Jump to content
IGNORERAD

Saknar Paprika


hasseryd

Recommended Posts

Jag bor i Chiangmai och brassar mycke mat shälv.

Då använder jag bla. mycket Paprika men sista veckorna verkar det vara svårt att få tag på denna yperliga Grönsak. Tycker att jag alltid kunnat inhandla dessa frukter/grönsaker, har jag letat dåligt eller  .... tja nån som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, hasseryd said:

Jag bor i Chiangmai och brassar mycke mat shälv.

Då använder jag bla. mycket Paprika men sista veckorna verkar det vara svårt att få tag på denna yperliga Grönsak. Tycker att jag alltid kunnat inhandla dessa frukter/grönsaker, har jag letat dåligt eller  .... tja nån som vet?

Har alltid funnits på Makro i Kampeangphet. Men har inte varit där på ett tag.  Handlar nästan varje dag hos Lotus som ligger i vår lilla stad. Ser att dom har mindre och mindre av s.k dagligvaror! Tyvärr.

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev hasseryd:

Jag bor i Chiangmai och brassar mycke mat shälv.

Då använder jag bla. mycket Paprika men sista veckorna verkar det vara svårt att få tag på denna yperliga Grönsak. Tycker att jag alltid kunnat inhandla dessa frukter/grönsaker, har jag letat dåligt eller  .... tja nån som vet?

Någon speciell färg som du letar efter eller är det "arrai goddai"?
Här i feskebyn är det gott om hela paprikafärgskalan iaf på Big C. Jag köpte faktiskt ett tvåpack där idag (eller var det igår?) för 89 baht som ska åka på grillen imorgon. 🤘

Link to comment
Dela på andra sajter

Till stor del beror det på att centrallager och distribution ligger i BKK och som vi vet är det mörkrött där, brist på transport ich underleverantör samt personalbrist har det förklarats för mig vid frågor om detta.

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...