Jump to content
IGNORERAD

Är det här årer kört för Thailand?


hasseryd

Recommended Posts

Ja vad tror ni, som jag skrivigt tidigare funderar jag på en tripp till Pattis senare denna vinter /detta år men det käns rätt kört bor sedan länge i Chiangmai och här är det lungt som i Jönklping en Långfredag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge de tror att kopior på diverse dokument stoppar ev covidsmitta så är de körda...

 

Och nej, jag menar inte vaccinbeviset...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sag jag ska inte resa in i Thailand , bor i Chiangmai är dubbelvaciberad  så fågan kvarstår

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 timmar sedan, skrev hasseryd:

Ja vad tror ni, som jag skrivigt tidigare funderar jag på en tripp till Pattis senare denna vinter /detta år men det käns rätt kört bor sedan länge i Chiangmai och här är det lungt som i Jönklping en Långfredag.

Ja, kommer du inte till Pattaya så är risken stor att det är kört för Thailands del. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har du oroat dig i 2mån och det blir väl 2mån till av oro för en resa ner till Pattaya.

Du som redan bor i landet kan väl bara åka ner och se med egna ögon när det är dags.

Finns väl ingen på MPR som redan nu vet hur julen i Pattaya ser ut trots att vi är många

experter här. Nä ta in en Leo till där du sitter och roa ner dig.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Benriach:

Så länge de tror att kopior på diverse dokument stoppar ev covidsmitta så är de körda...

 

Och nej, jag menar inte vaccinbeviset...

Oh framförallt till de har fått klart för sig om alkohol sprider smittan eller inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Broskan:

Nu har du oroat dig i 2mån och det blir väl 2mån till av oro för en resa ner till Pattaya.

Du som redan bor i landet kan väl bara åka ner och se med egna ögon när det är dags.

Finns väl ingen på MPR som redan nu vet hur julen i Pattaya ser ut trots att vi är många

experter här. Nä ta in en Leo till där du sitter och roa ner dig.

Du är saknad 😛

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev hasseryd:

Ja vad tror ni, som jag skrivigt tidigare funderar jag på en tripp till Pattis senare denna vinter /detta år men det käns rätt kört bor sedan länge i Chiangmai och här är det lungt som i Jönklping en Långfredag.

Thailand öppnar för innresor utan karrantän i dag. Det talas om att barer och restuaranger kommer att få öppna med alkholförsäljning från och med 1 december. Så i min värld känns det som en märkligt tidpunkt att kasta in handuken just nu när ändå börjar hända saker.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minutes ago, Mankan said:

Thailand öppnar för innresor utan karrantän i dag. Det talas om att barer och restuaranger kommer att få öppna med alkholförsäljning från och med 1 december. Så i min värld känns det som en märkligt tidpunkt att kasta in handuken just nu när ändå börjar hända saker.

utvalda områden får servera alkohol på restauranger redan idag.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

Thailand öppnar för innresor utan karrantän i dag. Det talas om att barer och restuaranger kommer att få öppna med alkholförsäljning från och med 1 december. Så i min värld känns det som en märkligt tidpunkt att kasta in handuken just nu när ändå börjar hända saker.

Du måste ha bokat karrantän hotell en natt, så inte riktigt fritt. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Nicholas said:

lokala guvernörer vill ju givetvis ha sin kickbak innan dom släpper loss.

 

power = money

 

Nu är ju guvernören i Chonburi tillsatt av de maffiafamljer som styrt Chonburi i decennier så problemet ligger nog inte där. Det handlar nog snarare att de är genuint fortsatt rädda och kämpar med avvägningen risk att dö av covid vs tjäna pengar.

 

Jag kan på det stora hela inte tänka mig många i Thailand som tjänar pengar på att bibehålla restriktioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Stoneys:

Du måste ha bokat karrantän hotell en natt, så inte riktigt fritt. 

De kallas dock för "Exemption from Quarantine (Test and Go)" det vill säga att bland annat vi Svenskar är undantagna från karrantän. Vi måste dock som Phuket Sandbox vänta på ett negativt resultat. För det behöver vi boka ett holtell som ombesörjet transport från flygplatsen, test och förvaring. Förmodligen kommer man kunna röra sig fritt redan samma eftermiddag. (Om man anläder Thailand tidig morgon vill säga)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minutes ago, spooncreek said:

Nu är ju guvernören i Chonburi tillsatt av de maffiafamljer som styrt Chonburi i decennier så problemet ligger nog inte där. Det handlar nog snarare att de är genuint fortsatt rädda och kämpar med avvägningen risk att dö av covid vs tjäna pengar.

 

Jag kan på det stora hela inte tänka mig många i Thailand som tjänar pengar på att bibehålla restriktioner.

maffia-familerjan är väl redan inne på sin 4:e dos.

 

så det hela är lite skumt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-11-01 at 18:10, skrev Mankan:

Thailand öppnar för innresor utan karrantän i dag. Det talas om att barer och restuaranger kommer att få öppna med alkholförsäljning från och med 1 december. Så i min värld känns det som en märkligt tidpunkt att kasta in handuken just nu när ändå börjar hända saker.

I Rawai har säkert 90% av alla barer fixat restauranglicens så alkohol finns att tillgå fram till kl 23 på minst 100 ställen här i byhålan.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-11-01 at 19:40, skrev Stoneys:

Du måste ha bokat karrantän hotell en natt, så inte riktigt fritt. 

 

On 2021-11-01 at 20:03, skrev Mankan:

De kallas dock för "Exemption from Quarantine (Test and Go)" det vill säga att bland annat vi Svenskar är undantagna från karrantän. Vi måste dock som Phuket Sandbox vänta på ett negativt resultat. För det behöver vi boka ett holtell som ombesörjet transport från flygplatsen, test och förvaring. Förmodligen kommer man kunna röra sig fritt redan samma eftermiddag. (Om man anläder Thailand tidig morgon vill säga)

Fick svar på testet efter ca 6 timmar 

Blev inte så lång vila på rummet innan man fick ge sig ut i vimlet. 

Första resan på minst 10 år som jag inte kännt av jetlag på något vis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...