Jump to content
IGNORERAD

Sandlådan - tråden om 2 veckors resa till Phuket


MaiChai

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev Jed:

Det här med att säga en sak och sen skita i det är nog inte bara i Thailand, flög hem via Kastrup i fredags, inte en gång dom ville se mitt vaccinpass? eller mitt vanliga pass? men därimot hände det 4-5 gånger dom klagade på att jag inte hade munskyddet rätt ( hängde i örat) eller att jag nog skulle äta/dricka fortare eller ha munskyddet på mig mellan tuggorna.  

 

Så vem du är eller om du är vaccinerad var inte så intressant 😉

Ingen koll på Kastrup öht?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 210
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    38

  • LTD

    27

  • Esspe

    20

  • Nicholas

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

22 minuter sedan, skrev Esspe:

Ingen koll på Kastrup öht?

Nej! jag kom med tåg från Malmö, i Hyllie bytte vi konduktör som kollade tågbiljett och bad mig använda munskydd, på Kastrup checkade jag in bagaget och lämnade det i drop self bandet, där en vänlg kvinna menade att munskyddet skall inte hänga i ena örat, sen gick jag genom säkerhetskontrollen där dom var nöjd med mitt boarding card i telefonen, sen var jag inne på Kastrup.. I Stockholm ingen kontroll alls heller av något id eller vaccinationspass. 

 

Kändes lite overkligt faktiskt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Jed:

Nej! jag kom med tåg från Malmö, i Hyllie bytte vi konduktör som kollade tågbiljett och bad mig använda munskydd, på Kastrup checkade jag in bagaget och lämnade det i drop self bandet, där en vänlg kvinna menade att munskyddet skall inte hänga i ena örat, sen gick jag genom säkerhetskontrollen där dom var nöjd med mitt boarding card i telefonen, sen var jag inne på Kastrup.. I Stockholm ingen kontroll alls heller av något id eller vaccinationspass. 

 

Kändes lite overkligt faktiskt!

Trodde du kom från Thailand. Såg du om det fanns kontroller på andra hållet? Har danskarna munskyddstvång?

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lock down is the shit! Sjukvårdsaktierna stiger i raketfart.

 

Cyniskt, men dom kan ju också förlora pengar tänker jag..

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minuter sedan, skrev Esspe:

Trodde du kom från Thailand. Såg du om det fanns kontroller på andra hållet? Har danskarna munskyddstvång?

Nej då jag skulle flugit mellan Karlskrona och Arlanda egentligen, men det flyget ställde dom in så jag hade att välja mellan Malmö eller Köpenhamn för flyg till Sverige. Då vart det Kastrup så slapp jag byta till buss i Malmö utan kunde åka ända till Kastrup.

 

Inomhus var det munskyddstvång än, i alla fall var det som dom hakade upp sig på angående mig. Ankomsten var jag aldrig till, ska du utanför Schengen måste du visa pass, lika om du kommer utifrån. Hur det är med vaccinpass kan jag som sagt intesvara på? 

Ändrades av Jed
Glömt ett ord
Link to comment
Dela på andra sajter

Idag är första dagen med riktigt dåligt väder här, blåser som satan och regnskurar sveper in med jämna mellanrum. Men det är på sätt och vis bra då jag fått gjort en del jobb. Har även hunnit med en timme på gymmet.

tlkatanoi.thumb.jpeg.9098f22eabec5bb9950076f210115772.jpeg

 

Stannade på Kata Noi igår och tog några öl vid poolbaren medan solen gick ner. Vill säga att fler och fler barnfamiljer dyker upp här och det verkar funka bra här iallafall med distansering och liknande.

 

Ökningen av smittade på Phuket verkar enligt Bangkokpost iallafall bestå av thai som rest från mörkröda regioner i jakt på arbete på Phuket. - nu har än fler restriktioner för thai och resande införts för att hindra att smittan ökar ytterligare här. Så ni som tänkt utnyttja Sandbox systemet för att komma in i Thailand och träffa sin TGF eller TBF - skicka inte ner dem till Phuket för att möta upp er, vänta tills ni gjort era 14 dagar och res sen vidare in i Thailand istället.

 

Gjorde en skräddare glad då jag lämnade in två par byxor som skulle läggas upp - du vet sådana jag köpt med "fri längd" i Europa  - och han högg till med 1000 battingar för jobbet och såg lite tveksam ut om jag skulle acceptera men det gjorde jag. Har svårt att pruta när jag vet hur mycket många lider ekonomiskt.

 

Nu  ska jag ut och hämta dem samt käka lite lunch....

 

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev MaiChai:

Idag är första dagen med riktigt dåligt väder här, blåser som satan och regnskurar sveper in med jämna mellanrum. Men det är på sätt och vis bra då jag fått gjort en del jobb. Har även hunnit med en timme på gymmet.

tlkatanoi.thumb.jpeg.9098f22eabec5bb9950076f210115772.jpeg

 

Stannade på Kata Noi igår och tog några öl vid poolbaren medan solen gick ner. Vill säga att fler och fler barnfamiljer dyker upp här och det verkar funka bra här iallafall med distansering och liknande.

 

Ökningen av smittade på Phuket verkar enligt Bangkokpost iallafall bestå av thai som rest från mörkröda regioner i jakt på arbete på Phuket. - nu har än fler restriktioner för thai och resande införts för att hindra att smittan ökar ytterligare här. Så ni som tänkt utnyttja Sandbox systemet för att komma in i Thailand och träffa sin TGF eller TBF - skicka inte ner dem till Phuket för att möta upp er, vänta tills ni gjort era 14 dagar och res sen vidare in i Thailand istället.

 

Gjorde en skräddare glad då jag lämnade in två par byxor som skulle läggas upp - du vet sådana jag köpt med "fri längd" i Europa  - och han högg till med 1000 battingar för jobbet och såg lite tveksam ut om jag skulle acceptera men det gjorde jag. Har svårt att pruta när jag vet hur mycket många lider ekonomiskt.

 

Nu  ska jag ut och hämta dem samt käka lite lunch....

 

 

Så länge dom konstaterar att de är smittade innan de börjar springa runt och sprida smittan i sandboxen, fungerar det ju. Jag tolkar införandet av nya restriktioner som det inte fungerar eftersom de inför nya restriktioner. Har du någon aning om hur det förhåller sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Wangthong:

Så länge dom konstaterar att de är smittade innan de börjar springa runt och sprida smittan i sandboxen, fungerar det ju. Jag tolkar införandet av nya restriktioner som det inte fungerar eftersom de inför nya restriktioner. Har du någon aning om hur det förhåller sig?

De faranger som smittats i Phuket har vad jag förstått smittats av sina till Phuket inkommenderade TGF och TBF. De har alltså umgåtts nära med folk från fastlandet som inte är vaccinerade och kommit in på en 7 dagars PCR eller Antigenkoll. Oklart vad som krävdes av thaiare egentligen.

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, MaiChai said:

Idag är första dagen med riktigt dåligt väder här, blåser som satan och regnskurar sveper in med jämna mellanrum. Men det är på sätt och vis bra då jag fått gjort en del jobb. Har även hunnit med en timme på gymmet.

tlkatanoi.thumb.jpeg.9098f22eabec5bb9950076f210115772.jpeg

 

Stannade på Kata Noi igår och tog några öl vid poolbaren medan solen gick ner. Vill säga att fler och fler barnfamiljer dyker upp här och det verkar funka bra här iallafall med distansering och liknande.

 

Ökningen av smittade på Phuket verkar enligt Bangkokpost iallafall bestå av thai som rest från mörkröda regioner i jakt på arbete på Phuket. - nu har än fler restriktioner för thai och resande införts för att hindra att smittan ökar ytterligare här. Så ni som tänkt utnyttja Sandbox systemet för att komma in i Thailand och träffa sin TGF eller TBF - skicka inte ner dem till Phuket för att möta upp er, vänta tills ni gjort era 14 dagar och res sen vidare in i Thailand istället.

 

Gjorde en skräddare glad då jag lämnade in två par byxor som skulle läggas upp - du vet sådana jag köpt med "fri längd" i Europa  - och han högg till med 1000 battingar för jobbet och såg lite tveksam ut om jag skulle acceptera men det gjorde jag. Har svårt att pruta när jag vet hur mycket många lider ekonomiskt.

 

Nu  ska jag ut och hämta dem samt käka lite lunch....

 

 

Hur lyckas dessa thai komma över bron? 

 

Eller tar dom en båt kanske. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

Hur lyckas dessa thai komma över bron? 

 

Eller tar dom en båt kanske. 

 

Som han skrev "7 dagars PCR eller Antigenkoll" eller vaccinerade. Skärpt kravet nu till 3 tror jag och test även vid vaccin.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev MaiChai:

De faranger som smittats i Phuket har vad jag förstått smittats av sina till Phuket inkommenderade TGF och TBF. De har alltså umgåtts nära med folk från fastlandet som inte är vaccinerade och kommit in på en 7 dagars PCR eller Antigenkoll. Oklart vad som krävdes av thaiare egentligen.

 

Mest förmodligen antingenkoll!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

Hur lyckas dessa thai komma över bron? 

 

Eller tar dom en båt kanske. 

 

Skulle inte förvåna mig om det finns båtturer för de som inte uppfyller kraven eller inte vill bli kollade. 

Här i Sverige finns det ju thailändare som är ute i samhället och umgås med andra thailändare fast de vet att de är smittade.

Anledningen är att ingen ska misstänka att de är smittade. Om de är smittade vill ju ingen umgås med dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Wangthong:

Skulle inte förvåna mig om det finns båtturer för de som inte uppfyller kraven eller inte vill bli kollade. 

Här i Sverige finns det ju thailändare som är ute i samhället och umgås med andra thailändare fast de vet att de är smittade.

Anledningen är att ingen ska misstänka att de är smittade. Om de är smittade vill ju ingen umgås med dom.

Man missade att täppa till ingångarna till Phuket innan Sandbox inleddes - mycket staff somm varit hemma i Nakhorn Nowhere skulle ju tillbaka för att jobba, sen har vi de med tgf och tbf som inte klarade av att vänta 14 dagar i sandboxen på sin dalin utan skickade ner dem för att möta upp farangen när hen ankom.

 

Plussa sen på lite sketchy vad gäller testerna av thai, hade du ett 7 dagar gammalt test var du välkommen in. Ifall det krävdes pcr eller antigentest vet jag inte.

 

Men nu krävs test även på vaccinerade thai och det får max vara 72 timmar gammalt. Precis som för faranger alltså. Lite sent påtänkt visserligen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, MaiChai said:

Man missade att täppa till ingångarna till Phuket innan Sandbox inleddes - mycket staff somm varit hemma i Nakhorn Nowhere skulle ju tillbaka för att jobba, sen har vi de med tgf och tbf som inte klarade av att vänta 14 dagar i sandboxen på sin dalin utan skickade ner dem för att möta upp farangen när hen ankom.

 

Plussa sen på lite sketchy vad gäller testerna av thai, hade du ett 7 dagar gammalt test var du välkommen in. Ifall det krävdes pcr eller antigentest vet jag inte.

 

Men nu krävs test även på vaccinerade thai och det får max vara 72 timmar gammalt. Precis som för faranger alltså. Lite sent påtänkt visserligen.

Falanger måste vara vaccinerade dessutom. 

 

Stor skillnad. 

Mycket stor. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Nicholas:

Falanger måste vara vaccinerade dessutom. 

 

Stor skillnad. 

Mycket stor. 

 

Inte om du kommer Domestic om dom inte ändrat det med. 72 timmars test det senaste jag hörde.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Inte om du kommer Domestic om dom inte ändrat det med. 72 timmars test det senaste jag hörde.

 

Det är ändrat, du måste vara vaccinerad och ha gjort PCR test för att komma in domestic

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

är det inte bara 1 spruta minst som gäller för thai att komma in till phuket ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Maichai. efter mina 2 veckor i phuket tänkte jag åka upp till buriram och vårt hus. så min fråga är finns det något flyg till BKK eller Kånken ???? eller dess närhet ?? eller hurska man komma ifrån phuket ??  mvh 22 kvar

Link to comment
Dela på andra sajter

min plan är med problem antagligen 2 veckor phuket sen upp till vårt hus i buriram sen ner till jomtien 2 dagar. och jag tänkt ändra min hemresa från phuket till BKK-Doha -ARN ser helmörkt ut nu men man lever på hoppet 😃

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bara 7 dagar nu man måste vara i pukhet. 

 

He said tourists will have to spend seven days on Phuket and take the COVID-19 test twice, before they are allowed to travel through these sealed routes in Krabi, Phang-nga and Samui, which will open for tourists in August, while Chiang Mai and Lamphun will open in October.

 

 

Nu är jag sugen att packa mina saker när man får åka till chiang mai.

 

Oktober. 

 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev soi covboy:

Maichai. efter mina 2 veckor i phuket tänkte jag åka upp till buriram och vårt hus. så min fråga är finns det något flyg till BKK eller Kånken ???? eller dess närhet ?? eller hurska man komma ifrån phuket ??  mvh 22 kvar

Nok Air flyger till U-tapao och även Udon eller Khon Kaen tror jag. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev soi covboy:

Maichai. efter mina 2 veckor i phuket tänkte jag åka upp till buriram och vårt hus. så min fråga är finns det något flyg till BKK eller Kånken ???? eller dess närhet ?? eller hurska man komma ifrån phuket ??  mvh 22 kvar

Idag kunde man flyga med Nok Air och Vietjet till Bangkok så flyg in i Thailand finns det.

 

https://www.flightradar24.com/airport/hkt/departures

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev MaiChai:

Idag kunde man flyga med Nok Air och Vietjet till Bangkok så flyg in i Thailand finns det.

 

https://www.flightradar24.com/airport/hkt/departures

Viet-jet finns inte på departures så den är nog inställd. Däremot Nok Air till Bangkok. Nok Air - U-Tapao ser också ut att vara inställd.

 

https://www.phuketairportonline.com/flight-status-departures/

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Esspe:

Viet-jet finns inte på departures så den är nog inställd. Däremot Nok Air till Bangkok. Nok Air - U-Tapao ser också ut att vara inställd.

 

https://www.phuketairportonline.com/flight-status-departures/

Det variera lite dag för dag, imorgon flyger exempelvis Thai till Bangkok. Så man är inte helt fast här.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...