Jump to content
IGNORERAD

Hur tar vi oss från Pathum Thani till Udon Thani nu?


Wanchai

Recommended Posts

Svårt att resa nu. Tjejen vill hem till Udon när hon inte får jobba pga lockdown. Vi diskuterar lite alternativ. Jag får min första vaccinering i morgon, az. Familjen, släkten vill att vi kommer till Udon, men hur? 

 

Jag tänker på det korrupta Thailand och hoppas hitta en lösning. Är det någon som har tips hur man löser detta så hör av er via pm.

 

Vi ska dessutom flytta till Udon när vi kan pga covid19. Vi har ett hus som vi redan fastnat för som ägs av en thaitjej som bor i Sverige. Ett hus i Udon city i Nong Bua.

 

Tips mottages!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Wanchai:

Vi ska dessutom flytta till Udon när vi kan pga covid19. Vi har ett hus som vi redan fastnat för som ägs av en thaitjej som bor i Sverige. Ett hus i Udon city i Nong Bua.

Nu blev jag lite konfunderad....

Menar du Udon thani city?

Ligger inte i provinsen Nong bua.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Alarik:

Nu blev jag lite konfunderad....

Menar du Udon thani city?

Ligger inte i provinsen Nong bua.

Som jag uppfattat heter området där huset ligger Nong Bua i Udon City. Finns med på google map iaf. Har inget att göra med provinsen Nong Bua Lampu som du antagligen tänker på.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Wanchai:

Som jag uppfattat heter området där huset ligger Nong Bua i Udon City. Finns med på google map iaf. Har inget att göra med provinsen Nong Bua Lampu som du antagligen tänker på.

Aha. Ett sub-distrikt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 hours ago, Wanchai said:

Svårt att resa nu. Tjejen vill hem till Udon när hon inte får jobba pga lockdown. Vi diskuterar lite alternativ. Jag får min första vaccinering i morgon, az. Familjen, släkten vill att vi kommer till Udon, men hur? 

 

Jag tänker på det korrupta Thailand och hoppas hitta en lösning. Är det någon som har tips hur man löser detta så hör av er via pm.

 

Vi ska dessutom flytta till Udon när vi kan pga covid19. Vi har ett hus som vi redan fastnat för som ägs av en thaitjej som bor i Sverige. Ett hus i Udon city i Nong Bua.

 

Tips mottages!

Jag tror det bästa (förmodligen enda) alternativet är bil; egen, hyrbil eller taxi. Vi åkte från Chachoengsao till Samutprakan och Bangkok i torsdags och tillbaka igår och det enda vi såg av de utlovade kontrollerna var en station precis utanför vår stad; inte en bil stoppades dock.

 

19.thumb.jpg.34109480b01797c8705c596b469f5947.jpg

 

37.thumb.jpg.959ce22be782fe493d25a219d45808ee.jpg

 

Nu reste vi ju mellan mörkröda provinser så kanske lite hårdare om man kommer från en mörkröd provins till en provins med annan färg men vi har släktingar som var i Prachinburi och Saekao idag och inga kontroller där heller.

 

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Atom:

Jag tror det bästa (förmodligen enda) alternativet är bil; egen, hyrbil eller taxi. Vi åkte från Chachoengsao till Samutprakan och Bangkok i torsdags och tillbaka igår och det enda vi såg av de utlovade kontrollerna var en station precis utanför vår stad; inte en bil stoppades dock.

 

19.thumb.jpg.34109480b01797c8705c596b469f5947.jpg

 

37.thumb.jpg.959ce22be782fe493d25a219d45808ee.jpg

 

Nu reste vi ju mellan mörkröda provinser så kanske lite hårdare om man kommer från en mörkröd provins till en provins med annan färg men vi har släktingar som var i Prachinburi och Saekao idag och inga kontroller där heller.

 

 

Jag har idag åkt Pattaya-Supanburi t o r (53 mil). Inga kontroller.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Jive said:

Jag har idag åkt Pattaya-Supanburi t o r (53 mil). Inga kontroller.

Har man bott här några år så är man nog inte överraskad. Något händer och snabbt kommer nya förordningar (och inte sällan är det gamla förordningar som dammas av) och i tre dagar blir allt upp och ned med nitiska trafikpoliser, immigrationspoliser eller vad nu förordningen gällde. Och sedan är allt som vanligt igen. Varför skulle en polisman stå och scanna av intyg på appar, i stekande sol, när han kan sitta i skuggan och spela Candy Crush?

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Atom:

Har man bott här några år så är man nog inte överraskad. Något händer och snabbt kommer nya förordningar (och inte sällan är det gamla förordningar som dammas av) och i tre dagar blir allt upp och ned med nitiska trafikpoliser, immigrationspoliser eller vad nu förordningen gällde. Och sedan är allt som vanligt igen. Varför skulle en polisman stå och scanna av intyg på appar, i stekande sol, när han kan sitta i skuggan och spela Candy Crush?

Nä, egentligen är jag inte överraskad, men denna gången var jag uppskrämd av sociala medier, så jag var laddad med alla tänkbara dokument, bl a ett resetillstånd utfärdat av Pattaya City hall.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
21 timmar sedan, skrev Wanchai:

Svårt att resa nu. Tjejen vill hem till Udon när hon inte får jobba pga lockdown. Vi diskuterar lite alternativ. Jag får min första vaccinering i morgon, az. Familjen, släkten vill att vi kommer till Udon, men hur? 

 

Jag tänker på det korrupta Thailand och hoppas hitta en lösning. Är det någon som har tips hur man löser detta så hör av er via pm.

 

Vi ska dessutom flytta till Udon när vi kan pga covid19. Vi har ett hus som vi redan fastnat för som ägs av en thaitjej som bor i Sverige. Ett hus i Udon city i Nong Bua.

 

Tips mottages!

Nong bua lampu ligger ett par mil fran Udon ett stalle dar det bor manga svenskar , finns nog ett par stycken som bor dar pa detta forum skulle jag tro.  Raggarn ar en av dom 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minutes ago, Jive said:

Nä, egentligen är jag inte överraskad, men denna gången var jag uppskrämd av sociala medier, så jag var laddad med alla tänkbara dokument, bl a ett resetillstånd utfärdat av Pattaya City hall.

Jag har en kompis som bor i Bkk men jobbar i Laemchabang. När han sade att han stoppades 4 gånger, och resan tog nästan 3 timmar längre än vanligt, dagen efter restriktionerna, blev jag också lite orolig. Som vanligt varade det dock bara ett par dagar, sedan så var allt tillbaka som vanligt, så vi räknade kallt med att inga intyg skulle behövas. Hade vi blivit stoppade så kunde jag du dessutom visat kallelsen till vaccinering som jag hade i mobilen.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur har det gått, kommit iväg eller? 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Baa:

Hur har det gått, kommit iväg eller? 

Nej, vi har inte kommit iväg. Jag fick min första vaccindos igår som 60+, AZ. Tjejen vill ha sin första dos innan vi åker. Hon kan inte jobba i sin nailshop nu. Mitt tips var att hennes bror kommer ner och hämtar oss som har plåtar från Udon. Hans fru som jobbar med min tjej, hämtade han och barnen för en vecka sen. Körde norrut till Petchabun och via Loei till Udon utan problem.

 

Hoppas att det löser sig, huset som vi är intresserade av har en affärslokal i huset som tidigare var en liten shop som tjejen kan ha sin nailshop i. Allt för 4.000 baht/månad.

Jag tror att det ordnar sig. Tjejen tror att en låsning kan komma som skulle innebära att man inte får lämna sitt hem och det vore inte så trevligt att bli innestängd i ett rum någon/några veckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...