Jump to content
IGNORERAD

Covidförsäkring Thailand


Dempa

Recommended Posts

Har fått ett covidintyg från vårt försäkringsbolag IF. På detta står det "Covers up to 100'000 EURO". Detta är ju mer än de 100'000 USD som krävs men är det nån som vet om det specifikt måste stå USD?

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    19

  • andrejsdenruskige

    11

  • M33

    10

  • apknug

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

17 timmar sedan, skrev Dempa:

Har fått ett covidintyg från vårt försäkringsbolag IF. På detta står det "Covers up to 100'000 EURO". Detta är ju mer än de 100'000 USD som krävs men är det nån som vet om det specifikt måste stå USD?

Ja, det måste stå USD.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev lasseiudon:

Ja, det måste stå USD.

Kollade med Thailändska ambassaden och de godtar även att det står 100'000 EURO

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Amigo:

Skriver ICA sån intyg?

Har du Ica hemförsäkring? Med 60 dagars reseförsäkring? 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Dempa:

Kollade med Thailändska ambassaden och de godtar även att det står 100'000 EURO

Hur lyckades du komma i kontakt med dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev apknug:

Har du Ica hemförsäkring? Med 60 dagars reseförsäkring? 

Jepp det har jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Amigo:

Jepp det har jag!

Funderar på att byta till den. OM de skriver ut Covid intyg........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Funderar på att byta till den. OM de skriver ut Covid intyg........

Ska ringa och fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag var jag inne på LF kontor ”Kalmar” för att kolla reseförsäkring fick besked att dom från och med idag ställer ut intyg som Thailand kräver 100 t$ Så antar att det gäller alla LF försäkrings kunder, kostnad för en utökad reseförsäkring 90 dagar 2400 kr.

 

//matz

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev apknug:

Funderar på att byta till den. OM de skriver ut Covid intyg........

Svaret jag fick, "Nej, vi har inte sånt intyg" Sen frågade jag om de kan skriva ett sådan intyg och det var samma svar, nej det kan de inte, men det går teckna ett separat reseförsäkring för 3 661 SEK för perioden 01. nov. 2021 -  01 jan 2022 som är ca 60 dagar.

 

Jävla konstigt att de sen kan skriva i det separata försäkringen att den täcker 100 000 USD. Inte billigt att resa till Thailand längre, 2 000 SEK för PCR tester och 3 660 SEK för en försäkring som man egentligen redan har. Få se vilka villkor de hittar på imorgon.

Ändrades av Amigo
typo
Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev rolba:

Hur lyckades du komma i kontakt med dem?

Jag gissar på Facebook, för att komma i kontakt med Thailands ambassad alltså.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev rolba:

Hur lyckades du komma i kontakt med dem?

Via Messenger

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Amigo:

Svaret jag fick, "Nej, vi har inte sånt intyg" Sen frågade jag om de kan skriva ett sådan intyg och det var samma svar, nej det kan de inte, men det går teckna ett separat reseförsäkring för 3 661 SEK för perioden 01. nov. 2021 -  01 jan 2022 som är ca 60 dagar.

 

Jävla konstigt att de sen kan skriva i det separata försäkringen att den täcker 100 000 USD. Inte billigt att resa till Thailand längre, 2 000 SEK för PCR tester och 3 660 SEK för en försäkring som man egentligen redan har. Få se vilka villkor de hittar på imorgon. Börjar tappa lusten med att vistas i landet helt. Gran Canaria är ju bara att hoppa i planet + fylla på ett blankett.

Tänk efter riktigt nu!  Vem fan skriker "handsome man" efter dig på Canarieöarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
16 minuter sedan, skrev Amigo:

Svaret jag fick, "Nej, vi har inte sånt intyg" Sen frågade jag om de kan skriva ett sådan intyg och det var samma svar, nej det kan de inte, men det går teckna ett separat reseförsäkring för 3 661 SEK för perioden 01. nov. 2021 -  01 jan 2022 som är ca 60 dagar.

 

Jävla konstigt att de sen kan skriva i det separata försäkringen att den täcker 100 000 USD. Inte billigt att resa till Thailand längre, 2 000 SEK för PCR tester och 3 660 SEK för en försäkring som man egentligen redan har. Få se vilka villkor de hittar på imorgon. Börjar tappa lusten med att vistas i landet helt. Gran Canaria är ju bara att hoppa i planet + fylla på ett blankett.

Med Amex Elite så får man detta. 
Det blir billigare. 

 

 

2DD92C7C-AF5E-4FBA-B1D7-2BEA6D983C60.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Amigo:

Svaret jag fick, "Nej, vi har inte sånt intyg" Sen frågade jag om de kan skriva ett sådan intyg och det var samma svar, nej det kan de inte, men det går teckna ett separat reseförsäkring för 3 661 SEK för perioden 01. nov. 2021 -  01 jan 2022 som är ca 60 dagar.

 

Jävla konstigt att de sen kan skriva i det separata försäkringen att den täcker 100 000 USD. Inte billigt att resa till Thailand längre, 2 000 SEK för PCR tester och 3 660 SEK för en försäkring som man egentligen redan har. Få se vilka villkor de hittar på imorgon.

Tack. Ja då går de bort.

 

90 dagar försäkring kostar typ 7000 baht separat med thaiförsäkring. 

 

Ska kolla med Folksam om man ska byta dit  ta 45+45 extra dagar dagar med 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kollade lite för 60 dagar alltså 01. november - 31. december = 60 dagar

 

ERV 3 088 SEK full reseförsäkring

Gouda 3 323 SEK full reseförsäkring.

ICA 3 661 SEK full reseförsäkring

 

Så det är skillnad på svenska försäkringar med. På Goudas hemsida står det:

För ett fullgott skydd som omfattar dina vårdkostnader i samband med covid-19, ska du välja försäkringsalternativet "reseförsäkring".

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Med Amex Elite så får man detta. 
Det blir billigare. 

 

 

2DD92C7C-AF5E-4FBA-B1D7-2BEA6D983C60.jpeg

Allt är bättre med Amex. Märkligt att folk fortfarande inte har insett det.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev M33:

Allt är bättre med Amex. Märkligt att folk fortfarande inte har insett det.

Ja, tar man en inbjudan så får man 60.000p och en bra försäkring. 
I tillägg så är det ju en massa andra fördelar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja det har ännu inte postats något COVID intyg från Amex och mig veterligen har ingen åkt ner på den försäkringen. 

 

Denna försäkring gäller i 15 extra dagar jmf med en vanlig reseförsäkring som ingår i hemförsäkring.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
50 minuter sedan, skrev apknug:

Jaja det har ännu inte postats något COVID intyg från Amex och mig veterligen har ingen åkt ner på den försäkringen. 

 

Denna försäkring gäller i 15 extra dagar jmf med en vanlig reseförsäkring som ingår i hemförsäkring.

 

Nu har jag inte sökt om COE så jag vet inte om den duger. 
Det går säkert att be Amex skriva in något annat också eller så behöver dom inte vara så specifika på en del punkter. 
Det fungerar ju bara för 60 dagar, så ska man vara längre så får man nog välja något annat. 
 

 

FA486F9F-378A-462D-A4D3-2AE23A1F6D82.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar från ICA försäkring, först min fråga via formulär på deras hemsida. Lite märkligt svar.

 

Kategori: Webb Övriga frågor
Ärende-ID: 249735
Ärende skapat: 2021-10-13, 10:17
Kundens namn: V
Kundens telefonnummer: +4673
Kundens e-postadress: v
Kundens rubrik:
Kundens ärende: Hej. Undrar om man kan få ett intyg om reseförs äkring att den innefattar vård av Covid-19 för minst 100 000 USD och vilken tid den gäller. Alltså reseskydd i hemförsäkring! Bla Thailand kräver en sån intyg för coe intyget (Certifikat of entry)

 

 

Hej,
tack för ditt mejl!

Det intyget vi i dagsläget kan utfärda för hemförsäkringen är servicekortet. Det finner du här: https://www.icaforsakring.se/kundservice/servicekort/

 

Detta som Thailand nu kräver är ett intyg på att vi garanterar privatvård om det skulle hända något. Det kan vi inte garantera då vi via SOS International skickar våra försäkringstagare till sjukhus som SOS Interantional har avtal med vilket är det bättre offentliga sjukhusen. Detta skulle även kunna bli ett privatsjukhus om de bättre offentliga sjukhusen är fullbelagda. Men det är ingenting som redan innan avresa kan garanteras och därav finns inget sådant intyg att skicka ut för hemförsäkringen. De flesta andra försäkringsbolag har precis som oss ingen garanti på privatvård, utan oftast är det reseförsäkringsbolagen som har det.

Vi har separata reseförsäkringar tillsammans med ERV som kan ta fram dessa intyg. Vill du att vi tar fram pris på en sådan till dig är du varmt välkommen att höra av dig med följande:

- Vart du ska åka
- Tidsperiod för resan
- Om någon mer ska omfattas. Isåfall dennes ålder

 

Har du fler frågor eller vill kika på separat reseförsäkring är du varmt välkommen att höra av dig!

Ha en fin dag!

Med vänlig hälsning

Emma Ixxxxx
Kundservice

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nu har jag inte sökt om COE så jag vet inte om den duger. 
Det går säkert att be Amex skriva in något annat också eller så behöver dom inte vara så specifika på en del punkter. 
Det fungerar ju bara för 60 dagar, så ska man vara längre så får man nog välja något annat. 
 

 

FA486F9F-378A-462D-A4D3-2AE23A1F6D82.jpeg

Tack, ska bli intressant och se om de godtar denna utan knussel. Det är ju "bara" att köpa en lokal thailändsk på nätet på stört annars.

 

Det snackas på annat forum även om Covid bevisen. På vissa covidbevis så står bara dos nummer två. Thailand kräver tydligen att bägge doser skall visas. Om det strular blir det knepigare att lösa.

 

Jaja, alltid nåt......

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
24 minuter sedan, skrev apknug:

Tack, ska bli intressant och se om de godtar denna utan knussel. Det är ju "bara" att köpa en lokal thailändsk på nätet på stört annars.

 

Det snackas på annat forum även om Covid bevisen. På vissa covidbevis så står bara dos nummer två. Thailand kräver tydligen att bägge doser skall visas. Om det strular blir det knepigare att lösa.

 

Jaja, alltid nåt......

Det finns möjlighet att bifoga "papperslappen" och sedan finns det andra covidbevis att få mot en liten kostnad.

Frågan är vad som godtas från ambassaden och frågan är om det behövs COE och om inte så är frågan vad Immigration kräver vid gränsen.

 

Många obesvarade frågor. Man får köra med höftskott på allt man ska göra

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...