Jump to content
IGNORERAD

Tillfälliga jobb, lätt att få?


Abercrombie

Recommended Posts

Hur enkelt, eller svårt är det för en medelålders man att få korta och relativt enkla ströjobb i Sverige för att dryga ut kassan med? Om man kan ställa upp med kort varsel? 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Hur enkelt, eller svårt är det för en medelålders man att få korta och relativt enkla ströjobb i Sverige för att dryga ut kassan med? Om man kan ställa upp med kort varsel? 

Beror på vilken branch, var man bor, vad man ser som "korta, enkla ströjobb"Tes inom flytt finns säkert efterfrågan i slutet på månaden, i storstads regioner särskild, är man händig skulle en tjänst att montera ihop IKEA möbler kanske funka? Inom data, installation etc hos äldre, ja bara uppfinnings rikedom sätter gränser.

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Hur enkelt, eller svårt är det för en medelålders man att få korta och relativt enkla ströjobb i Sverige för att dryga ut kassan med? Om man kan ställa upp med kort varsel? 

Innan Corona så poppade de olika "förmedingarna" som veteran poolen och liknande upp. Det behöver ungdomar också. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Abercrombie:

Hur enkelt, eller svårt är det för en medelålders man att få korta och relativt enkla ströjobb i Sverige för att dryga ut kassan med? Om man kan ställa upp med kort varsel? 

Allt beror på vilka kontakter man har. Har man inga kontakter är nog risken stor att det enda som finns är att leverera mat.

 

/Krille 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Krille:

Allt beror på vilka kontakter man har. Har man inga kontakter är nog risken stor att det enda som finns är att leverera mat.

 

/Krille 

Man bör gå via en förmedlare, typ veteran poolen, som fixar folk som klipper gräs, hänger tavlor, monterar möbler etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det ens möjligt att ta in folk med kort varsel för kortare jobb? Kanske borde jag starta mitt eget lilla bemanningsföretag så slipper de som hyr in mig tänka på anställningsavtal, försäkring etc?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Abercrombie:

Är det ens möjligt att ta in folk med kort varsel för kortare jobb? Kanske borde jag starta mitt eget lilla bemanningsföretag så slipper de som hyr in mig tänka på anställningsavtal, försäkring etc?

Visst. Dra igång ett AB, ser mest seriöst ut, snabbt smidigt och billigt nu för tiden.

 

www.verksamt.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Är det ens möjligt att ta in folk med kort varsel för kortare jobb? Kanske borde jag starta mitt eget lilla bemanningsföretag så slipper de som hyr in mig tänka på anställningsavtal, försäkring etc?

Jag skulle satsa på eget bolag och att sälja återkommande tjänster typ städ, klippning, snöskottning e t c. Då slipper du lägga så mycket tid på att jaga nya kunder och får en bättre planering. Fördelen är också att du har en kundbas som du kan sälja fler tjänster till.

 

Lycka till!

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Krille:

Jag skulle satsa på eget bolag och att sälja återkommande tjänster typ städ, klippning, snöskottning e t c. Då slipper du lägga så mycket tid på att jaga nya kunder och får en bättre planering. Fördelen är också att du har en kundbas som du kan sälja fler tjänster till.

 

Lycka till!

 

/Krille

Fast med eget bolag behöver han han ha kontakter, annars får han bara köra ut mat, om han inte går via en förmedling som underkonsult/leverantör.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...