Jump to content
IGNORERAD

Tvångsvaccinering


Guest Fredman

Tvångsvaccinering?  

85 röster

  1. 1. Tvångsvaccinering?

    • Ja, självklart!
      13
    • Nej, men vi ska ha vaccinpass för aktiviteter som t.ex. restauranger, fotboll, bio mm.
      42
    • Nej, det är upp till var och en. Alla ska få röra sig fritt.
      29
    • Stäng ned allt.
      1


Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev berlitz:

FB_IMG_1637115842424.jpg

 

Får se om du kan komma på varför det inte är lika illa som nedanstående sjukdom för 100 år sedan.

 

Screenshot_20211117-072443_Chrome.thumb.jpg.a06b8308d8a372a82334987b9b167f6c.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 339
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    28

  • LTD

    27

  • Tallviking

    26

  • UglyFarang

    23

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev berlitz:

FB_IMG_1637115842424.jpg

Israel är ett av de mest vaccinerade länderna så dom tycker du inte om.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev John Khonken:

Fördelen är att ditt egna immunförsvar är bättre . Ju fler sprutor du tar desto sämre blir ditt egna immunförsvar . Då ökar risken markant att få andra sjukdomar och du blir en stor smittbärare. 

Kan ni läsa eller är ni totalt blåsta. Gå in på CDC hemsida och läs själva. Fråga vilken doktor ni vill hur ert egna immunförsvar blir ju fler droger/sprutor ni tar. Ni får ta hur många ni vill för mig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev janne_h:

Tror du blandar äpplena och päron här. 95% effektivitet betyder att vaccinet hjälper 95 av 100 personer mot ursprungsviruset. Dock kan ju inte Pfizer råda över mutationer som härjar därefter. Och inte bli det ju bättre av stt folk även låtar bli att vaccinera sig. Även alla lockdown har ju bidraget till alla mutationer 

Så det är inte Pfizer utan andra faktorer som är orsaken till att folk smittas trots hög vaccinations grad.

Din invändning ät väl ungefär som att du gnäller över påssjuka. När du vaccinerat dig mat mässling. Oavsett mutationer gör vaccinet så man inte riskerar att bli lika sjuk. 

Nu är det väl du som blandar,klart som f-n att det är 95% för eget skydd mot sjukdomen

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minuter sedan, skrev måne:

Nu är det väl du som blandar,klart som f-n att det är 95% för eget skydd mot sjukdomen

Läste du vad jag skrev? 95% är som jag skriver men leker man med siffror så blir det ungefär det du skriver. Same same but different.

Men för att få en siffra på det så blir det hur många som insjuknar i testgruppen trots vaccinering. Hur menar du att dom mäter hur mycket det skyddar individuellt?

Dock är detta ganska ovidkommande i det stora hela.

Oavsett detta så så handlar det ju om att viruset muterat. När man gick ut med 95% så fanns bara alpha officielt. Detta har nog inte ändrat. Nu har ju deltavarianten tagit över. Och i och med att Vaccinet från början inte tagits fram mot delta mm. Så betyder det att dom som fått vaccin mot alpha inte är lika skyddade mot delta.

Man har även i nyligen gjorda undersökningar . kommit fram till att antikroppar avtar med tid. Vilket gör att dom som vaccinerades tidigare nu har mindre antikroppar. Vilket inte betyder att immuniteten försvunnit mod covid 19 Alpha. Då även T celler räknas. Vilket man ej har kunnat undersöka.

Det är även så att vacciner justeras vartefter nya mutationer uppstår. Men det är inget som sker i en handvändning.

Och till exempel i Israel så är vaccinationsgraden hög. Men då vaccinet gäller mot Alpha. Och nu är det delta som härjar. Så är nog ingen som vet nånting om vacciner förvånad att vaccinerade blir smittade. Därför behövs påfyllningsdoser. Inte för att vaccinet i sig skulle vara mindre effektivt mot det som det är framtaget för. Ingen har ju heller med säkerhet kunnat 

Lite som att du drabbas av datavirus. Och du inte uppdaterat ditt virusprogram sen du installerade det. Är det då virusprogrammet det är fel på?

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev janne_h:

Läste du vad jag skrev? 95% är som jag skriver men leker man med siffror så blir det ungefär det du skriver. Same same but different.

Men för att få en siffra på det så blir det hur många som insjuknar i testgruppen trots vaccinering. Hur menar du att dom mäter hur mycket det skyddar per person?

Dock är detta ganska ovidkommande i det stora hela.

Oavsett detta så så handlar det ju om att viruset muterat. När man gick ut med 95% så fanns bara alpha officielt. Detta har nog inte ändrat. Nu har ju deltavarianten tagit över. Och i och med att Vaccinet från början inte tagits fram mot delta mm. Så betyder det att dom som fått vaccin mot alpha inte är lika skyddade mot delta.

Man har även i nyligen gjorda undersökningar . kommit fram till att antikroppar avtar med tid. Vilket gör att dom som vaccinerades tidigare nu har mindre antikroppar. Vilket inte betyder att immuniteten försvunnit mod covid 19 Alpha. Då även T celler räknas. Vilket man ej har kunnat undersöka.

Det är även så att vacciner justeras vartefter nya mutationer uppstår. Men det är inget som sker i en handvändning.

Och till exempel i Israel så är vaccinationsgraden hög. Men då vaccinet gäller mot Alpha. Och nu är det delta som härjar. Så är nog ingen som vet nånting om vacciner förvånad att vaccinerade blir smittade. Därför behövs påfyllningsdoser. Inte för att vaccinet i sig skulle vara mindre effektivt mot det som det är framtaget för. Ingen har ju heller med säkerhet kunnat 

Lite som att du drabbas av datavirus. Och du inte uppdaterat ditt virusprogram sen du installerade det. Är det då virusprogrammet det är fel på?

Nu ordbajasar du igen

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev måne:

Nu ordbajasar du igen

Synd bara att du inte kunde hålla dig på anständig nivå. 

Om du vill diskutera med  mig?

Så får du väl åtminstone visa lite respekt. Nu har du ju bara visat att du beter dig som en femåring.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

Synd bara att du inte kunde hålla dig på anständig nivå. 

Om du vill diskutera med  mig?

Så får du väl åtminstone visa lite respekt. Nu har du ju bara visat att du beter dig som en femåring.

Anständig?Du vänder på allt,vad jag skrev var att vissa bolag har reviderat sin tidigare bedömning om skyddet som vaccinet ger sen skrev du en jävla psalm om % hit och dit.Från början talade de om vaccinets effekt på 95 % sen backade de,det är fakta,nåt annat skrev jag inte.Nivån på ålder satte du själv.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev måne:

Anständig?Du vänder på allt,vad jag skrev var att vissa bolag har reviderat sin tidigare bedömning om skyddet som vaccinet ger sen skrev du en jävla psalm om % hit och dit.Från början talade de om vaccinets effekt på 95 % sen backade de,det är fakta,nåt annat skrev jag inte.Nivån på ålder satte du själv.

När du skrev att jag ordbajsade gick du över en gräns. Jag ser ingen mening med att diskutera med dig  längre. Då du bevisligen inte kan hålla diskussionen på en respektfull nivå. 

Du får tycka vad du vill. Jag bryr mig inte över huvudtaget!

Du hade min respekt tidigare. Nu har du  tappat den ordentligt.

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-11-14 at 20:22, skrev Batting:

Ja men du verkar ju lägga fram motargument som egentligen bara ger mig rätt. 
Då kan du väl lika gärna skita i att argumentera?

Om denna tråd skulle varit på papper så hade du nog fått stämpla de flesta inläggen med: -Läst men ej förstått...

Ändrades av UglyFarang

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR´s elit diskuterar covid vaccin. Kom igen nu.... Låt proffsen sköta detta. Har investerat en tuk tuk + Buffalo  i vissa bolag och dom tycks inte ens kunna lösa gåtan, så sitt lugnt och fint runt stenbordet så löser nog våra forskare det här tids nog.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev janne_h:

När du skrev att jag ordbajsade gick du över en gräns. Jag ser ingen mening med att diskutera med dig  längre. Då du bevisligen inte kan hålla diskussionen på en respektfull nivå. 

Du får tycka vad du vill. Jag bryr mig inte över huvudtaget!

Du hade min respekt tidigare. Nu har du  tappat den ordentligt.

Det tackar jag för,jag orkar inte ha en dialog med någon som måste krångla till allt till sin egen fördel så slutskrivet mellan oss capice

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-11-06 at 19:26, skrev LTD:

Jag var själv extremt skeptisk till covid vaccin när det kom, alldeles för snabbt framtaget. 

Men jag hade inga som helst betänkligheter över att ta twinrix, vaccin mot hepatit mm, va ju helt självklart när jag skulle åka hit. 

 

Covid vaccinen togs fram snabbt och inte enligt gängse former som normalt gäller, men nu efter att biljoner människor fått vaccin kan man inte längre påstå att vaccinen inte är testade och dom som gått med på att vara Försökskaniner har visat att vaccinen är tämligen säkra, inte värre än vanligt influensa vaccin så det mesta av vaccin motståndarnas argument håller inte längre och dom som hävdar att covid inte är värre än just vanlig influensa och att det därav inte ska vara krav på vaccin är helt ute å cyklar.

 

Om man inte begripit nu att covid är på riktigt så e man inte med i matchen. 

Biljoner människor det är väldigt många det.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Om denna tråd skulle varit på papper så hade du nog fått stämpla de flesta inläggen med: -Läst men ej förstått...

Va...har du en sådan stämpel?! :slow:

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Batting:

Va...har du en sådan stämpel?! :slow:

Så gott som alla hade väl en sådan stämpel förr. 

Nu i den digitala eran så de försvunnit, nu slänger man bara skiten i skräpposten/papperskorgen. 

Kan man säga att det var bättre förr, eller ..................

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...