Jump to content
IGNORERAD

Hur gör man med poängen på Thai?


lasseiudon

Recommended Posts

Noterade just att jag har nästan 20.000 poäng på Thai, som förfaller nu vid årsskiftet. Vad kan man göra med dom? Hur gör man om man vill använda dom till biljettinköp, har aldrig fattat hur det går till.
Har försökt läsa på hemsidan men jag begriper inte, skall man inte kunna boka hotellnätter också men hur gör man då?
Hur mycket kan 20.000 poäng vara värt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Logga i på sidan gå i menyn på awards och boka en flygbiljett. Jag har bara gjort det med inrikes och då förutom poängavdraget så får man betala 7-800 THB med kort vill jag minnas. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Noterade just att jag har nästan 20.000 poäng på Thai, som förfaller nu vid årsskiftet. Vad kan man göra med dom? Hur gör man om man vill använda dom till biljettinköp, har aldrig fattat hur det går till.
Har försökt läsa på hemsidan men jag begriper inte, skall man inte kunna boka hotellnätter också men hur gör man då?
Hur mycket kan 20.000 poäng vara värt?

Jag tror att utgångsdatumet för dina poäng har förlängts automatiskt till 31/12 2023 p.g.a. pandemin (det ska göras på alla poäng som löper ut 2021 och 2022). Logga in på Royal Orchid och kolla under fliken Expired Miles.

 

//mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Noterade just att jag har nästan 20.000 poäng på Thai, som förfaller nu vid årsskiftet. Vad kan man göra med dom? Hur gör man om man vill använda dom till biljettinköp, har aldrig fattat hur det går till.
Har försökt läsa på hemsidan men jag begriper inte, skall man inte kunna boka hotellnätter också men hur gör man då?
Hur mycket kan 20.000 poäng vara värt?

Hej jag brukar använda till hotell i Thailand går att se vilka om man kollar lite 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Mankan:

Logga i på sidan gå i menyn på awards och boka en flygbiljett. Jag har bara gjort det med inrikes och då förutom poängavdraget så får man betala 7-800 THB med kort vill jag minnas. 

Man kan även delbetala med poäng. Det är bara att boka som vanligt på deras hemsida. När man kommer fram till betalning finns där ett alternativ att betala med ROP-miles + Cash.. Man kan vid det alternativet delbetala med upp till 40K Miles, sen betala resten med kreditkort.

 

Men sen som @mrco säger. Alla poäng som går ut i år kommer automatiskt förlängas till december 2023. Så ingen panik att använda upp dem nu.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev falukorven:

Man kan även delbetala med poäng. Det är bara att boka som vanligt på deras hemsida. När man kommer fram till betalning finns där ett alternativ att betala med ROP-miles + Cash.. Man kan vid det alternativet delbetala med upp till 40K Miles, sen betala resten med kreditkort.

 

Men sen som @mrco säger. Alla poäng som går ut i år kommer automatiskt förlängas till december 2023. Så ingen panik att använda upp dem nu.. 

Där kan ni läsa om förlängning av poängen: https://www.thaiairways.com/sites/en_TH/rop/Promotion/Extend_Miles.page

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...