Jump to content
IGNORERAD

Från Thailand till någonstans i Australien och tillbaka.


Batting

Recommended Posts

Igår tänkte jag att jag skulle kolla upp vad det kan kosta att flyga från Bangkok till någon av Australiens metropoler.
Jag sökte på ThaiAir men fick ingen träff och testade då med Qantas, och fick samma skrala resultat där.
Nu är ju inte detta speciellt aktuellt förrän man kan börja resa på riktigt, men då vore det ju käckt att kunna få se lite av Australien.
Jag menar när man ändå tagit sig en bit på vägen.

Kan det vara så att de slutat flyga just nu när läget är som det är?
Finns det någon annan här som som passat på att se lite mer av den delen av världen när man ändå råkar befinna sig i omgivningen liksom?
Ja, jo jag inser att det inte är ett "Stenkast" från Thailand till Australien, men om man jämför med att flyga direkt från Sverige så...
Någon som vet var man ska leta för att hitta priser?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Batting

    6

  • Benriach

    3

  • Naam jai

    2

  • B747

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sök från Bangkok till någon av städerna i Australien på t.ex flygresor.se

 

Flygtiden Sydney - BKK är ungefär samma som Stockholm - BKK

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tallviking:

Sök från Bangkok till någon av städerna i Australien på t.ex flygresor.se

 

Flygtiden Sydney - BKK är ungefär samma som Stockholm - BKK

Jo det var ju så jag sökte fast på de där flygbolagen då förstås.
Får du verkligen upp några resor när du söker på flygresor.se?
Sitter du i Sverige?
För mig blir det bara "Din sökning gav inget resultat. Försök att göra en sökning till en närliggande flygplats!"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Batting said:

Jo det var ju så jag sökte fast på de där flygbolagen då förstås.
Får du verkligen upp några resor när du söker på flygresor.se?
Sitter du i Sverige?
För mig blir det bara "Din sökning gav inget resultat. Försök att göra en sökning till en närliggande flygplats!"

Det är nog tämligen meningslöst just nu att söka resor till Australien, landet är ju stängt på obestämd framtid. Det krävs till och med tillstånd för australiensiska medborgare att flyga UT från Australien.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev spooncreek:

Det är nog tämligen meningslöst just nu att söka resor till Australien, landet är ju stängt på obestämd framtid. Det krävs till och med tillstånd för australiensiska medborgare att flyga UT från Australien.

 

 

Ja det var väl något sådant jag misstänkte efter ett tag, men är det någon som flugit från Thailand och till t.ex. Australien? Verkar det något så när ekonomiskt försvarbart, eller som har något annan plats att föreslå. Jag är öppen för många olika erfarenheter, ja om man bortser från de som verkar erbjudas i Jomtien.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Batting:

Ja det var väl något sådant jag misstänkte efter ett tag, men är det någon som flugit från Thailand och till t.ex. Australien? Verkar det något så när ekonomiskt försvarbart, eller som har något annan plats att föreslå. Jag är öppen för många olika erfarenheter, ja om man bortser från de som verkar erbjudas i Jomtien.

 

De priser som var före pandemin kommer inte tillbaka. Är liksom ingen idé att kolla på priser från 2019.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

De priser som var före pandemin kommer inte tillbaka. Är liksom ingen idé att kolla på priser från 2019.

Det vet vi iof inte. Att åka till Thailand sedan Corona kom har varit billigare, och ibland dyrare, än innan Corona. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget annat än det kommer bli bra mycket dyrare när pandemin släpper.. flygbolagen är nog rätt tomma på 💰 🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minuter sedan, skrev Naam jai:

Inget annat än det kommer bli bra mycket dyrare när pandemin släpper.. flygbolagen är nog rätt tomma på 💰 🤔

Tomma även på folks. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Batting:

Tomma även på folks. 

 

Absolut inte när skiten är över...om det händer. Dräller av kåta gubbar m.m. som ska ner..hur tänker du😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Pappa har en bror som bor i Darwin och när han hälsade på oss i Bangkok brukade han passa på att ta en tripp till sin brorsa.

 

Han köpte resan till Darwin i Thailand och oftast blev det med en mellanlandning i Singapore, har för mej att "Tiger Air" var de han flög med oftast.

 

Nu är ju Darwin i Australien inte det mest besökta turistmålet, men om ni åker dit PMa mig jag har en kusin som kör grymma fisketurer där (han är Hasip-hasip Svensk/Thai, Fabror Bo var typ 35 år före mig med att skaffa Thai fruga)!

 

Har 2 kusiner till i Darwin, men de jobbar med annat.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Har flugit den sträckan ett flertal ggr, antingen för att besöka Australien eller vidare ut i South Pacific

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Naam jai:

Absolut inte när skiten är över...om det händer. Dräller av kåta gubbar m.m. som ska ner..hur tänker du😉

Jo men inte till vilket pris som helst va, eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 8/12/2021 at 7:43 PM, Batting said:

Igår tänkte jag att jag skulle kolla upp vad det kan kosta att flyga från Bangkok till någon av Australiens metropoler.
Jag sökte på ThaiAir men fick ingen träff och testade då med Qantas, och fick samma skrala resultat där.
Nu är ju inte detta speciellt aktuellt förrän man kan börja resa på riktigt, men då vore det ju käckt att kunna få se lite av Australien.
Jag menar när man ändå tagit sig en bit på vägen.

Kan det vara så att de slutat flyga just nu när läget är som det är?
Finns det någon annan här som som passat på att se lite mer av den delen av världen när man ändå råkar befinna sig i omgivningen liksom?
Ja, jo jag inser att det inte är ett "Stenkast" från Thailand till Australien, men om man jämför med att flyga direkt från Sverige så...
Någon som vet var man ska leta för att hitta priser?

Just nu är det givetvis mer eller mindre omöjligt att flyga från Bkk till Australien men jag har gjort det tre gånger tidigare. Jag har dock aldrig letat efter billigaste priset utan beställt direkt från Thai. Bkk till Sydney är 9 timmar så det kostar ungefär som Bkk-Sto; flyger du till Perth är det dock bara 6 timmar och förmodligen ganska mycket lägre pris (vilket dock inte nödvändigtvis betyder billigare).

 

Bokat man från Sverige lönar det sig förmodligen att boka Sto-Syd med en stop-over i Bkk; jag är dock inte rätt person att ge råd om det.

 

Australien är alltid värt ett besök men med tanke på deras enorma rädsla för Covid-19 har jag svårt att se att man kan besöka förrän någon gång 2023.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-08-12 at 14:43, skrev Batting:

Igår tänkte jag att jag skulle kolla upp vad det kan kosta att flyga från Bangkok till någon av Australiens metropoler.
Jag sökte på ThaiAir men fick ingen träff och testade då med Qantas, och fick samma skrala resultat där.
Nu är ju inte detta speciellt aktuellt förrän man kan börja resa på riktigt, men då vore det ju käckt att kunna få se lite av Australien.
Jag menar när man ändå tagit sig en bit på vägen.

Kan det vara så att de slutat flyga just nu när läget är som det är?
Finns det någon annan här som som passat på att se lite mer av den delen av världen när man ändå råkar befinna sig i omgivningen liksom?
Ja, jo jag inser att det inte är ett "Stenkast" från Thailand till Australien, men om man jämför med att flyga direkt från Sverige så...
Någon som vet var man ska leta för att hitta priser?

Kollade strax innan ”coronastarten” då kostade det ca 3000 SEK tur och retur till Sydney med mellanlandning i Singapore.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag flög SYD-BKK så tvingade de på mig denna "frukosten", snacka om att jag blev förbannad och besviken då jag självklart ville ha en full engelsk...

 

 

IMG_7777.JPG

IMG_7779.JPG

IMG_7782.JPG

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Benriach:

När jag flög SYD-BKK så tvingade de på mig denna "frukosten", snacka om att jag blev förbannad och besviken då jag självklart ville ha en full engelsk...

 

 

IMG_7777.JPG

IMG_7779.JPG

IMG_7782.JPG

Förstår det:rotfl:Hoppas att du fick pengarna tebax.Ger mig fan på att dom inte ens serverade svenskt kaffe.......

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev B747:

Förstår det:rotfl:Hoppas att du fick pengarna tebax.Ger mig fan på att dom inte ens serverade svenskt kaffe.......

Nej inget svenskt kaffe heller, och det värsta av allt var att jag glömde fota mina sexiga fylliga lårben.

 

Men jag har faktiskt sparat en liten present till dig från denna härliga tripp längst fram i 747:an som du ska få nån gång när vi träffas...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Benriach:

Nej inget svenskt kaffe heller, och det värsta av allt var att jag glömde fota mina sexiga fylliga lårben.

 

Men jag har faktiskt sparat en liten present till dig från denna härliga tripp längst fram i 747:an som du ska få nån gång när vi träffas...

:great::great:

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Benriach:

Nej inget svenskt kaffe heller, och det värsta av allt var att jag glömde fota mina sexiga fylliga lårben.

 

Men jag har faktiskt sparat en liten present till dig från denna härliga tripp längst fram i 747:an som du ska få nån gång när vi träffas...

Han dricker inte champagne,han vill ha sprit eller öl

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev måne:

Han dricker inte champagne,han vill ha sprit eller öl

Han fick nog sprit redan i modersmjölken tror jag!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev måne:

Han dricker inte champagne,han vill ha sprit eller öl

Är fullkomligt medveten om detta faktum. Det jag sparat är några kaviarkorn som fått ligga i värmen och tryggheten bland mina kånkelbär i snart 2 år...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Benriach:

Är fullkomligt medveten om detta faktum. Det jag sparat är några kaviarkorn som fått ligga i värmen och tryggheten bland mina kånkelbär i snart 2 år...

Han är inte så snarsmakad 😉

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-08-16 at 10:10, skrev Changnoi:

Kollade strax innan ”coronastarten” då kostade det ca 3000 SEK tur och retur till Sydney med mellanlandning i Singapore.

Det var ju otroligt billigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...