Jump to content
IGNORERAD

Covidförsäkring Thailand


Dempa

Recommended Posts

7 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, det är sant. 
Fast för

den som har varit duktig sedan tidigare (innehar status hos *A) så lönar det sig endast om man har tömt sitt *A poängkonto. 

Det krävs mycket att jobba upp poängen och framtida status hos finnarna om man inte reser tillräckligt ofta till BKK eller USA. 
 

En engångsföreteelse. 

Sant. Inga genvägar men är väl ungefär 2 resor i C-klass som krävs. För ”guld” alltså. Till Asien 25-35k för detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    19

  • andrejsdenruskige

    11

  • M33

    10

  • apknug

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev M33:

Sant. Inga genvägar men är väl ungefär 2 resor i C-klass som krävs. För ”guld” alltså. Till Asien 25-35k för detta.

Finnarna skulle mycket väl kunna vara ett alternativ för mig om jag skulle ha turen att hamna på jobb österut. 
Statusen hos SAS är ju inget som jag behöver bekymra mig över. 
Det är egentligen bara enkelheten till poängintjäningen som är grymt bra på SAS. 
 

Amex är guds gåva till människan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Finnarna skulle mycket väl kunna vara ett alternativ för mig om jag skulle ha turen att hamna på jobb österut. 
Statusen hos SAS är ju inget som jag behöver bekymra mig över. 
Det är egentligen bara enkelheten till poängintjäningen som är grymt bra på SAS. 
 

Amex är guds gåva till människan. 

Enig. Har tragglat Finnair förr när det fanns Diners. Klart enklare med SAS / Amex. Tänk om SAS kunde plocka upp Bkk igen 🥰 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev M33:

Enig. Har tragglat Finnair förr när det fanns Diners. Klart enklare med SAS / Amex. Tänk om SAS kunde plocka upp Bkk igen 🥰 

Ja, jag han med en resa i C innan linjen gick i graven. 
Dock gammal A340, så inga roliga säten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

Vill minnas att du endast har fördelarna om du har registrerat kortet på biljetten. Dvs kreditera på SAS och ha fördelarna från ROP = nej.

Men jag kan såklart ha fel.

 

Med Amex Elit får du 20k statuspoäng, med SAS Mastercard 1k status poäng / månad. Oktober - januari ger SAS flyg 4x statuspoäng. 

Tog en sväng GOT-ARN-VBY-ARN-GOT i somras, gav 14992 statuspoäng (guldbonus inräknad). Det var 4x kampanj då med.

 

Skall man skaffa SAS Guld finns det nog inte något enklare tillfälle. Det enda man behöver tänka på med Amex Elit är att inte skaffa det för nära sin brytpunkt kvalificeringsåret hos SAS. Då kan man ha otur och få status poäng på fel sida brytpunkten framtida år.

 

Flyger man tillräckligt mycket och inte behöver de 20k statuspoängen nästa år så säger man upp Elit efter man fått sin värvningsbonus och statuspoäng, självklart har då sett till att bli värvad till Premium strax innan ;) 

 

Platinum är rätt kass för att samla poäng för att växla till Eurobonus. Det har massor av andra fördelar såsom lounger, hotellstatus, hyrbilsstatus, bra försäkring har jag för mig. Har det inte själv så inte örnkoll.

Case is closed.. Pratade med psykologen från Pajala nyss...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, jag han med en resa i C innan linjen gick i graven. 
Dock gammal A340, så inga roliga säten. 

Bara gamla Extra för mig 🤬 Men SAS C till USA är riktigt bra så hade de haft samma koncept till BKK hade jag gärna valt dem. Award hade nog varit omöjligt, typ som Tokyo.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-10-13 at 16:16, skrev rolba:

Hur lyckades du komma i kontakt med dem?

nu vill thai ambassaden helt plöstligt se bevis på att frugan har tagit spruta 1 av2 dom nöjde sig inte med att det står att hon har tagit spruta 2 av 2  på vaccin passet sicket elände hahahahahahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev soi covboy:

nu vill thai ambassaden helt plöstligt se bevis på att frugan har tagit spruta 1 av2 dom nöjde sig inte med att det står att hon har tagit spruta 2 av 2  på vaccin passet sicket elände hahahahahahaha

Fy f*n vad löjligt. Sånt här händer BARA när thai är inblandade och de ska visa att de minsann har lite makt här i världen. Alternativt är personerna analfabeter med ett IQ på -200, hur skulle man kunna ta spruta nr 2 utan att ha tagit nr 1?

 

Ju mer man har att göra med det där landet, desto mer hatar man många delar. Hade man bara vetat det innan man skaffade familj....

 

Men lycka till! Och hoppas personen på ambassaden återföds som en myra i koskit.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev soi covboy:

nu vill thai ambassaden helt plöstligt se bevis på att frugan har tagit spruta 1 av2 dom nöjde sig inte med att det står att hon har tagit spruta 2 av 2  på vaccin passet sicket elände hahahahahahaha

Det är väl datum för första sprutan de vill veta?

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev soi covboy:

nu vill thai ambassaden helt plöstligt se bevis på att frugan har tagit spruta 1 av2 dom nöjde sig inte med att det står att hon har tagit spruta 2 av 2  på vaccin passet sicket elände hahahahahahaha

Det kravet har de infört i Finland också. Och alla berörda, som ansöker coe, är lika förvånade, varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Amigo:

Det kravet har de infört i Finland också. Och alla berörda, som ansöker coe, är lika förvånade, varför?

Kanske för att spruta 1 inte framgår av covidbeviset så det blir ett jäkla meck att visa.....?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev apknug:

Kanske för att spruta 1 inte framgår av covidbeviset så det blir ett jäkla meck att visa.....?

Hur kan man ha fått andra dosen om man inte fått första?

 

Men som en tips kan jag föreslå att man bifogar papperslappen som man får vid vaccinationstillfället.

pfizer_rokotteet.JPG.46fa71e75b2e397e5d88b8b91f40f79d.JPG

49 minuter sedan, skrev soi covboy:

nu vill thai ambassaden helt plöstligt se bevis på att frugan har tagit spruta 1 av2 dom nöjde sig inte med att det står att hon har tagit spruta 2 av 2  på vaccin passet sicket elände hahahahahahaha

 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Amigo:

Hur kan man ha fått andra dosen om man inte fått första?

 

Men som en tips kan jag föreslå att man bifogar papperslappen som man får vid vaccinationstillfället.

pfizer_rokotteet.JPG.46fa71e75b2e397e5d88b8b91f40f79d.JPG

 

Den papperslapp en fick bara de som fick mRNA vaccin, inte vi som fick Astra.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev gst:

Den papperslapp en fick bara de som fick mRNA vaccin, inte vi som fick Astra.

Ahaa, det visste jag inte. Jag var på 1177.se och där fanns inte nån notice om covid-19 vaccin heller!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev gst:

Den papperslapp en fick bara de som fick mRNA vaccin, inte vi som fick Astra.

Jag fick då en liknande papperslapp efter 2 sprutor Astra.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev Amigo:

Hur kan man ha fått andra dosen om man inte fått första?

 

Men som en tips kan jag föreslå att man bifogar papperslappen som man får vid vaccinationstillfället.

pfizer_rokotteet.JPG.46fa71e75b2e397e5d88b8b91f40f79d.JPG

 

Är det bekräftat att denna papperslapp godtas i kombination med vaccinpasset?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev M33:

Är det bekräftat att denna papperslapp godtas i kombination med vaccinpasset?

Nej, och jag personligen sätter inte mycket bevisvärde på den. Det är enda "bevis" på båda doser som jag har, fick dem i Huddinge sjukhus, där de körde non stopp massavaccinationer i våras. Men det har inte journalförts varken i journalen eller i under vaccinationer under 1177.se.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Amigo:

Nej, och jag personligen sätter inte mycket bevisvärde på den. Det är enda "bevis" på båda doser som jag har, fick dem i Huddinge sjukhus, där de körde non stopp massavaccinationer i våras. Men det har inte journalförts varken i journalen eller i under vaccinationer under 1177.se.

Min lapp har varken namn eller personnummer. Förvisso enkelt att lägga till. Men känns lika seriös som ”bambalegget” man fick på gymnasiet, det var enkelt att justera och funkade för att ta sig in på lokala sunkhaket 😝

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det pappers lappen har man ju kvar 😁 men jag hittade kallelsen jag fick på sms kansk kan vidarebefordra det 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev M33:

Min lapp har varken namn eller personnummer. Förvisso enkelt att lägga till. Men känns lika seriös som ”bambalegget” man fick på gymnasiet, det var enkelt att justera och funkade för att ta sig in på lokala sunkhaket 😝

Det är det som jag tycker är löjligt, i grannlandet har man översatt sitt intyg från systemet som motsvarar 1177.se med Google translator till engelska, sen tagit en skärmdump på detta och det har gått igenom hos ambassaden. Det krävs väldigt mycket dockument men inga krav på äktheten, verkar vara så att vilken papper som helst djuger.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev gst:

Den papperslapp en fick bara de som fick mRNA vaccin, inte vi som fick Astra.

Jag fick överhuvudtaget ingen papperslapp, varken vid dos 1 eller 2. Vaccinerad med Pfizer

på vårdcentral.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev biker:

Jag fick överhuvudtaget ingen papperslapp, varken vid dos 1 eller 2. Vaccinerad med Pfizer

på vårdcentral.

mvh

biker

 

Citerar mig själv.

Blev nu nyfiken och loggade in på 1177.se

Ser att båda vaccinationerna finns i journalen.

Alla uppgifter finns med, datum, klockslag, typ av vaccin, vaccinatör mm.

DOCK finns varken mitt namn eller personnummer ned.

Naturligvis är det mina uppgifter, det är ju jag som loggat

in med BankId.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev biker:

Citerar mig själv.

Blev nu nyfiken och loggade in på 1177.se

Ser att båda vaccinationerna finns i journalen.

Alla uppgifter finns med, datum, klockslag, typ av vaccin, vaccinatör mm.

DOCK finns varken mitt namn eller personnummer ned.

Naturligvis är det mina uppgifter, det är ju jag som loggat

in med BankId.

mvh

biker

 

Var hittade du den? Under vilken flik eller sida?

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Amigo:

Var hittade du den? Under vilken flik eller sida?

1177.se

Logga in

Bankid

Journalen

Vaccinationer

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag plockade ut ett covidpass efter första dosen kom jag på nu. Där finns ju all info, även om giltighetstiden har gått ut… Någon som har testat att bifoga ett sånt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...