Jump to content
IGNORERAD

Phuket Sandbox


Esspe

Recommended Posts

Jag skickade in min ansökan i onsdags och det stod att man skulle få besked inom 72 timmar. 3 timmar sedan hade jag redan fått min "pre-approval", imponerande snabbt men förmodligen också ett tecken på att inte sådär jättemånga svenskar är intresserade av Sandbox.

 

Bokat, men inte bekräftat, flyg med Qatar och nu återstår hotell. Funderar på Kamala, aldrig varit där.

 

870725823_Screenshot(60).thumb.png.8541b84fc3365907cced052af26ad1a9.png

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 578
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    69

  • Atom

    58

  • Nicholas

    44

  • LTD

    38

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har biljett bokat till Bkk i januari men om nuvarande situation fortfarande gäller så bokar jag nog om den till juli. Och köper en ny biljett till Phuket istället med avresa i januari/februari. Frågan är hur länge man ska vänta? Eller törs man hoppas på en sandlåda även i Pattaya? Det är ju trots allt en lekplats för vuxna...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Abercrombie said:

Har biljett bokat till Bkk i januari men om nuvarande situation fortfarande gäller så bokar jag nog om den till juli. Och köper en ny biljett till Phuket istället med avresa i januari/februari. Frågan är hur länge man ska vänta? Eller törs man hoppas på en sandlåda även i Pattaya? Det är ju trots allt en lekplats för vuxna...

Var och när nya Sandlådor dyker upp blir givetvis, på sin höjd, kvalificerade gissningar. Oavsett vilket så kommer du, med största sannolikhet, åtminstone undan med 7 dagars karantän i januari. 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Atom:

Jag skickade in min ansökan i onsdags och det stod att man skulle få besked inom 72 timmar. 3 timmar sedan hade jag redan fått min "pre-approval", imponerande snabbt men förmodligen också ett tecken på att inte sådär jättemånga svenskar är intresserade av Sandbox.

 

Bokat, men inte bekräftat, flyg med Qatar och nu återstår hotell. Funderar på Kamala, aldrig varit där.

 

870725823_Screenshot(60).thumb.png.8541b84fc3365907cced052af26ad1a9.png

Skulle nog satsa på Patong, det som öppnar öppnar nog där. Ligger bra till för utflykter till dom andra beacherna. Eller Nai Harn. Där finns lite liv. Kamala lär var dött fortfarande. Själv mycket förtjust i Surin men där är inte heller mycket liv nu tror jag.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minutes ago, Esspe said:

Skulle nog satsa på Patong, det som öppnar öppnar nog där. Ligger bra till för utflykter till dom andra beacherna. Eller Nai Harn. Där finns lite liv. Kamala lär var dött fortfarande. Själv mycket förtjust i Surin men där är inte heller mycket liv nu tror jag.

Jag kommer ha möten och jobb hela dagarna så jag är nöjd med en beach att promenera på tidig morgon och kväll. Det är ju också två helger och då vore det givetvis skönt att kunna gå ut och ta en öl så man inte bara köper ett sexpack på 7/11 och snackar skit på MPR 😉

 

En kompis rekade Novotel på Kamala men företaget betalar så det finns kanske bättre alternativ.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Atom:

Jag kommer ha möten och jobb hela dagarna så jag är nöjd med en beach att promenera på tidig morgon och kväll. Det är ju också två helger och då vore det givetvis skönt att kunna gå ut och ta en öl så man inte bara köper ett sexpack på 7/11 och snackar skit på MPR 😉

 

En kompis rekade Novotel på Kamala men företaget betalar så det finns kanske bättre alternativ.

Lugna Mai Khao Beach kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Jag kommer ha möten och jobb hela dagarna så jag är nöjd med en beach att promenera på tidig morgon och kväll. Det är ju också två helger och då vore det givetvis skönt att kunna gå ut och ta en öl så man inte bara köper ett sexpack på 7/11 och snackar skit på MPR 😉

 

En kompis rekade Novotel på Kamala men företaget betalar så det finns kanske bättre alternativ.

Såg ett inlägg från Richard Barrow för nån timme sen att restauranger och barer inte skulle få servera alkohol. Barerna är väl iofs inte öppna nu heller?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, Esspe said:

Såg ett inlägg från Richard Barrow för nån timme sen att restauranger och barer inte skulle få servera alkohol. Barerna är väl iofs inte öppna nu heller?

Så har det väl varit länge nu?
 

Känns som att senast man fick ta sig en öl på lokal i Thailand så hette det fortfarande Siam….

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Atom:

Så har det väl varit länge nu?
 

Känns som att senast man fick ta sig en öl på lokal i Thailand så hette det fortfarande Siam….

Restaurangerna i Phuket fick servera innan tror jag? Eller så var det ett gammalt inlägg rån Barrow :)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Atom:

Jag kommer ha möten och jobb hela dagarna så jag är nöjd med en beach att promenera på tidig morgon och kväll. Det är ju också två helger och då vore det givetvis skönt att kunna gå ut och ta en öl så man inte bara köper ett sexpack på 7/11 och snackar skit på MPR 😉

 

En kompis rekade Novotel på Kamala men företaget betalar så det finns kanske bättre alternativ.

Dricka öl ur en pappmugg på ett enkelt hål i väggen är väl inte din grej så gå ut å ta en serverad öl kan du glömma just nu iaf, får se hur länge det är så. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Esspe:

Såg ett inlägg från Richard Barrow för nån timme sen att restauranger och barer inte skulle få servera alkohol. Barerna är väl iofs inte öppna nu heller?

Ingen serverad alkohol sen ett par v tillbaka. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev LTD:

Ingen serverad alkohol sen ett par v tillbaka. 

Mera grus i maskineriet då. Vill dom inte att Sandboxen ska dra lite turister?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev LTD:

Ingen serverad alkohol sen ett par v tillbaka. 

Varför skickar dom ut den här nu då? Har hotellen fått servera?

 

image.png.fee659b267af7c5e782414c9e1b1adee.png

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-08-21 at 15:01, skrev Atom:

Jag kommer ha möten och jobb hela dagarna så jag är nöjd med en beach att promenera på tidig morgon och kväll. Det är ju också två helger och då vore det givetvis skönt att kunna gå ut och ta en öl så man inte bara köper ett sexpack på 7/11 och snackar skit på MPR 😉

 

En kompis rekade Novotel på Kamala men företaget betalar så det finns kanske bättre alternativ.

Trodde jag skulle bli uttråkad på lugna Kata Noi och Katathani men det var bättre än jag trodde på lilla Kata Noi, fanns ett par thairestauranger öppna, några massage/knådningsställen, nån skräddare och inte minst en Family Mart. Dock var den utan stenbord men stentrappan kanske duger för de riktigt insatta MPR rävarna?

 

Vet inte om pandemin tagit död på taxi maffian på ön, kunde beställa en Justgrab - taxi både från Kata Noi och till Kata Noi när jag skulle in till Patong och härja för ungefär 150 battingar per håll. I en riktigt luftkonditionerad och registrerad taxi bil!

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Varför skickar dom ut den här nu då? Har hotellen fått servera?

 

image.png.fee659b267af7c5e782414c9e1b1adee.png

Hotellen och restauranger har fått servera alkohol utan problem fram tills går(?) iallafall. Under min tid på ön var det några barer som också serverade öl utan problem, som gamla Rock hard på hörnet av Bangla och Song roi pee road. De serverade nötter till ölen så det kanske räckte för att kallas restaurang?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev MaiChai:

Hotellen och restauranger har fått servera alkohol utan problem fram tills går(?) iallafall. Under min tid på ön var det några barer som också serverade öl utan problem, som gamla Rock hard på hörnet av Bangla och Song roi pee road. De serverade nötter till ölen så det kanske räckte för att kallas restaurang?

I Rawai har restaurangerna inte fått servera alkohol senaste 2 veckorna, har flera vänner som driver restauranger som beklagade sig när det infördes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flög med qatar från Arlanda via doha till phuket i fredags. Mycket papper är. Lite segt med papprena på Arlanda. Men i phuket gick det över förväntan smidigt tog prov i näsan ett precis utanför utgången på flygplatsen sen förbokat taxi till hotellet i karon och checkade in. Fick mitt rum och där fick jag stanna till provsvaret kom efter 6 timmar. Så det blev middag och bingen. Dagen efter var det bara knalla ut som vanligt. Blir 2 tester till senare. Summan av resan var helt okej om man tänker på pappers exercise. Nu är det bara att njuta 2 veckor phuket och regnet 

Ändrades av soi covboy
Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev soi covboy:

Flög med qatar från Arlanda via doha till phuket i fredags. Mycket papper är. Lite segt med papprena på Arlanda. Men i phuket gick det över förväntan smidigt tog prov i näsan ett precis utanför utgången på flygplatsen sen förbokat taxi till hotellet i karon och checkade in. Fick mitt rum och där fick jag stanna till provsvaret kom efter 6 timmar. Så det blev middag och bingen. Dagen efter var det bara knalla ut som vanligt. Blir 2 tester till senare. Summan av resan var helt okej om man tänker på pappers exercise. Nu är det bara att njuta 2 veckor phuket och regnet 

Ska du vidare sen?

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det att ta flyga till Phuket om man gjort 2 veckor karantän i Bangkok?

 

Jag har en kompis som funderar på om han kan möta sin tjej i Phuket. Hon är från Laos och sitter just nu sitter i karantän i Bangkok. Kan hon efter avtjänad karantän flyga ner till Phuket? Tanken är i så fall att han så snabbt som möjligt själv åker till Phuket från Sverige på en "sandbox".

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Mankan:

Går det att ta flyga till Phuket om man gjort 2 veckor karantän i Bangkok?

 

Jag har en kompis som funderar på om han kan möta sin tjej i Phuket. Hon är från Laos och sitter just nu sitter i karantän i Bangkok. Kan hon efter avtjänad karantän flyga ner till Phuket? Tanken är i så fall att han så snabbt som möjligt själv åker till Phuket från Sverige på en "sandbox".

Om dom inte ändrat nyss så är all inrikestrafik till Phuket utom varutransporter stoppat så det ska inte gå. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Esspe:

Ska du vidare sen?

 

Ska försöka att komma till huset i buriram. Men det ser mörkt även om nok air säger nu att dom ska börja flyga lite mer 31 augusti. 

Link to comment
Dela på andra sajter

navion hispania
On 2021-08-22 at 10:10, skrev MaiChai:

Hotellen och restauranger har fått servera alkohol utan problem fram tills går(?) iallafall. Under min tid på ön var det några barer som också serverade öl utan problem, som gamla Rock hard på hörnet av Bangla och Song roi pee road. De serverade nötter till ölen så det kanske räckte för att kallas 

18 timmar sedan, skrev soi covboy:

Flög med qatar från Arlanda via doha till phuket i fredags. Mycket papper är. Lite segt med papprena på Arlanda. Men i phuket gick det över förväntan smidigt tog prov i näsan ett precis utanför utgången på flygplatsen sen förbokat taxi till hotellet i karon och checkade in. Fick mitt rum och där fick jag stanna till provsvaret kom efter 6 timmar. Så det blev middag och bingen. Dagen efter var det bara knalla ut som vanligt. Blir 2 tester till senare. Summan av resan var helt okej om man tänker på pappers exercise. Nu är det bara att njuta 2 veckor phuket och regnet 

 

Funderar  på att köpa "all in one"  via royal vacation. Tycker fan det verkar enklast. Hur gjorde du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lär bli glest med britter i sandlådan nu när Thailand hamnat på deras mörkröda lista, obligatorisk karantän vid hemkomst...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 8/22/2021 at 7:00 AM, LTD said:

Dricka öl ur en pappmugg på ett enkelt hål i väggen är väl inte din grej så gå ut å ta en serverad öl kan du glömma just nu iaf, får se hur länge det är så. 

Jag är rätt säker på att jag druckit väldigt många fler öl ur pappmuggar på enkla hål i väggen, och bra mycket värre än så, än vad du någonsin gjort. Jag har trots allt spenderat 2-3 veckor per månad i Kina och Indien de senaste dryga 20 åren och det vimlar inte direkt av takbarer på landsbygden där.

 

Jag räknar inte med att kunna gå ut och dricka öl men jag hoppas, åtminstone, att de får börja servera öl på hotellen innan jag kommer dit. Om inte, så har jag googlat att det finns en Family Mart 3 minuters promenad från hotellet och jag har en balkong med havsutsikt så jag får väl sitta där och dricka bärs och skriva skit på MPR 😉

 

När man börjar titta på förfarandet för att ansöka om Sandbox kan jag tänka mig att vissa blir lite avskräckta, framförallt om man lever på sin gamla skolengelska och tveksamma datorkunskaper. Jag har en folder med runt 20 dokument med dokument jag laddat upp, laddat ner och fått tillskickad men måste ändå ge dem en eloge för att det gick väldigt snabbt och smidigt. Jag fick min COE på ett par timmar och nu återstår bara att ta ett Covid-test när jag är i Stockholm.

 

2.thumb.jpg.df62068d22cf4d3adc3cfdd792e55af4.jpg

 

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

10 hours ago, Baa said:

Lär bli glest med britter i sandlådan nu när Thailand hamnat på deras mörkröda lista, obligatorisk karantän vid hemkomst...

Säg inte det, vi har åtminstone ett regn nu de kan känna sig hemtama med, plus att regnet värmts upp i den där varmvattenberedaren som inte hittat till de brittiska öarna än 😉

 

3.png.43366d7d29c5c40723f755a51dd28f07.png   

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...