Jump to content
IGNORERAD

ABBA Voyage - släpps första låten på nästan 40 år ikväll 2 sep 2021?


spooncreek

Recommended Posts

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tommy

    9

  • spooncreek

    6

  • Tallviking

    4

  • Wangthong

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

16 timmar sedan, skrev Nicholas:

 

Dom får nog jobba lite ABBOrna för att komma upp i den här klassen. 

Fast man kan ju fundera hur ELO skulle låta i moderna versioner där de är 70+.

Inte så tacksamt för abborna att konkurrera med sig själva när de var på topp. Undra varför de "egentligen" drar igång igen? Förmodligen har de kanske olika syften, beroende på vem som uppriktigt uttalar sig.

 

ELO gjorde tydligen en platta 2015.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

18 hours ago, Kötthandlarn said:

Jag blev inte besviken......❤️

'Don't shut me down' var den bästa av de två som släpptes men jag känner att ‘I Still Have Faith in You’ kommer att växa för mig......

Underbart att höra Fridas å Agnetas röster igen och att de fortfarande håller vid 70+.......:thumbsup:

Don´t shut me down är fortsatt riktigt bra efter några genomlyssningar till idag. Har lite svårare för balladen, men så har det å andra sidan alltid vara för mig med ABBA, gillar låtarna med lite mer fart mest.

 

Klassiskt Abba-sound när det gäller låtarna, "modern" plattform vid lanseringen (YoutubeTV),  releasepartyn på flera ställen världen över samtidigt. Och sen en show i en nybyggd arena med "Abbatars" framtagna av ett av Lucasfilms bolag. Gubbarna B & B vet vad de gör, och det är kul att de forsatt är lite av förnyare vid 70 +, precis som deras yngre upplagor var på 70-talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att båda låtarna var bra, men är det verkligen Agneta & Annefrid som sjunger.
Där har det nog jobbats en hel del vid reglagen på mixerbordet i så fall.
Är förresten Mikael B Tretow fortfarande vid liv? 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev jrk:

Säkkijärven polka då?

Föredrar Levan Polka!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Batting said:

Jag tycker att båda låtarna var bra, men är det verkligen Agneta & Annefrid som sjunger.
Där har det nog jobbats en hel del vid reglagen på mixerbordet i så fall.
Är förresten Mikael B Tretow fortfarande vid liv? 

Ljud o mixerfantomen lär fortfarande beträda vår jord...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
On 2021-09-02 at 20:22, skrev Stefan:

Jag hade förväntat mig lite mer, något nytt, något banbrytande, men just som du säger kanske låtarna kommer att växa in när man hört dem några gånger!

//S

Jag hade inte förväntat mig ngt banbrytande.

 

Det är väl lite som Björn och Benny sade i intervjun, att när vi träffades i studion inför detta, att det kändes som ingen tid hade gått sedan senast.

 

Den sista låten de spelade in var "Under attack" 1982 och det känns som att de stängde inspelniningsstudion efter det men så här, nästan 40 år senare, så hittade de nyckeln till låset till studion och fortsatte där de avslutade.....

Dock med med lite mer påverkan om hur röster och musiksmak har utvecklats under åren (vilket inte är så konstigt)......... 

Mycket referenser till Björn & Bennys musikalresa i form av Chess & Kristina från Duvemåla lyser igenom (men det är inget negativt)....

 

Rent produktionsmässigt sett, så märks det att ABBA:s 5:e medlem inte är kvar som ljudtekniker......

Mikael B Tretow skapade den ljudbilden som var så signifikativt med ABBA på den tiden......

 

 

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-09-03 at 11:57, skrev Ken:

Känns som menlös skvalmusik.

Ja det var ju ingen wow upplevelse, något i mängden som kommer att spelas i radion bland annan skräpmusik.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 2021-09-05 at 04:36, skrev stefan5300:

Ja det var ju ingen wow upplevelse, något i mängden som kommer att spelas i radion bland annan skräpmusik.

I och med att dessa gamla ikoner samlats igen så får vi nog höra denna musik mer än vad vi förtjänar.

Status Quo hade en betydligt större utveckling av sin musikstil genom åren än vad vi upplever här. 

Nu kanske jag har höga krav, men är man musikgenier så visst borde det finnas med lite framåtskridande när man 20 år senare slår på stora trumman. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev Tallviking:

Spitting Image om "nya" ABBA

 

https://fb.watch/832gT5EcKq/

Vet inte om länken funkar, jag kom till min FB sida?

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...