Jump to content
IGNORERAD

Olympiska spelen 2021


Nicholas

Recommended Posts

Hur långt går damerna i fotbollen? 

3-0 mot usa imponerar. 

 

Sthål. 

Duplantis. 

Sjöström. 

 

Sedan herrarnas fotboll.

 

Sedan ganska många smala sporter. 

 

Kul och kolla. 

Kommer nog se det mesta som är möjligt. 

En hel del går ju samtidigt. 

 

Polackerna, där kom jag och tänka på audirs2 och hans bilder på olika byggen. 

Själv jobbar jag med polacker nästan varje arbetsdag och det sliter hårt på psyket. 

Inte förvånande att dom hade skickat ett helt gäng personer i simning som inte ens var kvalificerade, fick åka hem igen vilket skapade en viss friktion. 

 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Khun Ken

    22

  • Nicholas

    10

  • spooncreek

    7

  • Kötthandlarn

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag hystade in  50 SEK på Sjöström som vinnare på 100 fjäril till 10 ggr pengarna. Bra odds, men inte ens Sjöström tror att hon tar guld eller ens medalj, efter armbrottet.

 

Men, låt säga att hon klarar ett guld på 100 eller 50 fritt, Ståhl vinner diskus och Duplantis stav. Ett skrällguld utöver det i någon obskyr sport. Fyra guld blir därmed min gissning.

 

Sen funderar jag ändå på att lägga en peng på handbollslandslaget (herrarna). Förlust i finalen i VM senast mot Danmark, vinst i OS och guld?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nicholas:

Hur långt går damerna i fotbollen? 

3-0 mot usa imponerar. 

 

Sthål. 

Duplantis. 

Sjöström. 

 

Sedan herrarnas fotboll.

 

Sedan ganska många smala sporter. 

 

Kul och kolla. 

Kommer nog se det mesta som är möjligt. 

En hel del går ju samtidigt. 

 

Polackerna, där kom jag och tänka på audirs2 och hans bilder på olika byggen. 

Själv jobbar jag med polacker nästan varje arbetsdag och det sliter hårt på psyket. 

Inte förvånande att dom hade skickat ett helt gäng personer i simning som inte ens var kvalificerade, fick åka hem igen vilket skapade en viss friktion. 

 

 

Så du räknar inte stavhopp (Duplantis) som en smal sport? En av de smalaste sporterna som finns i OS om man räknar antalet utövare.

 

// mrco

Link to comment
Dela på andra sajter

7 hours ago, mrco said:

Så du räknar inte stavhopp (Duplantis) som en smal sport? En av de smalaste sporterna som finns i OS om man räknar antalet utövare.

 

// mrco

Man blir hemmablind. 

Har sänts ganska mycket stavhopp i Svensk TV på sista åren. 

 

Nya sporter i år:

 

Karate. 

Skateboard. 

Vägg-klättring. 

Surfning. 

3x3 basket ( 5x5 fotboll borde införas) 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 hours ago, Khun Ken said:

Sitter ni I Thailand och har VPN och vill följa OS, Anslut till Kanada och gå till cbc.ca. Just nu är det golf.

https://www.cbc.ca/player/play/1920578115746

Bra tips, tackar. Utmärkt med länder som låter OS gå i Public Service. 

 

Annars har även australiensarna (ett privat alternativ) bra täckning, närmare 30 OS-kanaler: https://7plus.com.au/olympics 

 

Vidare är Sveriges Radios sändningar som vanligt sylvassa, till skillnad från Discoverys TV-sändningar som verkar få en del kritik vad jag förstått.

 

Nu strax handbollsdamernas tredje match, de har varit helt briljanta hittills. Och i morgon börjar friidrotten, det blir uppstigning till kl 08.00 för att kolla diskuskvalet. Därefter Sarah för medalj i simarenan på 100 fritt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev spooncreek:

Bra tips, tackar. Utmärkt med länder som låter OS gå i Public Service. 

 

Annars har även australiensarna (ett privat alternativ) bra täckning, närmare 30 OS-kanaler: https://7plus.com.au/olympics 

 

Vidare är Sveriges Radios sändningar som vanligt sylvassa, till skillnad från Discoverys TV-sändningar som verkar få en del kritik vad jag förstått.

 

Nu strax handbollsdamernas tredje match, de har varit helt briljanta hittills. Och i morgon börjar friidrotten, det blir uppstigning till kl 08.00 för att kolla diskuskvalet. Därefter Sarah för medalj i simarenan på 100 fritt.

Håller med dig. Rädd att SVT kommer att förlora alla stora sporttävlingar på sikt. Sportradion är suverän, står på i bakgrunden. Väntar också på handbollen, Frankrike blir en rysare.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Tredje OS-mötet mot Japan
Sverige och Japan har mötts två gånger tidigare i OS-sammanhang på damsidan. 2004 i Aten blev det en 0-1-förlust i gruppspelet. När lagen möttes igen vid gruppspelet 2012 i London slutade det mållöst. Sverige jagar därmed fortfarande ett första mål och en första seger mot Japan i OS".

 

En rysare på gång?

 

https://7plus.com.au/olympics Sänder matchen. Tack spooncreek för länken.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Khun Ken said:

"Tredje OS-mötet mot Japan
Sverige och Japan har mötts två gånger tidigare i OS-sammanhang på damsidan. 2004 i Aten blev det en 0-1-förlust i gruppspelet. När lagen möttes igen vid gruppspelet 2012 i London slutade det mållöst. Sverige jagar därmed fortfarande ett första mål och en första seger mot Japan i OS".

 

En rysare på gång?

 

https://7plus.com.au/olympics Sänder matchen. Tack spooncreek för länken.

Fotboll passar jag på att nämna att det gäller. 

 

Promenad-seger.

 

Guld eller silver.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Fotboll passar jag på att nämna att det gäller. 

 

Promenad-seger.

 

Guld eller silver.

 

Jag tror silver men hoppas på guld. Men först skall Japan besegras, som sagt Sverige har inte slagit Japan i OS sammanhang tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Fotboll passar jag på att nämna att det gäller. 

 

Promenad-seger.

 

Guld eller silver.

 

De lär ju få en PK-medalj i knäböjning iallafall... 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
4 timmar sedan, skrev Khun Ken:

Ser bra ut för Daniel. Kommer Sjöström att ta medalj?

Nej....😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskorna besegrade Japanskorna med 3 - 1. Duktigt av dom när det var 8 nya spelare med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Damerna har levererat över all förväntan.......

Tar man handbollen, då herrarna skulle ha en s.k. lätt grupp men de har inte imponerat med deras, näst intill, uddamålssegrar.......

Men krossades av Egypten idag.....

 

Damerna hamnade ju i en s.k. "dödens grupp" men har imponerat stort och tagit flertalet "skalpar"......

Rysslandsmatchen var fan inte dålig när de regerande OS-mästarna krossades av de svenska krigarna.......:Yes:

När det kommer till de svenska fotbollsdamera, så är jag mer än imponerad........❤️

Att piska skiten ur världsettan USA och bara fortsätta på detta sättet genom grundspelet utan att behöva spela hela förstauppställningen imponerar......:thumbsup:

Finns en stor bredd där och medalj kommer att komma......

Förhoppningsvis av den ädlaste valören.......:thumbsup:

Blackstenius regerar.........:Yes: ❤️

 

Nu hoppas man på att Ståhl skall leverera i diskus också......

 

Duplantis är väl den mest säkra guldkandidaten.....

Speciellt nu när Kendricks inte fick vara med p.g.a. positivt Covid-19 test.......:ledsen:

Hade varit roligare med en bra kamp......

 

I övrigt ser det mörkare ut än Kameruns avbytarbänk för ytterligare medaljer.........

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Damerna har levererat över all förväntan.......

Tar man handbollen, då herrarna skulle ha en s.k. lätt grupp men de har inte imponerat med deras, näst intill, uddamålssegrar.......

Men krossades av Egypten idag.....

 

Damerna hamnade ju i en s.k. "dödens grupp" men har imponerat stort och tagit flertalet "skalpar"......

Rysslandsmatchen var fan inte dålig när de regerande OS-mästarna krossades av de svenska krigarna.......:Yes:

När det kommer till de svenska fotbollsdamera, så är jag mer än imponerad........❤️

Att piska skiten ur världsettan USA och bara fortsätta på detta sättet genom grundspelet utan att behöva spela hela förstauppställningen imponerar......:thumbsup:

Finns en stor bredd där och medalj kommer att komma......

Förhoppningsvis av den ädlaste valören.......:thumbsup:

Blackstenius regerar.........:Yes: ❤️

 

Nu hoppas man på att Ståhl skall leverera i diskus också......

 

Duplantis är väl den mest säkra guldkandidaten.....

Speciellt nu när Kendricks inte fick vara med p.g.a. positivt Covid-19 test.......:ledsen:

Hade varit roligare med en bra kamp......

 

I övrigt ser det mörkare ut än Kameruns avbytarbänk för ytterligare medaljer.........

Damfotbollen är mer underhållande än herrfotbollen, bortskämda mångmiljonärer som filmar på planen.

 

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Ry7PWa/sverige-fortjanar-inte-svenska-damlandslaget

Link to comment
Dela på andra sajter

1.25 ggr pengarna på Ståhl, knappt spelbart. Men han SKA ju bara vinna, låt oss hålla tummarna för att det blir så.

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt gillar jag att såväl handbolls- som fotbollstjejerna kan sin nationalsång, båda verserna som alltid spelas under OS. Lite mer mummel hos handbollsherrarna som likt många svenska gubbar i t.ex. Pattaya, ni vet de som brukar gnälla över att det minsann inte längre får sjungas svenska nationalsången när man vill, bara för att själva börja skråla "Ja, jag vill leva jag vill dö i Norden" redan i första versen.

hanball song.jpg

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Där tog handbollstjejerna ännu en seger. 

 

30-28 emot Brasilien. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev Nicholas:

Där tog handbollstjejerna ännu en seger. 

 

30-28 emot Brasilien. 

 

Tittade du inte klart matchen? 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Nicholas:

Där tog handbollstjejerna ännu en seger. 

 

30-28 emot Brasilien. 

 

Tjejerna är fantastiska. Men det känns som man åldras 10 år varje gång dom spelar.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minutes ago, Stoneys said:

Tittade du inte klart matchen? 

Jo, och ändå var mitt minne helt kasst.

Ingen bra förklaring. 

 

Kanske jag fastnade i en timeout. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...