Jump to content
IGNORERAD

Vacination för Thai


hasseryd

Recommended Posts

22 minuter sedan, skrev Fritz:

Jag tycker inte att det är nåt konstigt med det, det är ju Thailand vi snackar om.

He he. Jag snackade med frugan och fick förklaringen.

För att få två AZ, så måste man vara över 60 år.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Fritz

    7

  • Jive

    6

  • Scandinaviancorner

    6

  • Atom

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 9/20/2021 at 11:17 PM, Jive said:

He he. Jag snackade med frugan och fick förklaringen.

För att få två AZ, så måste man vara över 60 år.

Eller insistera att det är vad man vill ha.
 

Som med allt annat i Thailand; står man där och niger och waiar så får man bara skit men är man beredd att stå på sig och kan tala för sig så blir resultatet bättre.

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan fick Pfizer som första dos och igår fick hon Moderna som andra dos, i Sverige.

 

Sjuksköterskan sa att de funkar bra tillsammans och att det "sägs" ge ett bättre skydd mot Delta-varianten än 2 doser Pfizer, jag googlade lite men hittade inget säkert...

 

En god vän (han som startade tråden "Brynäs Brynäs Brynäs!") bor numer i Vietnam och efter att ha läst på så mycket han tyckte han behövde om de olika vaccin-sorterna , valde han Sinovac!

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Atom:

Eller insistera att det är vad man vill ha.
 

Som med allt annat i Thailand; står man där och niger och waiar så får man bara skit men är man beredd att stå på sig och kan tala för sig så blir resultatet bättre.

Fast å andra sidan kan det ju bli precis tvärt om, man hamnar längst bak i kön. TiT

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Fritz said:

Fast å andra sidan kan det ju bli precis tvärt om, man hamnar längst bak i kön. TiT

Så kan det säkert bli om man står där i storblommiga shorts och favoritlinnet som visar 7 taskigt gjorda tatueringar och skriker på Laoinfluerad Thai. 
 

Thailand är Thailand, precis som MPR är MPR, och man blir bedömd efter en given poängskala. Man behöver absolut inte hålla med om, eller gilla, den skalan men så fungerar det. Kommer man välklädd och är hyfsat verbal så får man den sprutan man vill ha; annars får man den sprutan de har i lager.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minutes ago, Tommy said:

Frugan fick Pfizer som första dos och igår fick hon Moderna som andra dos, i Sverige.

 

Sjuksköterskan sa att de funkar bra tillsammans och att det "sägs" ge ett bättre skydd mot Delta-varianten än 2 doser Pfizer, jag googlade lite men hittade inget säkert...

 

En god vän (han som startade tråden "Brynäs Brynäs Brynäs!") bor numer i Vietnam och efter att ha läst på så mycket han tyckte han behövde om de olika vaccin-sorterna , valde han Sinovac!

 

 

MVH

Det står givetvis alla fritt att dra de slutsatser de vill, inklusive att förbli ovaccinerade, och jag antar att valet av Sinovac är mer eller mindre detsamma som att förbli ovaccinerad.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Fast å andra sidan kan det ju bli precis tvärt om, man hamnar längst bak i kön. TiT

 

55 minuter sedan, skrev Atom:

Så kan det säkert bli om man står där i storblommiga shorts och favoritlinnet som visar 7 taskigt gjorda tatueringar och skriker på Laoinfluerad Thai. 
 

Thailand är Thailand, precis som MPR är MPR, och man blir bedömd efter en given poängskala. Man behöver absolut inte hålla med om, eller gilla, den skalan men så fungerar det. Kommer man välklädd och är hyfsat verbal så får man den sprutan man vill ha; annars får man den sprutan de har i lager.

Tråden heter ju "Vaccination för Thai" så det var snarare min hustru och hennes vaccinering jag tänkte på och inte mitt eget, jag har redan fått mina sprutor i Sverige. Jag har svårt för att tro att hon skulle få välja vilket/vilka vaccin hon ska få om hon vill få sina sprutor gratis, sen får du naturligtvis tro att hon skulle kunna snacka till sig vilken vaccin hon vill bara hon är välklädd och verbal.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Fritz said:

 

Tråden heter ju "Vaccination för Thai" så det var snarare min hustru och hennes vaccinering jag tänkte på och inte mitt eget, jag har redan fått mina sprutor i Sverige. Jag har svårt för att tro att hon skulle få välja vilket/vilka vaccin hon ska om hon vill få sina sprutor gratis, sen får du naturligtvis tro att hon skulle kunna snacka till sig vilken vaccin hon vill bara hon är välklädd och verbal.

Jag är 100% säker på att din fru skulle få välja vaccin om hon var klädd och pratade som en Bangkok HiSo; ingen av dem har trots allt tagit Sinovac och de har alla varit vaccinerade sedans i maj så jag antar att det bevisar min tes. Även utan att låtsas vara HiSo kunde hon också fått AZ; om hon bara stått på sig.

 

Ta det inte som kritik av din fru och hennes vänninor men så här fungerar Thailand; ser man ut som, och beter sig som, att man förtjänar ”special treatment” så får man också det. Det är inte på något sätt rätt och riktigt men det är så det fungerar. Många av frugans kusiner i byn finns också Sinovac men de som krävde AZ fick det; utan någon större insats än att stå på sig.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minutes ago, Atom said:

Jag är 100% säker på att din fru skulle få välja vaccin om hon var klädd och pratade som en Bangkok HiSo; ingen av dem har trots allt tagit Sinovac och de har alla varit vaccinerade sedans i maj så jag antar att det bevisar min tes. Även utan att låtsas vara HiSo kunde hon också fått AZ; om hon bara stått på sig.

 

Ta det inte som kritik av din fru och hennes vänninor men så här fungerar Thailand; ser man ut som, och beter sig som, att man förtjänar ”special treatment” så får man också det. Det är inte på något sätt rätt och riktigt men det är så det fungerar. Många av frugans kusiner i byn finns också Sinovac men de som krävde AZ fick det; utan någon större insats än att stå på sig.

Min bättre hälft, som kan vara rätt tjatig men inte är HiSo, tjatade sig till en vaccinering hyfsat fort, men med Sinovac + AZ, som hon inte ville ha. Då skickade hon fram den vuxna dottern, som blivit coachad av mamma i tjatighet sedan barnsben, och vips så var AZ + AZ fixat, om än med omaket att behöva åka till Bangkok. Dottern tror jag har Sinovac + AZ + en snart kommande AZ. Dessutom har det bokats Moderna x 2 som när det kommer ska gå till de i storfamiljen som anses behöva det mest. 

 

Med detta vill jag bara bekräfta vad du säger, tjat eller om man så vill,  företagsamhet, lönar sig. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Det står givetvis alla fritt att dra de slutsatser de vill, inklusive att förbli ovaccinerade, och jag antar att valet av Sinovac är mer eller mindre detsamma som att förbli ovaccinerad.

Han gick på möjliga biverkningar och att Sinovac bygger på kända metoder att ta fram vaccin, inga nymodigheter...

 

Sen tror jag inte han är orolig för att bli svårt sjuk själv men behöver papper på att han är vaccinerad.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...