Jump to content
IGNORERAD

Återkalla uppehålstilstånd.


hasseryd

Recommended Posts

12 timmar sedan, skrev LTD:

Eg håller jag med dig men det går ju inte att göra folk statslösa så dom vi ger medborgarskap får vi dras med. Just därför ska det vara svårt att få medborgarskap, så vi slipper den sortens människor som ställer till problem. Man ska under lång tid visa att man är en mönstermedborgare först som bidrar till samhället och accepterar den svenska kulturen till 100%. Patetiskt så som det fungerar nu, blir fn förbannad trots att jag inte bor där längre. 

 

Till er som röstat på något av partierna i sittande regering, der är totalt ert fel att det ser ut som det gör med gängkriminalitet mm. 

Jvla puckon är ni allihop som inte förstår att SD har haft rätt hela tiden, det kommer gå precis åt helvitte med Sverige. Tyvärr har det redan gått så långt att det blir sjukt svårt att vända men bättre sent än aldrig. Rösta på SD har ingenting med rasism att göra, det är ett rent faktum att invandringen så som den sett/ser ut förstör landet, sen kvittar det fullständigt vilken hudfärg invandrarna har. 

 

Skit samma om SD inte är perfekta i hela deras program för det är dom inte, dom får ändå inte bestämma allt själva, men utan SD i regeringen kommer det bara fortsätta utför, ingen fråga är så viktig som invandringen. 

Sätt ner foten nu eller fortsätt se på när NI förstör Sverige. 😡

 

Är du medlem? Jag är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • LTD

    9

  • Wangthong

    6

  • Amigo

    6

  • Sakhon

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

12 timmar sedan, skrev LTD:

Eg håller jag med dig men det går ju inte att göra folk statslösa så dom vi ger medborgarskap får vi dras med. Just därför ska det vara svårt att få medborgarskap, så vi slipper den sortens människor som ställer till problem. Man ska under lång tid visa att man är en mönstermedborgare först som bidrar till samhället och accepterar den svenska kulturen till 100%. Patetiskt så som det fungerar nu, blir fn förbannad trots att jag inte bor där längre. 

 

 

Det är ju det argumentet som sylttryggarna i vår "regering" kör med!

För det först skulle vi ju inte släppa in en enda av dessa s.k. "flyktingar" utan att de kan visa var de kommer ifrån.

Samtliga skulle ju där och då DNA-registreras och registreras vilken gränsövergång de kom in genom, datum, klockslag, färdsätt och senaste land de passerat, m.m.

Sedan när ev. medborgarskap eller uppehållstillstånd behöver tas ifrån dem. Så är det ju bara att skicka tillbaka dem till senast passerat land, statslös eller inte.

Så får det bli deras problem (oftast Danmark eller Tyskland).

Så får det ju sedan bli "katten på råttan, råttan på repet....."

Givetvis måste man ju informera dessa länder om denna ordning, vilket ju skulle ha skett för mer än 20 år sedan!!

 

Resten av ditt inlägg är jag helt enig om.

Ändrades av Sakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att tappar man bort passet skall man bli av med medborgarskap, samma med ID-kort.. Alla ska utvisas oavsett orsak....... adjö. Det ska gälla alla, även svenskfödda. Tappar man nyckelknipan ska soc bekosta sax för att lägga dem på fönsterbrädan.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev axe:

Enligt polisen.

Du beviljas högst tre vanliga pass under en femårsperiod. När du ansöker om ditt fjärde pass inom samma period beviljas inte din ansökan, om du inte kan visa att du har särskilda skäl för att ytterligare pass ska utfärdas.

Ett steg på vägen!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Amigo:

Jag tycker att tappar man bort passet skall man bli av med medborgarskap, samma med ID-kort.. Alla ska utvisas oavsett orsak....... adjö. Det ska gälla alla, även svenskfödda. Tappar man nyckelknipan ska soc bekosta sax för att lägga dem på fönsterbrädan.

Du var mig en hård jäkel!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Alarik:

Borde vara så att särskilda skäl samt polisutredning skulle till för att få nytt pass inom femårsperioden redan när det första passet försvunnit.

 

Bra förslag!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Amigo:

Jag tycker att tappar man bort passet skall man bli av med medborgarskap, samma med ID-kort.. Alla ska utvisas oavsett orsak....... adjö. Det ska gälla alla, även svenskfödda. Tappar man nyckelknipan ska soc bekosta sax för att lägga dem på fönsterbrädan.

Så om jag tappar bort mitt pass skall jag bli av med mitt medborgarskap då menar du?

Link to comment
Dela på andra sajter

det finns tillfalliga pass som kan skrivas ut galler for 1 resa . borttappat pass Nr 2 inget nytt permanent pa 3 ar nasta borttappat  5 ar och alla nya pass 3 dubblas priset varje gang 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Sakhon:

Det är ju det argumentet som sylttryggarna i vår "regering" kör med!

För det först skulle vi ju inte släppa in en enda av dessa s.k. "flyktingar" utan att de kan visa var de kommer ifrån.

Samtliga skulle ju där och då DNA-registreras och registreras vilken gränsövergång de kom in genom, datum, klockslag, färdsätt och senaste land de passerat, m.m.

Sedan när ev. medborgarskap eller uppehållstillstånd behöver tas ifrån dem. Så är det ju bara att skicka tillbaka dem till senast passerat land, statslös eller inte.

Så får det bli deras problem (oftast Danmark eller Tyskland).

Så får det ju sedan bli "katten på råttan, råttan på repet....."

Givetvis måste man ju informera dessa länder om denna ordning, vilket ju skulle ha skett för mer än 20 år sedan!!

 

Resten av ditt inlägg är jag helt enig om.

Den varianten köper jag. 

För övrigt så ska papperslösa inte släppas in överhuvudtaget och det ska vara benhårt att första land dom sätter foten i ska dom söka asyl. 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Sakhon:

Är du medlem? Jag är det.

Nöjer mig med att rösta på dom, blir 4e gången nu. Hoppas att Jimmie pallar sitta kvar 40 år till. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Medborgarskap ska vara något man antingen får via födseln eller tjänar ihop till. Det ska krävas x antal år i landet, y antal miljoner i skatteinbetalningar, samt svenska och samhällskunskapsnivåer på åtminstone en 9:de klassares nivå; samt givetvis ett rent brottsregister. Detta ska gälla även invandrare gifta med svenska medborgare, möjligtvis förutom inbetalade skattepengar.

 

Om man sedan vill fira Ramadan, 4th of July eller vägrar dansa Små Grodorna och se på Bingolotto skiter jag i.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu hade jag inte en möjlighet att behålla mitt finska medborgarskap.

Eftersom mina föräldrar sökte det 1966 12 år ung, så blev jag automatiskt Svensk medborgare.

Då gällde kravet, jobbat minst 5 år, utan att vara i brottsregister.

Mor o Far fick ett brev från konungen att dom var godkända att bli Svenska medborgare.

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-09-27 at 02:02, skrev LTD:

Eg håller jag med dig men det går ju inte att göra folk statslösa så dom vi ger medborgarskap får vi dras med. Just därför ska det vara svårt att få medborgarskap, så vi slipper den sortens människor som ställer till problem. Man ska under lång tid visa att man är en mönstermedborgare först som bidrar till samhället och accepterar den svenska kulturen till 100%. Patetiskt så som det fungerar nu, blir fn förbannad trots att jag inte bor där längre. 

 

Till er som röstat på något av partierna i sittande regering, der är totalt ert fel att det ser ut som det gör med gängkriminalitet mm. 

Jvla puckon är ni allihop som inte förstår att SD har haft rätt hela tiden, det kommer gå precis åt helvitte med Sverige. Tyvärr har det redan gått så långt att det blir sjukt svårt att vända men bättre sent än aldrig. Rösta på SD har ingenting med rasism att göra, det är ett rent faktum att invandringen så som den sett/ser ut förstör landet, sen kvittar det fullständigt vilken hudfärg invandrarna har. 

 

Skit samma om SD inte är perfekta i hela deras program för det är dom inte, dom får ändå inte bestämma allt själva, men utan SD i regeringen kommer det bara fortsätta utför, ingen fråga är så viktig som invandringen. 

Sätt ner foten nu eller fortsätt se på när NI förstör Sverige. 😡

 

Ligger nåt i att man inte borde göra människor statslösa, men har de kvar sitt gamla medborgarskap, så ser jag inget problem med att dra in det svenska om de missköter sig grovt.

 

Sen håller jag med de som skriver att man bör kunna visa att man kan "Göra rätt för sig och acceptera landets normer" innan man ens kommer på tal för ett medborgarskap.

Språkkravet är jag tvehågsen till...

Känner tillexempel flera engelskspråkiga som har extremt svårt för att lära sig svenska, eftersom alla (OK de flesta) svenskar talar engelska och så gärna talar engelska med dem...

Men visst det är en klar fördel att behärska språket som används i det land man bor i, gäller i alla länder!

 

Det svenska medborgarskapet ger ju egentligen inte så många fördelar mot ett PUT, förutom att man har rätt att agera "Valboskap" åt det parti som ger de generösaste löftena om bidrag och ställer minst krav, i Riksdagsvalet.

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker allt han säger är bra men ang medborgarskap mm så kolla från styvt 4 min in om du inte vill se från början. Klockrent, han har så jvla rätt man kan ha. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...