Jump to content
IGNORERAD

Kina


Esspe

Recommended Posts

Mycket idag handlar ju om Kina. Vi vet väldigt lite om hur det funkar i det där landet, iaf jag. Viss expertis finns ju på forumet men lite div inlägg om Kina kanske kan bättra på allmänbildningen.

 

Att det är styrt med piska vet vi ju. Undrar om han använde det medans hans fru stod vakt?

 

https://www.svt.se/sport/tennis/peng-shuai-forsvunnen-efter-anklagelser-mot-forre-vicepresidenten-i-kina

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev matz:

Tror inte dom släpper in Greta i kina tyvärr. 🤚

 

//matz

Dit kommer hon väl alltid men kommer hon därifrån?

 

I en roddbåt till Kina.

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd!

 

Min yngste kusin öppnade nyss en restaurang i Kina, tillsammans med sin fru Jo-jo!

 

SM.thumb.jpg.c0444c24bc33e5737cf2e61d6c2018a4.jpg

Grabben e vegetarian...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Dolemon:

Kina är väl inget problem, som det är i väst hon reser runt och vill stoppa klimat förstörelsen 

Du är säker på att det inte är klimakteriet hon försöker hindra?

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Batting:

Du är säker på att det inte är klimakteriet hon försöker hindra?

Då är det definitivt bäst att börja i tid!

Fast borde man inte skaffa lite sexuell erfarenhet innan man siktar in sig på att bekämpa klimakteriet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Wangthong:

Då är det definitivt bäst att börja i tid!

Fast borde man inte skaffa lite sexuell erfarenhet innan man siktar in sig på att bekämpa klimakteriet. 

Sant, men min kunskap om Greta är lite bristfällig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Borås stad har sedan 2020 importerat 63 229 kilo sten från Kina, vilket nu får kritik.

Arbetsvillkoren och arbetsmiljön på stenfabriker i Kina har kritiserats, däribland för brister gällande skyddsutrustning, vilket kan leda till lungsjukdomar hos stenarbetarna.

– Jag ser inte att situationen kommer ändra sig under en nära framtid när det kommer till hur man hanterar mänskliga rättigheter i Kina, säger Björn Schouenborg, naturstensexpert och seniorforskare, till Borås Tidning.

Stenmaterialet har bland annat använts vid renoveringar av gångbanor och till utomhustrappor i Borås.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 hours ago, Esspe said:

Dit kommer hon väl alltid men kommer hon därifrån?

 

I en roddbåt till Kina.

 

Jag är tämligen säker på att Greta aldrig skulle få ett visum till Kina. Hon har många gånger kritiserat Kina och gör man det öppet blir man snabbt persona non grata.

 

Jag har i ett par år kritiserat Kina på MPR för att slippa åka dit men det verkar som Xi inte satt upp MPR på listan över betydande media än 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Atom:

Jag är tämligen säker på att Greta aldrig skulle få ett visum till Kina. Hon har många gånger kritiserat Kina och gör man det öppet blir man snabbt persona non grata.

 

Jag har i ett par år kritiserat Kina på MPR för att slippa åka dit men det verkar som Xi inte satt upp MPR på listan över betydande media än 😉

Du får börja använda en kineslur så ska du se att det hjälper.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...