Jump to content
IGNORERAD

Bokat o klart


Mickelund

Recommended Posts

Äntligen är man på gång 25/1 sitter man på planet och ser fram mot en kall Chang och thaimat.och varmt väder.en fundering bara åker på en tisdag covid test inom 72timmar så ta testet på fredag är uteslutet.ta testet på måndagen dagen innan man åker känns lite tajt.om det skulle bli nån försening.av provet nån som har haft liknande upplägg. men dom kraven är kanske borta då men känner mej lite stressad.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Mickelund

    4

  • Krille

    3

  • rolba

    3

  • Oskarudon

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du kan inte ta provet på söndagen istället? Vi åker en måndag kl 16 och har bokat prov söndag kl 13 och då utlovas svar innan kl 24 på söndag. Känns ändå lite osäker men skulle vi inte få svar hinner vi förhoppningsvis ta ett expressprov på Arlanda direkt på måndag morgon. Men det bygger på att vi åker först kl 16 på måndag - åker man tidigare på dagen blir det nog väldigt svårt att hinna få provsvar samma dag innan man ska checka in.

 

Du kan alltid boka på söndagen hos t ex vaccina då det är avbokningsbart fram till 2 tim innan.

 

Lycka till!

 

/Krille

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt och kollade på jobbet i går se om det fanns nån i västerås.som har öppet.på en söndag men hittade ingen men ska kolla idag när man är ledig.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mickelund:

Satt och kollade på jobbet i går se om det fanns nån i västerås.som har öppet.på en söndag men hittade ingen men ska kolla idag när man är ledig.

Om det inte är tvunget att vara på gångavstånd hemifrån, är det ju bara en timme från Västerås till Sthlm. En liten utflykt på söndagen löser ju dina problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är ett alternativ men jobbar hela den helgen. Men har ringt till ett ställe. Men fick inget svar men sen ringde dom upp mej och jag ställde samma fråga och dom hade aldrig haft nåt problem.med sena provsvar.och var det fullbokat När jag ska boka på nätet så var det bara att ringa så skulle dom fixa så jag kunde komma . verkar som dom är serviceinriktad.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-10-25 at 12:22, skrev Mickelund:

Jo det är ett alternativ men jobbar hela den helgen. Men har ringt till ett ställe. Men fick inget svar men sen ringde dom upp mej och jag ställde samma fråga och dom hade aldrig haft nåt problem.med sena provsvar.och var det fullbokat När jag ska boka på nätet så var det bara att ringa så skulle dom fixa så jag kunde komma . verkar som dom är serviceinriktad.

Provet ska väl vara minst 72 timmar före avfärd eller?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev måne:

Provet ska väl vara minst 72 timmar före avfärd eller?

Nja måne nu har du nog blandat ihop det. Det får inte vara äldre än 72 timmar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev måne:

Provet ska väl vara minst 72 timmar före avfärd eller?

Nja, det får väl vara högst 72 timmar innan, eller?

mvh

biker

 

Ändrades av biker
Stavfel
Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev biker:

Nja, det får väl vara högst 72 timmar innan, eller?

mvh

biker

 

Mankan var före.....

 

Ändrades av biker
Stavfel
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev biker:

Mankan var före.....

 

Ja men budskapet var detsamma ;)

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev måne:

Provet ska väl vara minst 72 timmar före avfärd eller?

Vaccinationen däremot måste väl vara minst 3 veckor innan avfärd...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyger du från Arlanda så finns det en läkarmottagning där. Svindyr dock. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Koh Changer:

Flyger du från Arlanda så finns det en läkarmottagning där. Svindyr dock. 

Inget problem. Passerade Arlanda sky city för några timmar sedan de var en firma som erbjöd pcr den dyra för 400kr svar på 2 h... 

Never forget: Robots will kill you.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Oskarudon:

Inget problem. Passerade Arlanda sky city för några timmar sedan de var en firma som erbjöd pcr den dyra för 400kr svar på 2 h... 

Det där låter för bra för att vara sant. Skicka gärna in en länk till den firman...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Benriach:

Det där låter för bra för att vara sant. Skicka gärna in en länk till den firman...

Har ingen men går säkert googla.

 

Never forget: Robots will kill you.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Oskarudon:

Inget problem. Passerade Arlanda sky city för några timmar sedan de var en firma som erbjöd pcr den dyra för 400kr svar på 2 h... 

Tror tyvärr du missuppfattat priset? Snarare 2500-3500 kr verkar det kosta om man vill ha svar inom 2 tim. 

 

https://www.expresscare.se/boka-tid

 

https://lakarintyg.se/covid-19-pcr-express/

 

http://airportsky.se/

 

Normala priset verkar vara ca 1000 kr om han vill ha svar samma dag så jag skulle nog vara väldigt tveksam att boka tid hos någon som erbjuder det för 400 kr inom 2 tim.

 

/Krille 

Ändrades av Krille
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Krille:

Tror tyvärr du missuppfattat priset? Snarare 3 500 kr verkar det kosta om man vill ha svar inom 2 tim. Klarar du att vänta 4 tim kan du komma ner strax under 2 000 kr.

 

https://www.expresscare.se/boka-tid

 

Normala priset verkar vara ca 1000 kr om han vill ha svar samma dag så jag skulle nog vara väldigt tveksam att boka tid hos någon som erbjuder det för 400 kr inom 2 tim.

 

/Krille 

Nä skulle inte sagt ngt men det var det jag såg. Det dyrare alternativet verkar vara mer troligt tycker jag med

 

Never forget: Robots will kill you.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Oskarudon:

Nä skulle inte sagt ngt men det var det jag såg. Det dyrare alternativet verkar vara mer troligt tycker jag med

 

Det är möjligt att själva intyget kostar 400 kr. Hos Expresscare kostar t ex intyget "bara" 350 kr men själva testet med svar inom 2 tim kostar 3 150 kr ytterligare.

 

/Krille

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns även ett apotek i Uppsala som har öppet på helger och tar PCR tester med snabbt svar, tror dom tar 295;-.

Ligger alldeles vid järnvägen, och Samariterhemmets sjukhus, ska kolla om jag hittar adressen

 

Apoteket Samariten

 

Vägbeskrivning

 

Kålsängsgränd 10C, 753 19, Uppsala · 56,77 km

018-580 21 10

lloydsapotek.se

 

59,856264, 17,643395

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev husse:

Det finns även ett apotek i Uppsala som har öppet på helger och tar PCR tester med snabbt svar, tror dom tar 295;-.

Ligger alldeles vid järnvägen, och Samariterhemmets sjukhus, ska kolla om jag hittar adressen

 

Apoteket Samariten

 

Vägbeskrivning

 

Kålsängsgränd 10C, 753 19, Uppsala · 56,77 km

018-580 21 10

lloydsapotek.se

 

59,856264, 17,643395

Låter otroligt billigt! Billigaste jag hittat annars är 890 sek.

https://systerelsa.se

 

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev frogfish:

Låter otroligt billigt! Billigaste jag hittat annars är 890 sek.

https://systerelsa.se

 

Ja jag har heller inte hittat nåt billigare än runt 900.

 

295 känns som det inte kan stämma för ett pcr test. Känns spontant som priset för ett antigen test utan intyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja på här området verkar det upplagt för missförstånd och falska tester!

Det har dykt upp mängder av mer eller mindre skumma "kliniker" som utför RT-PCR-tester för resa utanför EU.

Försöker man kolla upp dom med Ratsit eller motsvarande verkar s.g.s. alla vara nystartade eller ej existerande bolag....

 

Vid resa inom EU har ehälsomyndigheten ett intyg från dom som är anslutna där. Finns exempel hur det ser ut på länken:

 https://www.ehalsomyndigheten.se/tjanster/covidbevis/bevis-pa-negativt-covidtest-for-att-resa/sa-laser-du-ditt-testbevis/

 

På det intyget finns tyvärr ingen "underskrift av läkare" och inget passnummer, så det duger nog inte för att komma in i Thailand. Annars verkar det väldigt säkert mot förfalskningar med QR-kod m.m..

 

Nu är inte alla "skuttar" anslutna till ehälsomyndigheten och kanske inte behöver vara det för att utfärda PCR-intyg utanför EU. Men hur ska man veta vilken klinik som är seriös? En vit rock och ett stetoskop runt halsen (som på en del sidor) gör ingen läkare....

 

En stor del av kostnaden för ett seriöst prov är ju laboratoriekostnaden (3-400kr ?) som skutt-kliniken inte gör själva, utan som måste köpas in + transport av proverna, så ett PCR-test med reseintyg kan helt enkelt inte vara mycket billigare än de 8-900kr som de billigaste PCR verkar ligga på.

 

Men det ligger mycket pengar i att bara skriva "negativa intyg" utan att ha skickat provet till ett laboratorium...... det vet vi redan från den kliniken i Göteborg som gjorde det.

 

Det skulle betyda att f.n. alla "PCR-ntyg" under c:a 800kr då är fusk eller antigen-tester som inte godtas av immigration i Thailand...och du hamnar i karantän!

 

Det är en djungel där ute.....hur faan ska man veta vad som är riktigt......

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

När man anländer Suvan så ska man visst ladda ner en app Kor chana tror jag den heter ?, går det inte ladda ner den här hemma? jag kan inte hitta den.

misstänker det är en typ av spårningsapp?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Naam jai:

När man anländer Suvan så ska man visst ladda ner en app Kor chana tror jag den heter ?, går det inte ladda ner den här hemma? jag kan inte hitta den.

misstänker det är en typ av spårningsapp?

Morchana heter den. Kan laddas ner i förväg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...