Jump to content
IGNORERAD

Bokat o klart...checklista..


kungchristian

Recommended Posts

On 2021-10-16 at 21:24, skrev kungchristian:

De har aldrig sagt nåt innan..men det kanske är tuffare nu.

Vi har gjort ett fyrtiotal resor genom åren o hon har alltid gjort så.

Men med utgånget thaipass kanske det inte går nu.

Christian 

Har ni stannat längre än 30 dar då? För jag kommer snart göra inresa med frugans nya svenska pass redo. Får bara inte till det med in och utresor och hoppa mellan olika pass. Enligt alla kobstens regler så borde det inte funka. Ut ur sverige med tex hemresa om 3 mån....borde vara STOPP utan visum. Eller tvärt om om man lyckas ta sig ut men en återresa med svenskt pass utan visum blir overstay och thaipasset tillbaka ...näää...stopp där med. Fattar inte hur detta med 2 pass funkar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • kungchristian

    9

  • apknug

    5

  • Chomphoo

    4

  • rolba

    3

Mest aktiva i denna tråd

1 timme sedan, skrev Chomphoo:

Har ni stannat längre än 30 dar då? För jag kommer snart göra inresa med frugans nya svenska pass redo. Får bara inte till det med in och utresor och hoppa mellan olika pass. Enligt alla kobstens regler så borde det inte funka. Ut ur sverige med tex hemresa om 3 mån....borde vara STOPP utan visum. Eller tvärt om om man lyckas ta sig ut men en återresa med svenskt pass utan visum blir overstay och thaipasset tillbaka ...näää...stopp där med. Fattar inte hur detta med 2 pass funkar!

Om Tjejen visar upp sitt thaipass vid incheckningen i sverige så brukar de inte kräva något visum. Vilket ju också är fullt rimligt eftersom de ju visar att de är thailänks medborgare. Vid passkontrollen i Thailand visar de i huvudsak upp sitt Thailänska pass och i Sverige när man åker tillbaka sitt Svenska. Vid inchekning hos flygbolagen båda pass om man ska vara borta längre än 30 dagar. Jag tror även att de i många fall får visa upp båda pass i passkontrollen då passtjänstemännen förstår att de har dubbla pass.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

kungchristian
5 timmar sedan, skrev Mankan:

Om Tjejen visar upp sitt thaipass vid incheckningen i sverige så brukar de inte kräva något visum. Vilket ju också är fullt rimligt eftersom de ju visar att de är thailänks medborgare. Vid passkontrollen i Thailand visar de i huvudsak upp sitt Thailänska pass och i Sverige när man åker tillbaka sitt Svenska. Vid inchekning hos flygbolagen båda pass om man ska vara borta längre än 30 dagar. Jag tror även att de i många fall får visa upp båda pass i passkontrollen då passtjänstemännen förstår att de har dubbla pass.

Aldrig vart några problem, ut på det svenska o in med det thailändska 

Hem blir det ut med det thailändska o in i sverige på det svenska...

Vi åker i princip alltid 2 månader..

Christian 

Link to comment
Dela på andra sajter

kungchristian

Digitalt foto o pass funkar det o ta kort själv, eller måste ta hjälp med det ?

Christian 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kungchristian:

Digitalt foto o pass funkar det o ta kort själv, eller måste ta hjälp med det ?

Christian 

Det ska funka att ta själv om det är e-visumet du pratar om.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev kungchristian:

Digitalt foto o pass funkar det o ta kort själv, eller måste ta hjälp med det ?

Christian 

Ja ta foto själv, det funkar, se till ha vit bakgrund. Finns instruktioner på nätet.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
On 2021-10-25 at 18:41, skrev kungchristian:

Aldrig vart några problem, ut på det svenska o in med det thailändska 

Hem blir det ut med det thailändska o in i sverige på det svenska...

Vi åker i princip alltid 2 månader..

Christian 

Ut med Thaipasset? Menar du då att du visar det först vid immigration? För vid incheck i Thailand borde dom rimligen fråga efter PUT eller nått till Sverige. Och incheck i Thailand med Svenskt blir då overstay när man varit längre än 30 dar.

 

Jag förstår inget av detta med 2 pass om man nu inte visar upp båda samtidigt. Då borde det funka. Eller bryr dom sig bara inte i incheck?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket Passnummer ska man ange på flygbolagets biljettsida? Borde bli lustigt om man byter pass vid incheckning på någon av flighterna?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Chomphoo:

Vilket Passnummer ska man ange på flygbolagets biljettsida? Borde bli lustigt om man byter pass vid incheckning på någon av flighterna?

Visa båda

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev måne:

Visa båda

Jag misstänker att @Chomphoo undrar vilket passnummer man själv skall ange i API systemet antingen i sin egen profil eller vid internetincheckning. Där kan bara ett pass anges.

 

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

kungchristian

Svenska passnumret i biljetten, sen när vi åker visar hon svenska passet när vi checkar in på Kastrup. Landar i Bangkok går till kön för thai o visar sitt thaipass o jag följer snällt med brukar va väldigt kort kö i thaikön, aldrig några problem..hemresan thaipass o svenska passet vid incheckning, thaipasset vid immigration o svenska passet när vi landar i Kastrup..

Christian 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev kungchristian:

Svenska passnumret i biljetten, sen när vi åker visar hon svenska passet när vi checkar in på Kastrup. Landar i Bangkok går till kön för thai o visar sitt thaipass o jag följer snällt med brukar va väldigt kort kö i thaikön, aldrig några problem..hemresan thaipass o svenska passet vid incheckning, thaipasset vid immigration o svenska passet när vi landar i Kastrup..

Christian 

Detta blir nog min sista resa 😉 Hela tiden kommer det upp hinder. Fyller nu i uppgifter i API info på biljetterna. Fyller man i Svenskt pass så kommer frågor om Visum. Och det behöver ju inte Donnan, men registreras i API med svenskt pass. Jag valde "Destinationen kräver inte visum" för det gör den ju inte för henne. Och så hoppas jag på det bästa.

 

Någon som kommer ihåg vad ni valt i Visumkolumnerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...