Jump to content
IGNORERAD

Det populära Thailotteriet


hasseryd

Recommended Posts

Jag menar lotteriet som har dragning 2 gånger/mån.

Trornästan aldrig att jag hört någon vinna.

Är det sant att Kungahuset äger lotteriet?

Någon som vet hur stor dwl av lottpriserna som går tilbaka som vinster till lottköparna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har faktiskt vunnit vid ett par tillfällen, 4000 baht som mest, då hade vi en dubbel-lott. 2 sista siffrorna rätt tror jag det var, 2000 baht i vinst per lott. Lottförsäljerskan tog dock 100 baht i avgift per lott när vi hämtade ut vinsten så 3800 baht i handen vart det.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

En tjej jag känner i Pattaya som blev arbetslös i början av K-Vid nedstängningarna hade turen att vinna 200 000 tusen Baht.

Men nu har det gått så lång tid att pengarna börjar ta slut. Ingen rolig situation för henne.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Vann 20 lök en gång. Men de såg jag aldrig till då frugan hämtade ut vinsten. Och tydligen finns det nån gammal regel att alla lotterivinster tillfaller frun i hushållet...🙉

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, frogfish said:

Vann 20 lök en gång. Men de såg jag aldrig till då frugan hämtade ut vinsten. Och tydligen finns det nån gammal regel att alla lotterivinster tillfaller frun i hushållet...🙉

Du får hämnas genom att köpa något dyrt och helt onödigt :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, hasseryd said:

Ok men hur stor del av omsätningen delas ut som vinst?

Jag har för mig att 60% går tillbaka till spelarna men det är baserat på listpriset på lotterna; de flesta lotter köps i andra hand av en försäljare som tar 10-20% så i realiteten är det nog mindre än 30% som går tillbaka till spelarna.

 

Frugan har en kusin som vann ett par hundra tusen för ett par år sedan men det var en rejäl björntjänst; efter det har hon garanterat förlorat den vinsten flera gånger om. Hon jobbar febrilt på att komma tillbaka till 0 men kommer bara längre ifrån varje månad…….

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Amigo:

GLO Thai lotteri

sen finns det en olaglig bredvid som baseras på samma dragning.

Vår granne i Bkk kör svartlotteriet, bättre utdelning och man väljer själv vilka nummer man vill spela på.

De flesta verkar spela på de 3-4 sista numren i den statliga dragningen.

 

Jag frågade min kära hustru varför en Polis på MC kom till grannen 2 gånger i månaden, och fick som svar "Oh, that is because of the lottery", nån som undrar vad hon menade?

3 timmar sedan, skrev Atom:

Jag har för mig att 60% går tillbaka till spelarna men det är baserat på listpriset på lotterna; de flesta lotter köps i andra hand av en försäljare som tar 10-20% så i realiteten är det nog mindre än 30% som går tillbaka till spelarna.

 

Frugan har en kusin som vann ett par hundra tusen för ett par år sedan men det var en rejäl björntjänst; efter det har hon garanterat förlorat den vinsten flera gånger om. Hon jobbar febrilt på att komma tillbaka till 0 men kommer bara längre ifrån varje månad…….

Rätt irriterande att betala dubbla priset för en lott som slutar på nåt lyckonummer, när de dåliga numren har exakt samma vinstchans, Thai...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi vann 20000 en gång, Jimmy som var 2 år då valde lottnummer, sedan dess kallar frugan honom för "Lucky Boy"

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev Tommy:

Rätt irriterande att betala dubbla priset för en lott som slutar på nåt lyckonummer, när de dåliga numren har exakt samma vinstchans, Thai...

 

 

MVH

Fast om de dåliga numren gav vinst förra gången så är det väl mindre chans att de slår in denna gång? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev apknug:

Fast om de dåliga numren gav vinst förra gången så är det väl mindre chans att de slår in denna gång? 

Nej !

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Fritz said:

Nej !

Käre Fritz, apknug la ut en trevare. 

En provokation. 

 

Du högg. 

 

Apknug kan matematik, det har framgått tidigare. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

De är framspel, basspel å x-traspel

 

 

sedan finns det väl något statligt lotteri i Burma  eller nåt som spelas varje dag som det anordnas sidospel på

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev hasseryd:

Jag menar lotteriet som har dragning 2 gånger/mån.

Trornästan aldrig att jag hört någon vinna.

Är det sant att Kungahuset äger lotteriet?

Någon som vet hur stor dwl av lottpriserna som går tilbaka som vinster till lottköparna?

Var en tjej i Sverige som vann 6 miljoner Baht för inte så länge sedan.

Det är väl statligt!

Hur mycket som går tillbaka har jag ingen koll på. Nog vinner de småvinster någon gång då och då. 

Frugan tycker i varje fall att det är bra mycket bättre än triss.

Frugan vann ca 2000 baht för några veckor sedan. Men jokigt att lösa ut i Sverige så frugan väntar att ta ut vinsten till vi kommer till Thailand nästa gång. 

Kan vänta 2 år med att lösa ut vinsten.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev apknug:

Va? Har slumpen inget minne....

Nä, lika lite som Bert Karlsson, han som du tyckte Olle Stenholm var dummer emot.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Nä, lika lite som Bert Karlsson, han som du tyckte Olle Stenholm var dummer emot.

Va tusan har Bert Karlsson och Olle Stenholm med bästa tur numren på på thai lotteriet o göra? 

 

Alf Svensson har varit i Fiskebyn så han kanske har spelat. Och han 66 åringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Va tusan har Bert Karlsson och Olle Stenholm med bästa tur numren på på thai lotteriet o göra? 

 

Alf Svensson har varit i Fiskebyn så han kanske har spelat. Och han 66 åringen.

OK, vänta lite nu, menar du att man bör spela på 66 nästa gång???

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Atom:

Jag har för mig att 60% går tillbaka till spelarna men det är baserat på listpriset på lotterna; de flesta lotter köps i andra hand av en försäljare som tar 10-20% så i realiteten är det nog mindre än 30% som går tillbaka till spelarna.

 

Frugan har en kusin som vann ett par hundra tusen för ett par år sedan men det var en rejäl björntjänst; efter det har hon garanterat förlorat den vinsten flera gånger om. Hon jobbar febrilt på att komma tillbaka till 0 men kommer bara längre ifrån varje månad…….

Svenska spel kör 50% men 60% låter väl rimligt kanske.

Sen att de som kränger lotterna får för sig xxx för luckynumber mm är väl en annan historia.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev frogfish:

Vann 20 lök en gång. Men de såg jag aldrig till då frugan hämtade ut vinsten. Och tydligen finns det nån gammal regel att alla lotterivinster tillfaller frun i hushållet...🙉

Känner igen mig i detta lotteri när jag vann med, såg inte skymten av pengarna när frun hämtade ut vinsten 55555

555555555555555.thumb.jpg.af2527ed219ddd2c75c91e7beadd02a7.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tommy:

Vår granne i Bkk kör svartlotteriet, bättre utdelning och man väljer själv vilka nummer man vill spela på.

De flesta verkar spela på de 3-4 sista numren i den statliga dragningen.

 

Jag frågade min kära hustru varför en Polis på MC kom till grannen 2 gånger i månaden, och fick som svar "Oh, that is because of the lottery", nån som undrar vad hon menade?

Rätt irriterande att betala dubbla priset för en lott som slutar på nåt lyckonummer, när de dåliga numren har exakt samma vinstchans, Thai...

 

 

MVH

Frun köper sådana "lotter" med, samt dom säljer lotter med som du bara kan vinna på 2 nummer, jag brukar köpa med så roligt det är hyss hyss på hög nivå när man köper dom, och det är bara en som kan vinna per serie 2000:- bath som den damen jag köper av säljer 99st bara 01-99 pris 50 Bath styck

 

Mvh. Lotteri förloraren Dollemon

Ändrades av Dolemon
Link to comment
Dela på andra sajter

För 15 år sedan hade jag en pigg 43-åring, hon bodde utanför Chantaburi. Hon sålde "svartlotter" men plötsligt var det någon som van en stor vinst. Hon hade inget bolag bakom sig, så det blev väldiga problem för henne.Hon sålde kvikt sitt hus, som hon fått av en moster, samt fruktplantage. När vi träffades var hon fattig som en kyrkråtta samt hade stora skulder.För att rädda sin ekonomi började hon spela på tärning.Hon sjönk än djupare ner i träsket, och skulle lösa situationen genom att åka till Pataya:s strand och försöka hitta en rik falang. Att det blev en ekonomisk Svensk som inte lättade på "lädret" löste inte hennes situation, men hon hade en del goda färdigheter.😇

Link to comment
Dela på andra sajter

20 timmar sedan, skrev frogfish:

Vann 20 lök en gång. Men de såg jag aldrig till då frugan hämtade ut vinsten. Och tydligen finns det nån gammal regel att alla lotterivinster tillfaller frun i hushållet...🙉

 

6 timmar sedan, skrev Dolemon:

Känner igen mig i detta lotteri när jag vann med, såg inte skymten av pengarna när frun hämtade ut vinsten 55555

555555555555555.thumb.jpg.af2527ed219ddd2c75c91e7beadd02a7.jpg

Byt kärringar. 😎

Ja, inte med varandra då förstås. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...