än så är det väl inte!? 

Uttråkad 😝

 

1E5BEEC9-1A3B-4E40-BDA5-25B73FECB8D9.thumb.jpeg.b1ef88753b7c6b7219f374c4ffcf9c3d.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev M33:

Uttråkad 😝

 

1E5BEEC9-1A3B-4E40-BDA5-25B73FECB8D9.thumb.jpeg.b1ef88753b7c6b7219f374c4ffcf9c3d.jpeg

Ja va är det där för sunkställe? 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ansökte om TP för en god vän som inte har någon datorvana.
Personen ifråga hade betalt 1000 SEK till "visumservice göteborg" utan att de löste det.

Jag skickade in skiten istället och det tog väl 15-20 minuter innan "approved" damp ner i inboxen.
Helt otroligt att det görs så stor sak av det där alltså... Klurar på att regga http://thailandpass4umaddefakker.com och ta fett betalt för att hjälpa stollarna i Espen Knutsens FB-grupp.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev M33:

Uttråkad 😝

 

1E5BEEC9-1A3B-4E40-BDA5-25B73FECB8D9.thumb.jpeg.b1ef88753b7c6b7219f374c4ffcf9c3d.jpeg

Ja med 😀

 

16399265890823311159318973181791.thumb.jpg.d04d5fc4f3f045d40338241023d51136.jpg

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fantomen:

Jag ansökte om TP för en god vän som inte har någon datorvana.
Personen ifråga hade betalt 1000 SEK till "visumservice göteborg" utan att de löste det.

Jag skickade in skiten istället och det tog väl 15-20 minuter innan "approved" damp ner i inboxen.
Helt otroligt att det görs så stor sak av det där alltså... Klurar på att regga http://thailandpass4umaddefakker.com och ta fett betalt för att hjälpa stollarna i Espen Knutsens FB-grupp.

Handhjärta

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Jag skulle säga....Vänt inte utan ansök så snart du kan. Det kostar ju inget att vara ute i tid. Jag ska få min 3dje vaccin imorgon så jag sätter igång så fort den QR koden kommit in.

Vårt EU covidpass duger väl inte? Eller har man ändrat sig nu, och godkänner det?

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som jag skrev i en annan tråd:

 

Jag åker till Phuket, test and go. Jag hade en beställning på hotel redan, men ingen SHA+ (dvs. hotellet är SHA+) special för det var ju snack om att vi skulle slippa det efter 15 december.

 

När det inte vart ändring tog jag kontakt med hotellet, som krävde förskottsbetalning givetvis, så jag betalade en veckas vistelse i förskott ( vet ej om det räckt med ett dygn bara?) + en taxi som tar mig till mitt hotell, och inget annat hotell. 

 

Sen fick jag en länk att gå ut och beställa och betala testet när jag kom fram. 

 

Nu fick jag ett dokument (invoice kallar dom det) från hotellet att jag betalt både vistelse och hotell, sen fick jag även samma sak från testcentret. 

 

Dessa dokument laddade jag upp när jag sökte thaipass inga problem. 

 

Vaccinationsintyget visade bara 2:a vaccineringen, så jag kompletterade med en skärmdump från 1177.se på min första vaccinering, detta godkändes.

 

Sen vart det ju givetvis krångel för dom tog inte pdf , jag kom över det problemet iaf. 

 

 

Sen lämnade jag in allt i måndags, fick godkänt nu på förmiddagen. Så ibland tar det 7 dagar! 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...