Jump to content
IGNORERAD

Eran värsta fylla i Thailand


falukorven

Recommended Posts

5 hours ago, Wangthong said:

Han var Stockholmare men han brukade nog bo på Crown. Kom inte ihåg vad han hette. 

Kommer upp minnen från en grymt skön stockholmare som heter Peter och hade en morsa som satt i riksdagen men kan isf inte varit innan -87 om han var ringaren. Tror han hade haft en bar en tid innan men var senare med om en mc-olycka i Bangkok där han skadade ansiktet som gjorde att ena ögat hängde lite lägre än det andra. Tror han var väl bekant på Crown men då häckade vi mest runt Soi Ngam Dupli, Blue Fox och Patpong.

Gjorde ett weekendbesök till han i Stockholm senare, då bodde han med några polare i en lägenhet vi LO-borgen. En vanlig partyhelg, ett av minnena då var att vi inte lyckades pressa ut tvn genom fönstret :-)

 

Massvis med roliga fyllor man minns. Gick bl.a. två veckors bartenderskola i Bangkok -88, 19 år gammal. "Skolan" började 0900 där lektionerna bestod av att mixa riktiga drinkar. 1030 var det "break for drinking" så man var packad redan till lunch. Partyt fortsatte självklart på Khaosan rd tills Patpong öppnade. När gogobarerna stängdes vid 02 så gällde diskoteket Peppermint till 0500. Då startade tuk tuk-rejset hem till Khaosan rd för oss 4-6 svenskar och flickvänner. Den chaffis som kom först fick 100 baht i dricks så vid rödljus så saktades det inte ens in utan det var häng på tutan och vi unga grabbar som burkade "hängde ut för att få bättre stabilitet" i kurvorna. Upprepades många gånger, tur trafiken var gles då.

 

Vaknat upp på tåget till Nong khai med en darling jämte mig, hon sa att vi var på väg till Kambodja så det var ju bra att jag hade passet i fickan. Konduktören köpte en flaska frukost åt mig så det blev Vientianne och Vang vieng i någon vecka eller två.

 

Vaknade en gång upp under ett utebord i en trädgård i Bangkok av en hysterisk husägare, han hade nog inte räknat med att jag skulle vara där men det hade inte jag heller så bara att lägga benen på ryggen. Tur han inte hade vapen.

 

Tror jag blev gift en gång, några dagars fylla med grishuven som har stearinljus i snoken och bedjande gamla kärringar.

På tala om pass så sänkte "frun" mitt pass i en kastrull med vatten medans jag duschade. Jag hamnade också i spjället pga henne, då jag lämnade henne anmälde hon mig för stöld när jag tog med mig mitt kylskåp och tv från lägenheten i Din daeng nära Victory monument. Snälla bylingar dock som lär mig köpa och ta med en påse bärs/cider in i cellen så man slapp nyktra till, ett ex boendes i Göteborg ordnade allt genom ett telefonsamtal så jag var snart fri att fortsätta med mina hyss

 

Var jämt full gas, i många världsdelar, och vilka konstigheter som helst var varmt välkomna. Hängde senare upp partyhandskarna på hyllan 2007, checkade in 28 dagar på Alefors, och är numera en nördig tvåbarnsfarsa i en förort till Bangkok. De värsta fyllorna håller jag för mig själv :-)

 

/ SatanG 

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Wangthong

    6

  • falukorven

    4

  • TheProdigy

    3

  • Tommy

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

22 timmar sedan, skrev Wangthong:

Kom ihåg att Gotland postat en bild om tre generationer ägare till Red Diamond. 

Eftersom Hasse var med på den här bilden som verkar vara från 87 så var det nog före mitten på 90-talet som han sålde.

Hasse hade baren kortast tid av de tre. Har för mig han hade en målarfirma i Sverige han sålde och köpte RD.

reddiamond.jpg.80608492bd8ffcfefe7898aecf3b9291.jpg

Tyvärr en av dom tråkigare barerna på soiboy. Enda anledningen att gå dit var för att läsa svenska tidningar.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag letade upp en buske och uträttade mina behov på Sukhunvit rd utanför Nana. 

 

Jag minns att vi satt fyra i bilen efter en kväll på Hillary 2 och frugan frågade får man svänga höger här?

-JA! Det är bara att köra skrej ja från baksätet. Men det var det ju inte så det stod passande nog en snut som plocka in oss. Frugan o väninnan fick följa med in i båset för att betala böter. Det slutade med att de kom undan med att lämna ett påhittat telefonnummer till polisen... 

 

Jag kom på att jag måste lätta på blåsan och steg ut på trottoaren och hittade en buske att pissa vid. Jag har aldrig någonsin sett en buske där vid senare tillfällen. 

Ändrades av TheProdigy
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev TheProdigy:

.jag tror ändå att de värsta historierna är de man inte minns

20151229_204435.jpg

FB_IMG_1446370459517.jpg

FB_IMG_1466864540256.jpg

Så är det nog. Många gånger man ska vara glad att det inte har hänt något värre än vad det gjort. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...