Jump to content
IGNORERAD

COE vaccinationsdokument


Lingo

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har svensk vaccination med dos 2/2. Efter att ha laddat upp det svenska covidpasset (som är standard i hela EU) så fick jag min COE avslagen med motiveringen att jag inte visat att jag har dos 1. Detta är märkligt eftersom man naturligtvis måste ha dos 1 för att få dos 2 men det står inte explicit på det svenska covidpasset (intyget). Där står bara 2/2.

 

Är det nån som fått igenom sitt CEO och kan berätta för mig vilka dokument som godkänns för att bevisa att man har dos 1.

 

Det hela känns om man är i en Kafka-roman.

 

Tacksam för svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • soi covboy

    4

  • Fantomen

    4

  • rolba

    3

  • Dempa

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev Lingo:

Hej!

 

Jag har svensk vaccination med dos 2/2. Efter att ha laddat upp det svenska covidpasset (som är standard i hela EU) så fick jag min COE avslagen med motiveringen att jag inte visat att jag har dos 1. Detta är märkligt eftersom man naturligtvis måste ha dos 1 för att få dos 2 men det står inte explicit på det svenska covidpasset (intyget). Där står bara 2/2.

 

Är det nån som fått igenom sitt CEO och kan berätta för mig vilka dokument som godkänns för att bevisa att man har dos 1.

 

Det hela känns om man är i en Kafka-roman.

 

Tacksam för svar!

När ska du resa?

Verkar bli förändringar med coe efter 1/11

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

När ska du resa?

Verkar bli förändringar med coe efter 1/11

Fast vaccinations bevis lär man inte komma undan.....

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Lingo:

Hej!

 

Jag har svensk vaccination med dos 2/2. Efter att ha laddat upp det svenska covidpasset (som är standard i hela EU) så fick jag min COE avslagen med motiveringen att jag inte visat att jag har dos 1. Detta är märkligt eftersom man naturligtvis måste ha dos 1 för att få dos 2 men det står inte explicit på det svenska covidpasset (intyget). Där står bara 2/2.

 

Är det nån som fått igenom sitt CEO och kan berätta för mig vilka dokument som godkänns för att bevisa att man har dos 1.

 

Det hela känns om man är i en Kafka-roman.

 

Tacksam för svar!

Det här lär bli ett problem tills Thailand "lär sig" att det räcker med dos 2 av 2.

 

Jag har tyvärr inget svar på vad som garanterat godkänns men på andra forum och i andra trådar så pratas det om;

 

1. Kopia på vaccinations "lappen" man fick när man vaccinarade sig.

2. Ett "gammalt" vaccinations bevis som man drog fram efter dos 1

3 skaffa ett nytt vaccinations bevis på ex vis vaccin.nu 

 

Håll oss gärna informerade om utvecklingen och hur det går. Detta kan bli ett problem för många!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag loggade in på 1177.se.

Gick till min journal och mina vaccinationer.

Där hittade jag mina med datum för både första och andra dosen. 

Jag vaccinerades på en av regionens vårdcentraler så det fungera kanske inte om man vaccinerats av någon privat aktör.

Vet tyvärr inte om den godkänns för CEO.

 

Regioner.JPG.187a6b8a65f502f6e85fa6f43c509b3d.JPG     Vaccinationer.JPG.a7f9acb6308abe696f99c00b90d60bdc.JPG

Ändrades av Fager
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick mitt coe pre approved idag.

Hade skickat med foto på vaccinationskortet tillsammans med EU-certifikatet.

Kämpar med resten nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

frugan åker på torsdag till thailaand och som jag förstår så behöver inte hon testa sig innan resan konstigt. stämmer det verkligen?????? tacksam för snabba svar 😀🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 timmar sedan, skrev soi covboy:

frugan åker på torsdag till thailaand och som jag förstår så behöver inte hon testa sig innan resan konstigt. stämmer det verkligen?????? tacksam för snabba svar 😀🙂

Be henne fråga ambassaden

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev soi covboy:

frugan åker på torsdag till thailaand och som jag förstår så behöver inte hon testa sig innan resan konstigt. stämmer det verkligen?????? tacksam för snabba svar 😀🙂

Givetvis behöver hon ett test innan avresa samt de två testerna hon måste göra här nere. Ett när hon landar och ett dag 6. De två testerna måste ju dessutom vara betalda i förskott annars får hon inte sitt COE. 

Detta står även på sidan (både på engelska och thai) där man ansöker om COE. 

Då det verkar oklart för er så undrar ju vän av ordning om hon verkligen fått sitt COE ...?

Det kollas ju grundligt vid incheckning samt ankomst att man har ordning på sina papper annars får man vackert vända hem igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev soi covboy:

frugan åker på torsdag till thailaand och som jag förstår så behöver inte hon testa sig innan resan konstigt. stämmer det verkligen?????? tacksam för snabba svar 😀🙂

För tillfället krävs inget test för thailändska medborgare för att komma in i Thailand men man bör även kolla med flygbolaget. Finnair kräver det inte men vet ej hur det är med övriga bolag.

 

information från Finnairs hemsida:

 

”ENTRY REQUIREMENTS

Thai nationals

You must hold a Certificate of Entry (COE) issued by a Royal Thai Embassy.

You must hold a confirmed hotel booking at an ASQ (Alternate State Quarantine) hotel for 15 nights at your own expense, regardless of your originating country. This requirement applies to you even if you are vaccinated against coronavirus. You can check a list of ASQ hotels from the local Royal Thai Embassy’s web page.

You must hold a completed T8 health declaration form. 

You must show proof of all of the above to the airline agent when boarding your flight to Thailand.

If you have received a complete dose of an approved coronavirus vaccination latest 14 days before travelling, you are required to have:

a vaccination certificate (you can check accepted vaccinations from the Royal Thai Embassy’s web site).

a Certificate of Entry (COE) issued by a Royal Thai Embassy.”

 

https://www.finnair.com/se-sv/flyginformation/reseuppdateringar/entry-requirements-to-Thailand-2200022

 

Ändrades av Dempa
Fick inte med länken

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Dempa:

För tillfället krävs inget test för thailändska medborgare för att komma in i Thailand men man bör även kolla med flygbolaget. Finnair kräver det inte men vet ej hur det är med övriga bolag.

 

information från Finnairs hemsida:

 

”ENTRY REQUIREMENTS

Thai nationals

You must hold a Certificate of Entry (COE) issued by a Royal Thai Embassy.

You must hold a confirmed hotel booking at an ASQ (Alternate State Quarantine) hotel for 15 nights at your own expense, regardless of your originating country. This requirement applies to you even if you are vaccinated against coronavirus. You can check a list of ASQ hotels from the local Royal Thai Embassy’s web page.

You must hold a completed T8 health declaration form. 

You must show proof of all of the above to the airline agent when boarding your flight to Thailand.

If you have received a complete dose of an approved coronavirus vaccination latest 14 days before travelling, you are required to have:

a vaccination certificate (you can check accepted vaccinations from the Royal Thai Embassy’s web site).

a Certificate of Entry (COE) issued by a Royal Thai Embassy.”

Det krävdes iaf i Ondsdags när vi flög för samtliiga thaiare i sällskapet.

Tre gånger närmare bestämt:
Vid incheckning.
Vid transit i Doha.

Vid ankomst.

 

Det var stenhårt på det men man kan ju chansa om man vill. Reglerna kanske ändrats sen dess. ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fantomen:

Det krävdes iaf i Ondsdags när vi flög för samtliiga thaiare i sällskapet.

Tre gånger närmare bestämt:
Vid incheckning.
Vid transit i Doha.

Vid ankomst.

 

Det var stenhårt på det men man kan ju chansa om man vill. Reglerna kanske ändrats sen dess. ;)

Beror på var man gör sin karantän. Så här skriver Qatar Airways själva på sin hemsida:

 

”*Thai Nationals travelling to Thailand with Qatar Airways are no longer required to present either a COVID-19 RT-PCR test Medical Certificate OR a Fit to Fly Health Certificate. (This only applies to Thai passengers entering Thailand with a compulsory hotel quarantine, and does not apply to Thai nationals travelling for the Phuket Sandbox and the SamuiPlus programme.) Subject to change without prior notice. Kindly check the regulation before travel.”

 

https://www.qatarairways.com/en-th/travel-alerts/travel-to-Thailand.html
 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra @Dempa! 👍

Det svänger fort i hockey!

Då har de ändrat det precis nyligen eftersom det som sagt var stenhård koll på våra tester.
Ber om ursäkt till @soi covboy om jag kom med gammal info.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Dempa:

and does not apply to Thai nationals travelling for the Phuket Sandbox

Läste ju givetvis inte din länk ordentligt förrän nu och vi föll ju under just detta kriteriet därav kravet på test. 

 

Således @soi covboy så beror det på vilket bolag din fru ska flyga med samt om hon ska köra sandbox eller karantän. Glasklart va? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
18 timmar sedan, skrev Fager:

Jag loggade in på 1177.se.

Gick till min journal och mina vaccinationer.

Där hittade jag mina med datum för både första och andra dosen. 

Jag vaccinerades på en av regionens vårdcentraler så det fungera kanske inte om man vaccinerats av någon privat aktör.

Vet tyvärr inte om den godkänns för CEO.

 

Regioner.JPG.187a6b8a65f502f6e85fa6f43c509b3d.JPG     Vaccinationer.JPG.a7f9acb6308abe696f99c00b90d60bdc.JPG

Jag gjorde samma sak men där stod nu dos 1 av 3 samt dos 2 av 3. Det lär väl ställa till det?

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Jed:

Hur lång tid tar det att få ett COE ? behöver man vara en månad före eller  ?

Det går snabbt. Ett par dar om du har all info, hotellbokning, flygbiljett, försäkring osv

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jed:

Hur lång tid tar det att få ett COE ? behöver man vara en månad före eller  ?

Jag skulle börja så tidigt som möjligt.

Just nu har mitt fastnat i att hotellet inte skickat SHABA-dokumentet som behovs för att boka covidtester.

Boka helst hotell där testerna ingår så slipper du lite besvär.

Från preliminära godkännandet så har du 15 dagar på dig att komplettera med resten.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev rolba:

Jag skulle börja så tidigt som möjligt.

Just nu har mitt fastnat i att hotellet inte skickat SHABA-dokumentet som behovs för att boka covidtester.

Boka helst hotell där testerna ingår så slipper du lite besvär.

Från preliminära godkännandet så har du 15 dagar på dig att komplettera med resten.

Jag har redan bokat hotell via booking, så dom borde väl skicka ut dom papperen? det bokades dock i somras redan, är dock bekräftat säger Booking.

 

Men jag åker 27 december så möjligheten finns att hela COE grejen är obehövlig för mig? kommer inget besked om 1 november så kör jag i gång att ta fram alla papper

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Fredman:

Jag gjorde samma sak men där stod nu dos 1 av 3 samt dos 2 av 3. Det lär väl ställa till det?

Kollade idag igen och hos mig hade det inte tillkommit något om dos 3.

Troligen din region som för bereder för vad som komma skall.

Har inte hört något annat än att 2 doser räknas som fullvaccinerad i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med all respekt för att ni vill ha papprerna i ordning som givetvis är en förutsättning för att komma in i Thailand: Ni som bokat att åka efter 1a november, eller som det verkar i många fall senare än så.  Slappna av, och läs just nu dag för dag vad som händer med nya regler. COE kan snart vara en minne blott, som ett exempel bland alla de hinder som finns i skrivande stund för att resa in till Thailand.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev spooncreek:

Med all respekt för att ni vill ha papprerna i ordning som givetvis är en förutsättning för att komma in i Thailand: Ni som bokat att åka efter 1a november, eller som det verkar i många fall senare än så.  Slappna av, och läs just nu dag för dag vad som händer med nya regler. COE kan snart vara en minne blott, som ett exempel bland alla de hinder som finns i skrivande stund för att resa in till Thailand.

Ja du har nog rätt i att man kanske ska sitta lugnt i båten om man inte ska iväg i början på november. Mycket tyder väl dock på att COE kommer att ersättas av något liknade som kräver ungefär samma dokumentation.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

frugan åker med turken ,och enligt dom så behöver dom ingen test upp till ambassaden sa dom efter samtal med amabassaen så säjer dom samma upp till turken .faan man galen på det här .nu vill jag bara att kärringen kommer iväg så man kan koppla av hahahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...