Jump to content
IGNORERAD

Phuket Sandbox


Esspe

Recommended Posts

23 minuter sedan, skrev Baa:

Har en bekant som är i sandlådan just nu, hans uppfattning är att de som bor i sandslotten inte är turister utan hemvändande falanger till 97,% typ, några få barer på Bangla är öppna men ingen kommers...

 

Nu kom det ytterligare en käftsmäll, hur fan tar han sig från  Phuket till Udon om en vecka....dagens nötknäckarfråga.

Vad jag sett har flygbolagen (förutom Air Aisa) bara medelat att dom flyger t.o.m. 21/7 sen verkar det vara ett stort frågetecken. Landvägen ska väl kunna funka?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 578
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    69

  • Atom

    58

  • Nicholas

    44

  • LTD

    38

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

22 minuter sedan, skrev Esspe:

Vad jag sett har flygbolagen (förutom Air Aisa) bara medelat att dom flyger t.o.m. 21/7 sen verkar det vara ett stort frågetecken. Landvägen ska väl kunna funka?

Landvägen kommer säkert funka om du har egen bil och alla intyg iordning.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minutes ago, Esspe said:

Vad jag sett har flygbolagen (förutom Air Aisa) bara medelat att dom flyger t.o.m. 21/7 sen verkar det vara ett stort frågetecken. Landvägen ska väl kunna funka?

Spånar om det går tåg, då kan han ju ta sig till ostkusten med taxi o sen till Bkk  kanske...???

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, lasseiudon said:

Landvägen kommer säkert funka om du har egen bil och alla intyg iordning.

Nja, eller jo, men han har sin bil i Udon...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Baa:

Nja, eller jo, men han har sin bil i Udon...

Då blir det väl en taxi istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Moto GP är iaf inställt igen.

Jo, det är trist. Var faktiskt ganska fascinerande att se världsstjärnor knalla omkring i "bushen" i Isan. Stora ögon på grabbarna när #46 mfl dök upp nånstans i stan.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Baa:

Spånar om det går tåg, då kan han ju ta sig till ostkusten med taxi o sen till Bkk  kanske...???

Frågan är om han ens kommer in i Bangkok. Finns buss från Hua Hin till Korat men om den rullar nu vet jag inte. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Baa:

Spånar om det går tåg, då kan han ju ta sig till ostkusten med taxi o sen till Bkk  kanske...???

Kan möjligen ta sig till Bangkok med Bangkok Airways via Samui? 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, Baa said:

Har en bekant som är i sandlådan just nu, hans uppfattning är att de som bor i sandslotten inte är turister utan hemvändande falanger till 97,% typ, några få barer på Bangla är öppna men ingen kommers...

 

Nu kom det ytterligare en käftsmäll, hur fan tar han sig från  Phuket till Udon om en vecka....dagens nötknäckarfråga.

köp en moppe och en hjälm.

åk.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Baa:

Har en bekant som är i sandlådan just nu, hans uppfattning är att de som bor i sandslotten inte är turister utan hemvändande falanger till 97,% typ, några få barer på Bangla är öppna men ingen kommers...

 

Nu kom det ytterligare en käftsmäll, hur fan tar han sig från  Phuket till Udon om en vecka....dagens nötknäckarfråga.

Hur det är idag vet jag inte men för ca 2v sen blev alla som kom till Udon oavsett färdmedel tagna och satta i karantän. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev LTD:

Hur det är idag vet jag inte men för ca 2v sen blev alla som kom till Udon oavsett färdmedel tagna och satta i karantän. 

Bara flyg vad jag läste? Samma med Samui, ingen koll av dokument via Surat Thani men sånt ändrar sig dag efter dag.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 hours ago, LTD said:

Hur det är idag vet jag inte men för ca 2v sen blev alla som kom till Udon oavsett färdmedel tagna och satta i karantän. 

Problemet är att idag kommer inga flyg  alls. 

Sen va det lite fel info, du blev testad.på flygplatsen, om du var otestad innan resan, körd till ett rum på Rajabat universitetet i avvaktan på svar därefter frisläppt, hade du redan test fick du åka hem  och stanna inne till svaret kom.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Baa:

Har en bekant som är i sandlådan just nu, hans uppfattning är att de som bor i sandslotten inte är turister utan hemvändande falanger till 97,% typ, några få barer på Bangla är öppna men ingen kommers...

 

Nu kom det ytterligare en käftsmäll, hur fan tar han sig från  Phuket till Udon om en vecka....dagens nötknäckarfråga.

eller hur fan kommer man hem till buriram ?? 

Link to comment
Dela på andra sajter

som det verkar nu så blir det 4 veckor i phuket ,eller ändra biljetten IGEN

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Esspe:

Bara flyg vad jag läste? Samma med Samui, ingen koll av dokument via Surat Thani men sånt ändrar sig dag efter dag.

I Udon var det inte bara flyg, men som du säger det ändrar sig dag till dag, det skrämmande var väl att man inte blev förvarnad ex när man klev på planet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev soi covboy:

som det verkar nu så blir det 4 veckor i phuket ,eller ändra biljetten IGEN

Finns väl sånt som är värre än 4v i Phuket, ex 3v 😉

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla interprovinciella bussar är nu inställda i hela Thailand till 2/8, till att börja med. Minivans rullar tydligen även från Phuket verkar det som.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-07-16 at 16:03, skrev Esspe:

Som dom flesta vet så är nu Phuket Sandbox i gång för att få fart på Thailands turismindustri. Har inte varit någon hit från början efter att ha drabbats av lite covidproblem. 1 som var smittad i en grupp gjorde att hela gruppen åkte in på ASQ hotel. Tror det var 12 personer och alla utom en bad om att få återvända hem direkt. 2 smittade barn har också ställt till det för myndigheterna.

 

Man kräver, förutom en del annat, att alla (barn under viss ålder undantagna) ska vara vaccinerade. Man säger sig dessutom ha uppnått 70% vaccinering av Phukets befolkning. Under den 14 dagar länga vistelsen får man inte lämna Phuket, man ska vara på sitt rum en viss tid (kollas av hotelpersonal), man ska under dessa 14 dagar göra 4 tester och skulle man vara positiv åker man in i "riktig" karantän på egen bekostnad. Lite annat krävs också. Detta kallas alltså för att "Open up Phuket". 

 

Trots allt detta räknar man nu med att kunna nå ca 19 tusen turister under juli. Hittills är man uppe i ca 5,5k. 

 

Och det bästa till sist:

 

TAT Phuket Chief Ms Nanthasiri:

“We estimate that the average expenditure to be about B40,000 per day per person,” she said.

 

40 TUSEN baht per person och dag!!! Skulle inte klara det ens om jag försökte men det är klart - tillräckligt många resor med taximaffian på Patong så kanske.

 

Såklart... speciellt när @MaiChai är där och ringer i alla klockor

 

 

Phuket economy gets THB400 million boost from tourism sandbox programme

 

https://www.nationthailand.com/in-focus/40003649?fbclid=IwAR314q_aZtvoCAbr_EqzZv_XEr8dqQEuM5fpq0peDakDHwocPfibsLDrgVc

 

Fantastiskt att deras beräkningar stämmer 

 

🤣

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nok Air har satt in lite extraflyg från Phuket, be honom kolla där. Tror faktiskt Udon var med där. U-Tapao var det iaf.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringde försäkring bolag idag. Min hemförsäkring gäller i Thailand även om det är rödflaggat av UD 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev soi covboy:

Jag ringde försäkring bolag idag. Min hemförsäkring gäller i Thailand även om det är rödflaggat av UD 

Vilket försäkringsbolag har du och får du även intyg på 100 000 USD dollar covid?

 

Fan jävla snårskog försäkring nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev Esspe:

Nok Air har satt in lite extraflyg från Phuket, be honom kolla där. Tror faktiskt Udon var med där. U-Tapao var det iaf.

U-Tapao till Udon, 2 ggr i veckan och svindyrt jämfört med vad Air Asia brukade ta.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev apknug:

Vilket försäkringsbolag har du och får du även intyg på 100 000 USD dollar covid?

 

Fan jävla snårskog försäkring nu..

folksam och dom ar 700.000 Dollar

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är dom uppe i ca 10k "turister". Dom lär knappast nå målet på 18k och framöver kommer det inte att öka. Risken nu är att sandlådan blir tom igen med ökande covid i Thailand och nya restriktioner från EU bl.a. Då kan Prayut och Anutin sitta där med hink och spade och kasta sand på varandra. Med den ökning som är nu i hela Asien så tror jag förstås inte att det hade spelat så stor roll kortsiktigt om dom hade öppnat på riktigt.

 

https://www.thephuketnews.com/phuket-opinion-a-storm-is-brewing-80810.php

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...