Jump to content
IGNORERAD

Tvångsvaccinering


Guest Fredman

Tvångsvaccinering?  

85 röster

  1. 1. Tvångsvaccinering?

    • Ja, självklart!
      14
    • Nej, men vi ska ha vaccinpass för aktiviteter som t.ex. restauranger, fotboll, bio mm.
      41
    • Nej, det är upp till var och en. Alla ska få röra sig fritt.
      29
    • Stäng ned allt.
      1


Recommended Posts

12 minuter sedan, skrev janne_h:

Att personer har viruset i näsa och svalj. Det är inte samma sak som att dom är smittade. Om någon smittad person nyser som exempel. Så kan vem som helst andas in detta. Och då lägger sig viruset just där. Men i och med att personen är vaccinerad. Så spelar detta ingen roll. Då viruset inte biter på den vaccinerade. Och så länge personen inte blir sjuk. Så sprider personen ej sjukdomen från sin egen kropp. Utan isåfall indirekt från andra. Ju fler som vaccinerar sig. Minskar ju risken för smitta. 

Du diskuterar ungefär som att. Bara för att folk skadas på trots bälte i bilen. Så är bälte meningslöst. 

Den med bältet var vass, ajajaj, tänkte du ut den själv eller fick du tipset av Malin 5 år? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 339
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    28

  • LTD

    27

  • Tallviking

    26

  • UglyFarang

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

12 minuter sedan, skrev janne_h:

Fast detta har du ju redan fått svar på. Thailands vaccinationsprogrammet är ganska undermånligt. Att dom var vaccinerade säger ingenting. Då det är ganska känt att till exempel sinovac bara fungerar till hälften. 

Din argumentation börjar bli ganska desperat minst sagt. 

Ah så Thailands vaccination program är undermåligt, vilka fler länder faller inom den kategorin, hela Asien, Israel, USA? 

Du svalde hela betet med krok å alltihop men förstod ingenting. 

Självklart kommer vaccinet att stoppa pandemin eller hur.. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, janne_h said:

Ja så länge folk inte vill vaccinera sig. Så kan ju viruset mutera hur mycket som helst. 

Förvisso är ju folk från 3:de världen notoriska anti-vaxare, men trots det tror jag det finns lite fler parametrar, som tex tillgång på vaccin.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, LTD said:

Ah så Thailands vaccination program är undermåligt, vilka fler länder faller inom den kategorin, hela Asien, Israel, USA? 

Du svalde hela betet med krok å alltihop men förstod ingenting. 

Självklart kommer vaccinet att stoppa pandemin eller hur.. 

Fast nu gällde ju din fråga nånting som hänt i Thailand. Ganska ovesäntligt för din fråga om hur 12 personer i Huahin vart sjuka. Hur bra amerikanerna sköter vaxningen. Problemet i USA är väl att dom har många som INTE vaccinerar sig. Inte att folk blir sjuka TROTS vaccinering. 

Umgås du mycket med politiker? 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, LTD said:

Den med bältet var vass, ajajaj, tänkte du ut den själv eller fick du tipset av Malin 5 år? 

Tror nog att Malin 5 år har bättre förstånd än många debbatörer i denna tråd. 🤣🤣🤣

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev janne_h:

Tror nog att Malin 5 år har bättre förstånd än många debbatörer i denna tråd. 🤣🤣🤣

Nu var du väl lite hård mot dig själv 😁

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Surin P3 said:

Nä, mutationerna sker runt vaccinet också.

Ibland märkbart mer eftersom vaccinet är det som ofta tvingar ett virus att mutera, vilket naturlig immunitet inte gör på samma sätt.

Ytterligare myter som du hjälper till att sprida.

 

https://www.reuters.com/article/factcheck-mutations-vaccine-idUSL1N2OZ1PU

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Ytterligare myter som du hjälper till att sprida.

 

https://www.reuters.com/article/factcheck-mutations-vaccine-idUSL1N2OZ1PU

Ååh... En sån där "tänk-inte-själv-länk".
Vackert.
 

Det finns säkert en miljon källor som pratar om vaccin och mutationer från en massa år bakåt.

Menar du att helt plötsligt så har biologin ändrats pga att Reuters säger att det är så?

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

@Surin P3

 

När barnen inte gick i skolan, betalades då inte heller skol-avgifter antar jag.
Så vad är hönan och ägget här, man stängde skolan för att föräldrarna inte skulle ha råd att betala avgiften i vilket fall.

 

Jag menar som så:

I tider av kris, rika drabbas inte för dom har en massa deg, fattiga drabbas inte för dom var redan på botten, men medelklass med huslån, billån och skolvagifter.

 

Om man nu kickar igång skolorna så ska avgiften in.
Finns pengarna ?

 

hmmm, nu viskar en fågel i mitt öra, att skolavgifterna aldrig togs bort trots distans-undervisning.
Mina kunskaper om det thaliändska samhället har sina luckor.

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Nicholas:

@Surin P3

 

När barnen inte gick i skolan, betalades då inte heller skol-avgifter antar jag.
Så vad är hönan och ägget här, man stängde skolan för att föräldrarna inte skulle ha råd att betala avgiften i vilket fall.

 

Jag menar som så:

I tider av kris, rika drabbas inte för dom har en massa deg, fattiga drabbas inte för dom var redan på botten, men medelklass med huslån, billån och skolvagifter.

 

Om man nu kickar igång skolorna så ska avgiften in.
Finns pengarna ?

 

hmmm, nu viskar en fågel i mitt öra, att skolavgifterna aldrig togs bort trots distans-undervisning.
Mina kunskaper om det thaliändska samhället har sina luckor.

 

Skolorna blev ålagda av Prutten & Co att betala tillbaka avgifterna. Privata skolor gör väl som dom vill men det funkade iaf i en statlig skola. Tog lite tid men pengarna kom till en bekants dotter. Frågan är hur mycket som är kvar när det är dags att börja betala igen. 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Nicholas:

@Surin P3

 

När barnen inte gick i skolan, betalades då inte heller skol-avgifter antar jag.
Så vad är hönan och ägget här, man stängde skolan för att föräldrarna inte skulle ha råd att betala avgiften i vilket fall.

 

Jag menar som så:

I tider av kris, rika drabbas inte för dom har en massa deg, fattiga drabbas inte för dom var redan på botten, men medelklass med huslån, billån och skolvagifter.

 

Om man nu kickar igång skolorna så ska avgiften in.
Finns pengarna ?

 

hmmm, nu viskar en fågel i mitt öra, att skolavgifterna aldrig togs bort trots distans-undervisning.
Mina kunskaper om det thaliändska samhället har sina luckor.

 

Pojkens universitet kostar en slant och vi fick en rabatt på hiskeliga 3000 baht.

Så nu är jag rik.

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minutes ago, Nicholas said:

@Surin P3

 

När barnen inte gick i skolan, betalades då inte heller skol-avgifter antar jag.
Så vad är hönan och ägget här, man stängde skolan för att föräldrarna inte skulle ha råd att betala avgiften i vilket fall.

 

Jag menar som så:

I tider av kris, rika drabbas inte för dom har en massa deg, fattiga drabbas inte för dom var redan på botten, men medelklass med huslån, billån och skolvagifter.

 

Om man nu kickar igång skolorna så ska avgiften in.
Finns pengarna ?

 

hmmm, nu viskar en fågel i mitt öra, att skolavgifterna aldrig togs bort trots distans-undervisning.
Mina kunskaper om det thaliändska samhället har sina luckor.

 

Vi har fått tillbaka runt 200,000 Baht de senaste 1.5 åren på dotterns skolavgift men det är en non-profit skola och jag tror inte de helt privatägda skolorna varit lika generösa.

 

Dottern har två jämnåriga sysslingar i byn som båda skulle börjat tekniskt gymnasium i våras. Ingen dyr skola, kanske 20,000 Baht/termin, men de har inte fått tillbaka en Satang och ingen on-line undervisning har getts. De flesta verkar ha bestämt sig för att inte gå tillbaka om skolan öppnar i oktober utan istället börja om i maj. Ett, för de allra flesta, helt bortkastat år givetvis.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Atom:

Vi har fått tillbaka runt 200,000 Baht de senaste 1.5 åren på dotterns skolavgift men det är en non-profit skola och jag tror inte de helt privatägda skolorna varit lika generösa.

 

Dottern har två jämnåriga sysslingar i byn som båda skulle börjat tekniskt gymnasium i våras. Ingen dyr skola, kanske 20,000 Baht/termin, men de har inte fått tillbaka en Satang och ingen on-line undervisning har getts. De flesta verkar ha bestämt sig för att inte gå tillbaka om skolan öppnar i oktober utan istället börja om i maj. Ett, för de allra flesta, helt bortkastat år givetvis.

Så gör vi. Skolan (ffa lärarna) bar sig åt som skitstövlar och betalade inte tillbaka tudorpengar mm som betalats. Sen började de "hota" med att betygen kanske skulle bli lidande om man inte höll tyst. Lärarna gick samman.
Så vi har bytt skola och kör på efter songkran. Tycker inte onlineskolan funkade ändå, vi gör nåt vettigare ett halvår.

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev janne_h:

Ytterligare myter som du hjälper till att sprida.

 

https://www.reuters.com/article/factcheck-mutations-vaccine-idUSL1N2OZ1PU

Mutationer sker oavsett om vaccin finns eller inte. Det som är oroande när man vaccinerar större delen av en population är att man med största sannolikhet kommer se vaccinresistenta mutationer utvecklas. Ännu en anledning att inte vaccinera fullt friska människor.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, frogfish said:

Så gör vi. Skolan (ffa lärarna) bar sig åt som skitstövlar och betalade inte tillbaka tudorpengar mm som betalats. Sen började de "hota" med att betygen kanske skulle bli lidande om man inte höll tyst. Lärarna gick samman.
Så vi har bytt skola och kör på efter songkran. Tycker inte onlineskolan funkade ändå, vi gör nåt vettigare ett halvår.

Enligt min mening kan on-line undervisning fungera, men bara om alla dessa fyra kriterier uppfylls:

1. Ungarna har ett välfungerande internet och sin egen PC/laptop/iPad.

2. Skolan och lärarna är utbildade på att undervisa on-line och har alla resurser.

3. Ungarna har uppnått viss ålder och har viss erfarenhet av datorer.

4. Ungarna har en egen drivkraft att lära sig.

 

Punkt 1-3 diskvalificerar redan minst 90% av alla studenter i Thailand. Punkt 4 diskvalificerar nog ytterligare 50% av kvarvarande ungar vilket gör att färre än 5% av Thailands ungar och ungdomar har haft någon egentlig form av utbildning sedan mars 2020.

 

Dottern har haft sin egen laptop till skolan varje dag sedan hon var 10, har gjort 90% av sina läxor på datorn och har sedan hon var 6 år utbildats i att söka information på nätet; dessutom fyller hon snart 16. Hon har nog inte tappat så mycket rent akademiskt men att vara tonåring och knappt träffat någon kompis på 18 månader! Sådant kan sätta djupa spår och kommer nog visa sig i självmordsstatistik och liknande framöver.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Idag har jag fått min första Pfizer och nr 2 är inplanerad 21 oktober. 

 

Självklart så ska det vara tvångsvaccinering, utegångsförbud å fängelse för dom som vägrar, arkebusera dom jävlarna 

Link to comment
Dela på andra sajter

I morse på svenska TV-nyheter var det en massa reportage om det massiva festandet som skedde igår på Barer, Klubbar, Student Nationer osv, runt om i Sverige, när Sverige öppnade upp.

 

Det skall bli väldigt intressant att se hur Covid-pandemin påverkas av detta!

 

Funkar vaccinen, eller blir det en ny uppåtgående kurva av sjuka, drabbas de ovaccinerade mycket hårdare???

 

Vi får väl svar om ett par veckor?

Jag stannar hemma denna helgen.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, Tommy said:

I morse på svenska TV-nyheter var det en massa reportage om det massiva festandet som skedde igår på Barer, Klubbar, Student Nationer osv, runt om i Sverige, när Sverige öppnade upp.

 

Det skall bli väldigt intressant att se hur Covid-pandemin påverkas av detta!

 

Funkar vaccinen, eller blir det en ny uppåtgående kurva av sjuka, drabbas de ovaccinerade mycket hårdare???

 

Vi får väl svar om ett par veckor?

Jag stannar hemma denna helgen.

 

 

MVH

En smittad blir också en vaccinerad. 

 

Så känns som en mycket bra plan, dom som inte ville ta sprutan får man vaccinera med alternativa metoder. 

 

Kurvan över smittade får ju gärna dra iväg så länge antalet på IVA ligger lågt. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

En ganska intressant tråd.


Vissa vaccinförespråkare verkar resonera lite som vissa myndighetspersoner måste ha gjort under eran av tvångssteriliseringar som vi har haft i detta land.......
Rasbiologiska institutet ej att förglömma...

 

Som någon tidigare lagt in:
"De skyddade måste skyddas genom att tvinga de oskyddade att använda skyddet som inte skyddade de skyddade".....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev UglyFarang:

En ganska intressant tråd.


Vissa vaccinförespråkare verkar resonera lite som vissa myndighetspersoner måste ha gjort under eran av tvångssteriliseringar som vi har haft i detta land.......
Rasbiologiska institutet ej att förglömma...

 

Som någon tidigare lagt in:
"De skyddade måste skyddas genom att tvinga de oskyddade att använda skyddet som inte skyddade de skyddade".....

Dom oskyddade är en belastning för samhället, därav restriktioner för oskyddade. 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Dom oskyddade är en belastning för samhället, därav restriktioner för oskyddade. 

Vilka restriktioner??

Vilket land??

 

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev UglyFarang:

En ganska intressant tråd.


Vissa vaccinförespråkare verkar resonera lite som vissa myndighetspersoner måste ha gjort under eran av tvångssteriliseringar som vi har haft i detta land.......
Rasbiologiska institutet ej att förglömma...

 

Som någon tidigare lagt in:
"De skyddade måste skyddas genom att tvinga de oskyddade att använda skyddet som inte skyddade de skyddade".....

Jo men det stämmer ju. Viruset ges en chans att mutera i.o.m. dessa korkade vaccinmotståndare. :wut:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...