Jump to content
IGNORERAD

Eran värsta fylla i Thailand


falukorven

Recommended Posts

Tjena gubbar,

 

Kan ni inte berätta om eran värsta eller roligaste fyllehistoria i Thailand?

 

Vaknat på fel sida stan, vaknat och just kommit på att man satt på ett sprutluder utan kondom, pank,törstig, huvudbank från helvetet, borttappat pass och hyrmoppe, krockat etc.. Kör bara...

 

Själv har jag väl gjort ungefär allt som var som inspiration.. 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 31
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Wangthong

    6

  • falukorven

    4

  • TheProdigy

    3

  • Tommy

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
7 minuter sedan, skrev falukorven:

Tjena gubbar,

 

Kan ni inte berätta om eran värsta eller roligaste fyllehistoria i Thailand?

 

Vaknat på fel sida stan, vaknat och just kommit på att man satt på ett sprutluder utan kondom, pank,törstig, huvudbank från helvetet, borttappat pass och hyrmoppe, krockat etc.. Kör bara...

 

Själv har jag väl gjort ungefär allt som var som inspiration.. 

 

 

 

 

Det du nämner är ju bara det som händer de första 15min när du fyllnar till. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Det du nämner är ju bara det som händer de första 15min när du fyllnar till. 

Inom 15 timmar så är det i alla fall rätt sannolikt ifall vi ska realistiska.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ett exempel som inte handlar om VÄRSTA fyllan kan jag ge.

Kom ut med en glädjeflicka efter att stället hade stängt och följde med henne hem verkade det som.

Kom ut på korsningen vid skolan utanför walking street Pattaya. Hon hoppade in i flaktaxin o jag efter. Vi åkte mot Naklua.

Efter ett långt tag bortåt fiskmarknaden så frågade jag att hur j-la långt borta hon egentligen bodde?

Hon svarade att hon trodde att jag bodde i Naklua. *#×π¢∆##

Kan inte säga att jag blev särskilt glad. Det blev bara till att gå runt för att hitta något ställe för några timmar. Hittade till slut ett mycket enkelt sjabbigt ställe.

Kan inte säga att det blev "0 vilken natt ,vilken underbar natt som vi kallar Bella notche".

Dagen efter så var det ett helvete att ta sig hem när jag gick ut svettig i värmen mot Sukhumvit. 50/60% bakfull eller bara full o j-gt trött. Tog väl minst 1,5 timma med köer o 3 olika fulla flaktaxin  på vägen hem till Jomtien.

Jag lovar att jag aldrig gör om samma misstag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Värsta fyllan är det kanske inte, men en annorlunda i vilket fall. 

På det glada 80-talet var jag bekant med en delägerska av en bar på Nana. Följde med henne hem en gång på tidig middag och sedan tillbaka till sukomvit för hon skulle jobba. Hade ett stort hus i ett trevligt område en bit in på soi 71. Hennes ex hade fått pröjsa upp med en hel del pengar där.

 

Träffade henne en em någon månad senare. Då tyckte hon att vi skulle gå en barrunda. Jag var tveksam så hon sa att hon skulle bjuda, det kunde jag inte acceptera. Hon kunde inte acceptera att jag bjöd så vi kompromisade och betalade anvargång. Efter ett besök på alla möjliga barer på nana och soi cowboy var vi lite berusade men framförallt trötta i öronen av all högljud musik. 

 

Vi var i närheten av Red Diamond (ett svenskställe utan hög musik) så vi gick in ditt för att vila öronen. Vi satt vid ett bord för två med varsin GT när en svensk kom in och började ringa på klockan. Han svepte drink på drink och ringde hela tiden i klockan. Efter en stund var vårt bord fullt med GT. Vi fick inte ens plats med askkoppen. Vi fyllnade till rätt skapligt och jag kommer ihåg att vi skulle gå hem till mig eftersom vi var rätt fulla båda två. 

 

På den tiden hyrde jag alltid ett rum på soi 19. Praktiskt att ha när man åkte runt i landet så hade man alltid ett fast ställe att återvända till. Vaknade till på morgonen men inte alls hemma. Speglar på väggar och tak mycket rött halvskum belysning. Det enda jag känner igen var min suparkompis som gav mig en trevlig väckning när hon satt och red mig. Hon skulle hem så hon ville väcka mig innan hon for. Hon tyckte det var för långt till soi 19 så vi tog in på ett närmre ställe. Mådde inte så djäkla bra så jag sov en stund till innan jag drog. Hade ca 500m kvar till mitt rum. Hon hade betalt för rummet. Så det var fixat.

 

Träffade henne några ggr till innan jag träffade frugan. Sedan har jag som tur är aldrig träffat henne mer. Vi hade kul ihop men frugan hade väl dödat någon av oss om hon träffat henne.

 

Svensken som ringde klockan. En ung kille med rik morsa gjorde alltid så när han kom ner. Söp stenhårt en eller två dagar sedan riktig delerium tremens och upptorkning på sjukhus en vecka. Morsan skickade bara nya pengar. Vore han MPR-medlem borde han ha några bra historier att bidra med i den här tråden 

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Wangthong:

 

Vi var i närheten av Red Diamond (ett svenskställe utan hög musik) så vi gick in ditt för att vila öronen.

Ägdes av min tidigare arbetsgivare Tor Eriksson, jag erbjöds följa med till Thailand när han sålde firman och drog men jag tackade nej. Tror att det var ett klokt beslut bl.a med tanke på min relativt unga ålder och skruttiga ekonomi. Vi hade ett antal härliga fyllor här i Sverige men det är en annan historia. ;)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Den minns jag inte....😋

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång drack jag hela 4 flaskor Beer Chang på en kväll. Satan vad det snurrade till i huvvet då... 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev Fritz:

Ägdes av min tidigare arbetsgivare Tor Eriksson, jag erbjöds följa med till Thailand när han sålde firman och drog men jag tackade nej. Tror att det var ett klokt beslut bl.a med tanke på min relativt unga ålder och skruttiga ekonomi. Vi hade ett antal härliga fyllor här i Sverige men det är en annan historia. ;)

När det här hände så hade Tor sålt till Arvid. Många har supit ner sig ganska bra när de tagit det steget. När de stängde klocka 24, drog ofta barägarna ut på nattklubbarna, och gjorde en helnatt. Började man då med en drink när man vaknade levde man farligt. Du gjorde nog ett bra beslut. Träffade Tor någon enstaka gång bara. Red diamond var ju lugnare så ägarna där levde inte det mest hektiska livet.

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Den minns jag inte....😋

Arvid sålde till Hasse som var den siste svenske ägaren. Någon gång mitten på 90-talet har jag för mig Hasse sålde. 

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Under en av de första vändorna till Samui vaknade jag en morgon, inte som brukligt i Lamai,

utan hemma hos en katoy på andra sidan ön. Minns känslan som var allt annat än bekväm.

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Har faktiskt aldrig varit full, eller ens berusad i Thailand trots mina +50 resor sedan feb. 2006. Så nu har man gett er andra en dålig samvete. 😋 Jösses vilken tid det tar att ladda smileys

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 minutes ago, Amigo said:

Har faktiskt aldrig varit full, eller ens berusad i Thailand trots mina +50 resor sedan feb. 2006. Så nu har man gett er andra en dålig samvete. 😋 Jösses vilken tid det tar att ladda smileys

Inget dåligt samvete som tur är. Däremot tror jag att du har gått miste om mycket roligt och sparat en sjuhelvetes massa pengar. Dessutom baksmällor som jag inte önskat min värste ovän.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Wangthong:

Arvid sålde till Hasse som var den siste svenske ägaren. Någon gång mitten på 90-talet har jag för mig Hasse sålde. 

Det var väl inte Hasse på soi postoffice?

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Mr atm:

Inget dåligt samvete som tur är. Däremot tror jag att du har gått miste om mycket roligt och sparat en sjuhelvetes massa pengar. Dessutom baksmällor som jag inte önskat min värste ovän.

Baksmällor är nåt för fattiglappar...

 

😂

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, en av de jag minns :

 

Efter en rätt blöt kväll på Soi Cowboy (bland annat), så somnade jag i Taxin på väg hem till frugan i Bangkhen (rätt nära Don Muangs flygplats).

 

När jag kom hem hade jag ett stort hål i benfickan på mina shorts och plånboken var borta, fick väcka frugan så ATT HON FICK BETALA (inte poppis)...

 

Kompisen jag var ute med berättade att jag nog var den enda han någonsin sett stoppa en Taxi PÅ Soi Cowboy, det är en gågata!

 

Spärrade korten jag hade i plånboken, utom mina Thai-  och svenska-körkort.

Plånboken kom tillbaka efter ett par dagar, med allt utom kontanter (300Baht, ca).

Lustigt nog hittade jag 8000Thb i min skjortficka på morgonen, kompisen Peter hade betalat tillbaka ett litet lån den kvällen!

 

Dagen efter åkte jag och frugan in till en polisstation nära Soi Cowboy, och gjorde en anmälan, polisen bestämde sej för att jag blivit rånad av några Katoeyer, men jag tyckte det var troligare att Taxichaffisen gjort det, nåväl spelar ingen roll.

Peter hade varit med ända till vi skiljdes åt när jag tog Taxin och hade inte sett nån Katoey i min närhet.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Naam jai:

Det var väl inte Hasse på soi postoffice?

Antar att det är den samme. Han skaffade sig ett ställe i Pattaya sedan. Har nästan aldrig varit i Pattaya så jag vet inte vilket stället var.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Naam jai:

Det var väl inte Hasse på soi postoffice?

Kom ihåg att Gotland postat en bild om tre generationer ägare till Red Diamond. 

Eftersom Hasse var med på den här bilden som verkar vara från 87 så var det nog före mitten på 90-talet som han sålde.

Hasse hade baren kortast tid av de tre. Har för mig han hade en målarfirma i Sverige han sålde och köpte RD.

reddiamond.jpg.80608492bd8ffcfefe7898aecf3b9291.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade lao-kao race med thailändare. 

 

Vann racet ganska enkelt. 

 

Men sedan när det var läggdags.... 

Urrrrr

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här har jag berättat om tidigare. Nu är det ju snart 20 år sedan:

 

För ca 20 år sedan när jag var här på 6-månadersbesök hände detta.
Satt på morgonkvisten och söp med ett gäng Thaiare i byn.
Framemot 11-slaget var det en som föreslog att vi åker och köper en spädgris o grillar.
Ok sa jag givetvis,satte mig på kanten på baklämmen på svågerns pickis.
Thaiarna sa till mig att att jag måste sitta ner på flaket men som kaxig full svensk vägrade jag.
Mycket riktigt,guppig grusväg.ca 40-50 km. Jag ramlar baklänges,rätt ner i backen.
Svimmar tydligen av en stund. Vaknar upp när jag ligger på flaket på pickisen.
Frågar frugan vart vi är på väg,sjukhuset säger hon.
Jag börjar tjata om privatsjukhuset i Nakon sawan. försöker förklara att jag är försäkrad från Sverige.
Nejdå,in till lokala sjukhuset,röntgen. Läkaren förklarar att jag måste till större sjukhus.
Blir inlastad i sjukhusets ambulans med min fru och en sjuksköterska.
Blåljus och sirener sent på kvällen på väg till Kampeangphet.
Har mer ont i ryggen än jag har haft tidigare i hela mitt liv.
4.5 mil till det stora sjukhuset,stannar vid akut-intaget. Röksugen som fan.
Jag liggandes på båren med en cigg i munnen innan inrullning på akutmottagningen..
Blir åter igen röntgad,får morfin,sköterskan rensar och tvättar noggrant min rygg,frugan tjatar till sig ett eget rum med air-condition.
Får röka om jag har balkongdörren öppen.
Blir väckt på morgonen,ny röntgen,mer morfin.
Senare dyker ortoped-läkaren upp,talar perfekt engelska.
Förklarar att förutom alla sår på ryggen,blåmärken m.m så har jag
spräckt en kota långt ner på rygg-raden.
Han förklarar att jag måste stanna här ca 3-4 dagar,dels för utprovning av
en stålkorsett(ett djävulsredskap)med kardborreband m.m samt observation.
Får träffa en sjukgymnast samt en tekniker som provar ut korsetten på mig.
Efter 4 dygnet blir jag utskriven men fortfarande samma jävla värk.
Frågar läkaren hur länge.
Du kommer att vara återställd efter ca 3 mån.
Kan du ska du bära korsetten 24/ 7 i ca 2-3 mån.
Vi går ner till receptionen för att betala,tänker:tur att man är försäkrad.
Kostnad för allt: ambulans,eget rum,4 dygn,mediciner,korsett m.m 5.900 Baht.
Två återbesök var av ett med röntgen: 500 Baht.
Ingen ide att skicka in dom kvittona till försäkringsbolaget.
Mitt livs värsta 2 månader,värmen,värken plus att jag inte kunde sova på nätterna.
Allt detta var inom den Thailändska sjukvården,ej privat.

 

Min värsta fylla i Thailand garanterat!! Men får ju vara jävligt glad att man överlevde.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Wangthong:

Värsta fyllan är det kanske inte, men en annorlunda i vilket fall. 

På det glada 80-talet var jag bekant med en delägerska av en bar på Nana. Följde med henne hem en gång på tidig middag och sedan tillbaka till sukomvit för hon skulle jobba. Hade ett stort hus i ett trevligt område en bit in på soi 71. Hennes ex hade fått pröjsa upp med en hel del pengar där.

 

Träffade henne en em någon månad senare. Då tyckte hon att vi skulle gå en barrunda. Jag var tveksam så hon sa att hon skulle bjuda, det kunde jag inte acceptera. Hon kunde inte acceptera att jag bjöd så vi kompromisade och betalade anvargång. Efter ett besök på alla möjliga barer på nana och soi cowboy var vi lite berusade men framförallt trötta i öronen av all högljud musik. 

 

Vi var i närheten av Red Diamond (ett svenskställe utan hög musik) så vi gick in ditt för att vila öronen. Vi satt vid ett bord för två med varsin GT när en svensk kom in och började ringa på klockan. Han svepte drink på drink och ringde hela tiden i klockan. Efter en stund var vårt bord fullt med GT. Vi fick inte ens plats med askkoppen. Vi fyllnade till rätt skapligt och jag kommer ihåg att vi skulle gå hem till mig eftersom vi var rätt fulla båda två. 

 

På den tiden hyrde jag alltid ett rum på soi 19. Praktiskt att ha när man åkte runt i landet så hade man alltid ett fast ställe att återvända till. Vaknade till på morgonen men inte alls hemma. Speglar på väggar och tak mycket rött halvskum belysning. Det enda jag känner igen var min suparkompis som gav mig en trevlig väckning när hon satt och red mig. Hon skulle hem så hon ville väcka mig innan hon for. Hon tyckte det var för långt till soi 19 så vi tog in på ett närmre ställe. Mådde inte så djäkla bra så jag sov en stund till innan jag drog. Hade ca 500m kvar till mitt rum. Hon hade betalt för rummet. Så det var fixat.

 

Träffade henne några ggr till innan jag träffade frugan. Sedan har jag som tur är aldrig träffat henne mer. Vi hade kul ihop men frugan hade väl dödat någon av oss om hon träffat henne.

 

Svensken som ringde klockan. En ung kille med rik morsa gjorde alltid så när han kom ner. Söp stenhårt en eller två dagar sedan riktig delerium tremens och upptorkning på sjukhus en vecka. Morsan skickade bara nya pengar. Vore han MPR-medlem borde han ha några bra historier att bidra med i den här tråden 

Ringaren var han från Göteborg och kallades Fräsen. Bodde alltid på Crown. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev biran:

Ringaren var han från Göteborg och kallades Fräsen. Bodde alltid på Crown. 

Han var Stockholmare men han brukade nog bo på Crown. Kom inte ihåg vad han hette. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm, jag vet inte om detta är min värsta fylla, för de minns man ju inte alls.

Men jag var i af i Bkk och lufsade runt på nån gata sökandes efter kompisen.

En tjej med rejäl hylla påkallade min uppmärksamhet och den fick hon ju så klart. 

Hon sa att jag var handsome man och det hör man ju inte varje dag i Bkk 😉

 

Kompisen struntade jag nu i för nu fanns ju nåt mer intressant i sikte.
Vi drog till nån bar och ganska snart hade jag en hand mellan mina ben, vilket slutade i en hel del utbyte av saliv och händer lite  överallt.

Jag föreslog att vi borde söka oss till en mer privat miljö, vilket även hon tyckte.

 

Av en ren slump visste hon av ett guest house 20 meter bort. Jag betalade rummet men blev väl lite fundersam när portiern gav tjejen några sedlar av de jag nyss langat över. Nåja, skitsamma, det är snart dags att leverera i realtid.

 

Ok, in i det dunkla rummet och av med kläder. Hon ställde sig på alla fyra och jag tänkte fan vad bra att hon direkt går upp i den ställning som alla gentlemen gillar.

 

Går runt bingen för att ta ansvar och göra min plikt men ser en gigantisk k*k stå i givakt. 

Av nån oförklarlig anledning tappade jag allt lust och vilja till en fullbordad parning.

Förklarade för ”tjejen” att detta inte riktigt var min grej, vilket ”hon” accepterade. 

Gav några bathingar  och sen gick vi skilda vägar.

 

Och om nån undrar över kompisen så hade han somnat på en bar nära hotellet, vaknat, och sen gått till hotellet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Vad säger dom? Att man ska inte dö nyfiken. En gång gör ingen b.g

OM du hade borrat i b-trappan.

Hade du skrivit det här då, tror du??

Eller hade historien slutat med att du 

råkade se götapetter och gått ut igen😉

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...