Jump to content
IGNORERAD

Hur ofta duschar du?


Alarik

Recommended Posts

Begreppet "no shower" har blivit en stor och lite oväntad trend i Hollywood.

Det handlar om att vänta tills man luktar illa, eller tills man är smutsig, innan man duschar. 

Flera kända Hollywood-profiler har på senaste tiden meddelat att de är hängivna fans av att skippa den dagliga duschen.

Brad Pitt meddelade nyligen att han bara torkar av armhålorna med våtservetter dagligen och skådisen Kristen Bell säger att hon är ett fan av ”waiting for the stink”.

Kureras hudvårdsexpert Sara Norberg tycker absolut att det finns vinster med denna trend. Hon förklarar att vår hud inte är gjord för att tvättas så mycket som vi gör idag.

– Det finns en teori om att våra rengöringsrutiner i västvärlden är en stark bidragande faktor till vår prevalens av inflammatoriska hudsjukdomar, som eksem. Man ser färre sådana sjukdomar i miljöer som är mindre ”rena”. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 107
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    18

  • Batting

    14

  • Alarik

    10

  • Tommy

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kommer ihåg fethårs trenden på 90 talet, hoppade inte på det då och lär inte göra det nu heller, duschar 3-5 ggr / dag

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, LTD said:

Kommer ihåg fethårs trenden på 90 talet, hoppade inte på det då och lär inte göra det nu heller, duschar 3-5 ggr / dag

Hoppar inte heller på typ likadana trender som skippa duschen, ringar i öronen, trasiga kläder, tatueringar, piercingar, veganism etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag duschar varje dag.

 

Men en kompis till mig berättade nyligen att hon inte haft schampo i håret på tre år.

Och det lustiga är att hon ser bra ut i håret.  Hon bör ha sparat runt två papp.  :-)   

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Jag duschar varje dag.

 

Men en kompis till mig berättade nyligen att hon inte haft schampo i håret på tre år.

Och det lustiga är att hon ser bra ut i håret.  Hon bör ha sparat runt två papp.  :-)   

 

 

 

 

du vet inte mycket om priser på schampo och balsam för damer du inte...

 

snarare 20 papp 😄

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter svetsning och lackering hela dagen så behövs det garanterat en dusch på kvällen! Håret skall man inte tvätta med tvål eller liknande!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
33 minuter sedan, skrev Amigo:

Ser man ut så här måste man duscha varje morgon för att inte skrämma folk. Skickar en efter bild strax.

IMG_20210902_091440.jpg

Hade jag sett san ut hade jag stanna hemma

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Enis:

du vet inte mycket om priser på schampo och balsam för damer du inte...

 

snarare 20 papp 😄

 

Enis

Äsch nu överdriver du. Syster Ellas Champoneringspulver kostar inte mer än 35 öre......sist jag kollade.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Äsch nu överdriver du. Syster Ellas Champoneringspulver kostar inte mer än 35 öre......sist jag kollade.

 

 

Kör man Dubbeldusch behövs inget schampoo....

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar duscha när jag inte känner skillnaden mellan min egen doft och det katten har i lådan, eller när frugan går o lägger sig i soffan med klädnypa på näsan. Tack Greta för att du har gjort mig till en energisparsam människa som tänker på framtida generationer ( synd bara att jag känner mig så ensam o ingen vill vara i min närhet, men vafaan man måste ju ta det för teamet eller?

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev LTD:

Kommer ihåg fethårs trenden på 90 talet, hoppade inte på det då och lär inte göra det nu heller, duschar 3-5 ggr / dag

5-gånger, de var det det värsta. I Thailand blir det nog oftast 2-3 gånger och i Sverige 1-2 gånger. Skulle få för mig att duscha en fjärde eller femte gång måste det nog ha hänt något exceptionellt.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 timmar sedan, skrev Peolito:

Jag luktar illa hela tiden så jag måste duscha varje dag 1-2 ggr.

Det är ingen ide att duscha.
Man luktar ju lika illa efter 6 veckor ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man har väl lärt sig av lappen.

Efter en par dar på fjälle vänder man karlsongerna ut och in. Efter ytterliggare några dar byter man med kompisen. Sen kör man vidare och vänder ut och in.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
3 timmar sedan, skrev C-dude:

Jag brukar duscha när jag inte känner skillnaden mellan min egen doft och det katten har i lådan, eller när frugan går o lägger sig i soffan med klädnypa på näsan. Tack Greta för att du har gjort mig till en energisparsam människa som tänker på framtida generationer ( synd bara att jag känner mig så ensam o ingen vill vara i min närhet, men vafaan man måste ju ta det för teamet eller?

 

 

C;D

Att inte duscha är faktiskt covidstrategi. Folk håller avstånd

Link to comment
Dela på andra sajter

Duschar bara innan jag ska k**lla😀

 

Skämt och sido så blir det en dusch varje morgon/natt annars funkar inte kroppen + 2 koppar kaffe sen är jag ready for the street.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
11 timmar sedan, skrev Scandinaviancorner:

Hade jag sett san ut hade jag stanna hemma

Stanna hemma, för du ser värre ut än honom......:giggle:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

I Sverige en gång/dag, i Thailand brukar det bli minst 2.

Har gjort så sedan jag började arbeta och fick möjlighet till dusch.

När jag växte på bondvischan hade vi inte ens rinnande vatten, fick bära in och ut allt vatten.

Då blev det max 1/månad man badade förutom sommartid, blev bättre när man började i skolan för då fick man duscha efter gymnastiken = 1/vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Mankan:

5-gånger, de var det det värsta. I Thailand blir det nog oftast 2-3 gånger och i Sverige 1-2 gånger. Skulle få för mig att duscha en fjärde eller femte gång måste det nog ha hänt något exceptionellt.

På morgonen, före gymmet, efter gymmet, på kvällen och efter samkväm. 

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
20 timmar sedan, skrev audirs2:

Efter svetsning och lackering hela dagen så behövs det garanterat en dusch på kvällen! Håret skall man inte tvätta med tvål eller liknande!

När man badat i tjockolja eller legat i nått spoluftbälte och grävt skit. Så efter att tömt en 1/2 liter schampo utan bli riktig ren har man  tagit till Ajax  ger garanterat  torrt hår. Både naturell och citrondoft  har brukas. Citrondoft om skulle på horhus efter skitjobben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Det väsentliga frågan är väl ändå ”Hur många gånger kan man vända på kalsongerna innan det är dags att byta”? 🤟

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...