Jump to content
IGNORERAD

Ska svenska staten ombesörja vaccinering mot Covid-19 för svenskar i Thailand?


spooncreek

Ska svenska staten ombesörja vaccinering mot Covid-19 för svenskar i Thailand?  

88 röster

  1. 1. Ska svenska staten ombesörja vaccinering mot Covid-19 för svenskar i Thailand?

    • Ja, detta är en krissituation och staten har ett ansvar att ta hand om sina medborgare oavsett var de befinner sig.
      10
    • Ja, jag betalar fortfarande skatt i Sverige och tycker att rätten till vaccin ingår i vad jag betalar i skatt, oavsett var jag befinner mig.
      21
    • Nej, är jag utflyttad från Sverige kan jag inte räkna med att staten håller mig i handen, ansvaret är mitt eget.
      38
    • Nej, det är thailändska statens uppgift och de har dessutom erbjudit alla vaccin, och prioriterat riskgrupper. Bra nog så.
      8
    • Nja, egentligen inte. Men nu när thailändska staten inte fixar att hantera vaccin för utlänningar på ett vettigt sätt, tycker jag att svenska staten kan ställa upp för sina medborgare.
      11


Recommended Posts

andrejsdenruskige
19 minuter sedan, skrev John Khonken:

Helt rätt. Det är en självklarhet. 

Vad är helt rätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 138
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    22

  • Tallviking

    11

  • LTD

    11

  • andrejsdenruskige

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Captain Morgan


Ska svenska staten ombesörja vaccinering mot Covid-19 för svenskar i Thailand?

Lätt fråga att besvara:
Thailändska regeringen har ansvaret att erbjuda vaccinering till alla som bor i Thailand av den enkla anledning att det är i Thailand de blir sjuka och/eller sprider smittan.
Svenska regeringen har ansvaret att erbjuda vaccinering till alla som bor i Sverige av den enkla anledning att det är i Sverige de blir sjuka och/eller sprider smittan.

 

Att Sverige ska ombesörja vaccinering av svenskar i Thailand är lika absurt som att Thailand ska ombesörja vaccinering av bärplockarna i Jämtland.
Om något av länderna har mer vaccin än de behöver kan de naturligtvis hjälpa andra genom att skicka det till länder som har brist på vaccin.
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför kan då inte svenska staten skicka allt till Bangkok Hospital och svenskarna får resa för egna pengar och få sin spruta.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
16 minuter sedan, skrev John Khonken:

Varför kan då inte svenska staten skicka allt till Bangkok Hospital och svenskarna får resa för egna pengar och få sin spruta.

Det där är väl stämpling till mord…eller något liknande. 
Varför vill du förstöra livet till en massa svenskar i utlandet?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, John Khonken said:

Varför kan då inte svenska staten skicka allt till Bangkok Hospital och svenskarna får resa för egna pengar och få sin spruta.

Ska svenska staten ombesörja och bekosta injicerandet av ett biovapen i  svenskar boende i Thailand?

 

Nu har du väl ändå tappat det helt John Khonken, hur kan du vara så elak mot dina medmänniskor här på forumet?

Link to comment
Dela på andra sajter

spoonis

Jag är väldigt elak. Men jag anser också att vuxna människor får ta egna beslut. Är man gammal vilka dom flesta är i Thailand så skyddar det lite. 

Du kallar det elakt . Jag kallar det medmänsklighet

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minutes ago, John Khonken said:

Är man gammal vilka dom flesta är i Thailand så skyddar det lite

Just det ja, det var Covid 19 som är biovapnet. Jag rörde nog till det lite där. Har du själv märkt av att du har ökat skydd mot biovapnet efter du tog dina sprutor eller hur känns det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Faranggubbar i Pattaya kan nu känna sig hyfsat säkra på att få första dosen inom en månad med notan ombesörjd av den thailändska staten. Man kan ana att tisdagarna kommer att vara populärast..

 

Det pågår dessutom vaccinering redan nu på Bangkok Hospital, rätt många som varit där i veckan av vänner & grannar.

 

 

image.png.ec289a40f8c07abb019feb14f081c65c.png

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev spooncreek:

Faranggubbar i Pattaya kan nu känna sig hyfsat säkra på att få första dosen inom en månad med notan ombesörjd av den thailändska staten. Man kan ana att tisdagarna kommer att vara populärast..

 

Det pågår dessutom vaccinering redan nu på Bangkok Hospital, rätt många som varit där i veckan av vänner & grannar.

 

 

image.png.ec289a40f8c07abb019feb14f081c65c.png

Fortfarande bara för 60+ are

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-08-13 at 09:00, skrev spooncreek:

Faranggubbar i Pattaya kan nu känna sig hyfsat säkra på att få första dosen inom en månad med notan ombesörjd av den thailändska staten. Man kan ana att tisdagarna kommer att vara populärast..

 

Det pågår dessutom vaccinering redan nu på Bangkok Hospital, rätt många som varit där i veckan av vänner & grannar.

 

 

image.png.ec289a40f8c07abb019feb14f081c65c.png

Har en kompis i HuaHin som redan fått sin första AZ. Han får andra i början av september 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev gst:

Har en kompis i HuaHin som redan fått sin första AZ. Han får andra i början av september 

Jag fick min första AZ för 2 veckor sen och nästa 24 oktober, gratis av Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...