Jump to content
IGNORERAD

Försäkring i Thailand


måne

Recommended Posts

Vi planerar att åka i December,vilket försäkringsbolag i Thailand ska man teckna,Sverige har ju rödmarkerat Thailand(UD rekommenderar ej åka)Vad kostar den?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev måne:

Ingen som vet något om hur man skaffar sig en försäkring?

 

Ta det lugnt Måne, snart kommer säkert någon som vet och svarar. Men hur som helst så ska UD komma med en ny bedömning den 15:e okt. Släpper dom på sin avrådan så börjar ju din hemförsäkring att täcka upp dom första 45 dagarna igen så ligg lågt till dess är mitt tips.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev måne:

Vi planerar att åka i December,vilket försäkringsbolag i Thailand ska man teckna,Sverige har ju rödmarkerat Thailand(UD rekommenderar ej åka)Vad kostar den?

Jag tror som föregående talare att det bara är att avvakta lite. Om nu Thailand som det talats om börjar släppa in turister mer och mer så tror jag inte UD kommer ligga kvar med sin avrådan. Men det är klart det är ju alltid bra att rekognisera alternativen om det inte blir så. I vilket fall som helst kommer det antagligan att krävas ett specifikt intyg som sägar att försäkringen täcker covid-19 upp till 100 000 USD. Så det gäller väl att ha ett försäkringbolag som fixar det.  

 

Då kanske vi ses nere i vinter.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev måne:

Tackar för svar,är ute och känner mig för men ner ska jag,helst utan karantän.

Ja du vem vill ej det😒

Link to comment
Dela på andra sajter

vi har våran hemförsäkring hos folksam .och dom har 700.000 dollar på sin försäkring och det täcker ALLT utom naturkatastrofer.jag fick ett manuellt utskrivet resepapper med stämpel och underskrift.inte det vanliga standarförsäkring pappret.

Link to comment
Dela på andra sajter

UD har haft sin reseavrådan till Thailand gällande de 4 södra provinserna i många år utan att någon brytt sig, vare sig charterbolag eller försäkringsbolag, men i samband med Covid börja dom plötsligt dra öronen åt sig, ynkligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, soi covboy said:

vi har våran hemförsäkring hos folksam .och dom har 700.000 dollar på sin försäkring och det täcker ALLT utom naturkatastrofer.jag fick ett manuellt utskrivet resepapper med stämpel och underskrift.inte det vanliga standarförsäkring pappret.

Har också samma papper till Dominikanska, kommer dock inte ihåg själv när jag tecknade tillägget :-))

Link to comment
Dela på andra sajter

Covidförsäkring via AXA här i Thailand. 

Nedan är priset beroende på uppehållstillståndets längd. 

 

5D26603B-3988-4EAE-A739-0FE75E586DAD.thumb.jpeg.ff982ff823b1e0793ffb9eef335d926a.jpeg

Min gode vän som är försäkringsagent har fixat åt några av mina vänner. 

Hör av dig om du vill ha hennes tjänster. 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hakancnx:

Covidförsäkring via AXA här i Thailand. 

Nedan är priset beroende på uppehållstillståndets längd. 

 

5D26603B-3988-4EAE-A739-0FE75E586DAD.thumb.jpeg.ff982ff823b1e0793ffb9eef335d926a.jpeg

Min gode vän som är försäkringsagent har fixat åt några av mina vänner. 

Hör av dig om du vill ha hennes tjänster. 

Inga maxbelopp då antar jag eftersom den är ganska dyr? 

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan ju passa på att meddela att April International kommer att ändra åldersgränsen på sin My Health Basic vid årsskiftet från 69 till 64 år. Kostar runt 86k THB med 500 USD självrisk.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minutes ago, Esspe said:

Inga maxbelopp då antar jag eftersom den är ganska dyr? 

 

 

Priser i thb. Det är en reseförsäkring. 

Specar us $ 100.000 för Covid. 

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-09-21 at 11:14, skrev måne:

Vi planerar att åka i December,vilket försäkringsbolag i Thailand ska man teckna,Sverige har ju rödmarkerat Thailand(UD rekommenderar ej åka)Vad kostar den?

Hur länge tänker du stanna?

Jag har Dina försäkringsbolag och de säger att de första 45 dagarna gäller som vanligt och de skriver intyg ang 100000$ för Covidvård.

Däremot förlänger de inte efter 45 dagar så länge UD avråder resa.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev rolba:

Hur länge tänker du stanna?

Jag har Dina försäkringsbolag och de säger att de första 45 dagarna gäller som vanligt och de skriver intyg ang 100000$ för Covidvård.

Däremot förlänger de inte efter 45 dagar så länge UD avråder resa.

 

Jag har Länsförsäkringar och jag har kontakt med dem nu.Verkar svårt att få dem att precisera 100.000 dollar.De står ju "no limit" i villkoren och de säger att det räcker men har för mig att thai vill ha det specat.Tack för alla svar.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev måne:

Jag har Länsförsäkringar och jag har kontakt med dem nu.Verkar svårt att få dem att precisera 100.000 dollar.De står ju "no limit" i villkoren och de säger att det räcker men har för mig att thai vill ha det specat.Tack för alla svar.

Flyg med Emirates så ingår försäkringen. 

Eller byt till Folksam som verkar tillmötesgående.

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
8 timmar sedan, skrev rolba:

Hur länge tänker du stanna?

Jag har Dina försäkringsbolag och de säger att de första 45 dagarna gäller som vanligt och de skriver intyg ang 100000$ för Covidvård.

Däremot förlänger de inte efter 45 dagar så länge UD avråder resa.

 

Har dom ändrat sig så sa dom inte mig angående Covidvård ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...