Jump to content
IGNORERAD

Phuket Sandbox


Esspe

Recommended Posts

Nu har jag druckit en hel del öl så förmodligen borde jag inte skriva något men jag väljer ändå, på gott eller ont, att göra det.

 

Jag står 100% fast vid att Pattaya aldrig haft så många fyrkantsbarer som när Covid startade. Att vissa tycker att det var mer livat i fyrkantsbarerna 2015, 2010 eller 2005 tvivlar jag inte alls på; personligen håller jag fortfarande mitt första Pattayabesök i januari 1998 som det absolut bästa. Då var det tveklöst mer ös i alla barer än det var 2019 men var det fler barer? Nej, förmodligen inte ens en fjärdedel av vad det var 2019.
 

Öset jag upplevde 1998 handlar dessutom inte bara om att ett relativt konstant antal västerlänningar spätts ut på fler barer utan också på en personlig mättnad.  När jag njöt av livet på Soi 8, 1998, och trodde att jag upptäckt Mecka så satt det säkert någon Scandinaviancorner-typ i hörnet och tänkte ”jävla amatörer, det var fan så mycket bättre 1978”. Alltså; upplevelsen att det var bättre drag för 5, 10 eller 15 år sedan behöver inte ha något att göra med att det verkligen var bättre drag och framförallt har det inget att göra med om det fanns fler fyrkantsbarer då än nu; det handlar nog ofta lika mycket om att man bara kan träffas av blixten en gång. För faktum är att utbudet (antalet barer) ständigt har gått upp, helt oavsett av om efterfrågan (antalet västerländska besökare) gått upp eller inte.

 

Jag är väluppfostrad och försöker att alltid ge tolkningsföreträde för de som är äldre men om ett par månader fyller jag 50 så jag tar ut rätten att vara äldre redan nu 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 578
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    69

  • Atom

    58

  • Nicholas

    44

  • LTD

    38

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 minuter sedan, skrev Atom:

Nu har jag druckit en hel del öl så förmodligen borde jag inte skriva något men jag väljer ändå, på gott eller ont, att göra det.

 

Jag står 100% fast vid att Pattaya aldrig haft så många fyrkantsbarer som när Covid startade. Att vissa tycker att det var mer livat i fyrkantsbarerna 2015, 2010 eller 2005 tvivlar jag inte alls på; personligen håller jag fortfarande mitt första Pattayabesök i januari 1998 som det absolut bästa. Då var det tveklöst mer ös i alla barer än det var 2019 men var det fler barer? Nej, förmodligen inte ens en fjärdedel av vad det var 2019.
 

Öset jag upplevde 1998 handlar dessutom inte bara om att ett relativt konstant antal västerlänningar spätts ut på fler barer utan också på en personlig mättnad.  När jag njöt av livet på Soi 8, 1998, och trodde att jag upptäckt Mecka så satt det säkert någon Scandinaviancorner-typ i hörnet och tänkte ”jävla amatörer, det var fan så mycket bättre 1978”. Alltså; upplevelsen att det var bättre drag för 5, 10 eller 15 år sedan behöver inte ha något att göra med att det verkligen var bättre drag och framförallt har det inget att göra med om det fanns fler fyrkantsbarer då än nu; det handlar nog ofta lika mycket om att man bara kan träffas av blixten en gång. För faktum är att utbudet (antalet barer) ständigt har gått upp, helt oavsett av om efterfrågan (antalet västerländska besökare) gått upp eller inte.

 

Jag är väluppfostrad och försöker att alltid ge tolkningsföreträde för de som är äldre men om ett par månader fyller jag 50 så jag tar ut rätten att vara äldre redan nu 😉

Antalet barer på Bukkan har de senaste 6 åren före Covid exploderat, men det är håliväggenbarer. Jag kan inte skriva "faktum är", men mitt synintryck är, att   antalet fyrkantbarer inte har ökat under samma tidsperiod.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Då har du träffat fel tant....🙃

(Gör en Clirre)

 

Eller kanske hon som träffat fel gubbe.....😉?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev frogfish:

Då har du träffat fel tant....🙃

 

12 minuter sedan, skrev frogfish:

(Gör en Clirre)

 

Eller kanske hon som träffat fel gubbe.....😉?

Men trots det älskar vi varandra. ❤🧡💛💚💙💜

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Amigo:

 

Men trots det älskar vi varandra. ❤🧡💛💚💙💜

Det tror jag. Jag skojade bara, jag förstod vad du menade😀

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland är Herrens vägar mer än outgrundliga. Jag rycker ut på min vita häst för att försvara Pattaya mot uppfattningar om dess snara undergång. Jag, Atom, en av MPR’s få kvarvarande PK-ister försvarar PK-isternas hatobjekt nummer ett? Japp. ”Det blir tufft” tänkte jag, förmodligen bara Fritz och Jive som försvarar mig. Men nää; det är istället bara Jive och Fritz som är emot mig och förutser Pattaya’s undergång med den gamla sloganen ”det var minsann bättre förr”. 
 

Inte fan är det lätt att försöka försvara något/någon som inte vill bli försvarad 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Atom said:

Ibland är Herrens vägar mer än outgrundliga. Jag rycker ut på min vita häst för att försvara Pattaya mot uppfattningar om dess snara undergång. Jag, Atom, en av MPR’s få kvarvarande PK-ister försvarar PK-isternas hatobjekt nummer ett? Japp. ”Det blir tufft” tänkte jag, förmodligen bara Fritz och Jive som försvarar mig. Men nää; det är istället bara Jive och Fritz som är emot mig och förutser Pattaya’s undergång med den gamla sloganen ”det var minsann bättre förr”. 
 

Inte fan är det lätt att försöka försvara något/någon som inte vill bli försvarad 😉

Jag startade en tråd här på MPR 2014, tråden lever fortfarande, där jag konstaterade att folk och rövare i Pattaya stad ansåg att det var det sämsta året någonsin. 

 

Det var i själva verket ett bra år och alltsedan dess har det bara ökat. Av allt. Alla sorters barer t.ex. oaktat om man kallar dem för hål i väggen eller fyrkanter. 

 

Du har helt rätt i det du skriver om Pattaya i dina inlägg, trots att du är här alldeles för sällan. Väl möt den 4;e dec för vidare diskussioner. :-)

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Dom som säger det var bättre förr borde ta en tripp till stenåldern. 😉

Eller sitta vid sitt stenbord/veranda och drömma. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst var det kul förr, bar landet sidan om Diana inn. Soi 2. 

19:de hålet. Bambu baren mitt emot Diana state. Max naklua,med apan och hundarna. Coffee shop fyllorna på hotellet 24/7 och alla andra tokerier. Plus utflykter till provinser med lite dogy bag med alkohol. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem har sagt att det var bättre förr? Inte jag iallafall. Fan vill inte tillbaka till tiden då det inte fanns MPR.

 

Minns hur morsan tvättade lakan i murgryt i bastun på vintern, när man fick åka skidor till skolan året om o det var  motbacke tur o return. Nej fan, vi har det bättre idag o Pattaya är bättre idag, ännu bättre imorgon.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Stoneys:

Visst var det kul förr, bar landet sidan om Diana inn. Soi 2. 

19:de hålet. Bambu baren mitt emot Diana state. Max naklua,med apan och hundarna. Coffee shop fyllorna på hotellet 24/7 och alla andra tokerier. Plus utflykter till provinser med lite dogy bag med alkohol. 

Clirre. 

Blev lite flappis ibland också. Sabbang, img010.thumb.jpg.54a3e1b33de047c80649e9f2f1d6ae01.jpgimg005.thumb.jpg.42cb5cad98b93a0e19c114f4a9292798.jpgporto galera. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Stoneys:

Clirre. 

Blev lite flappis ibland också. Sabbang, img010.thumb.jpg.54a3e1b33de047c80649e9f2f1d6ae01.jpgimg005.thumb.jpg.42cb5cad98b93a0e19c114f4a9292798.jpgporto galera. 

Sry. 

Angeles city. Också. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilket nummer är det till Forumpolisen?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Vilket nummer är det till Forumpolisen?

bild.png.a8cdbc77202a156fd41545ac700cc577.png

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-10-16 at 10:37, skrev Atom:

Håller dock med om att den stereotypiske västerländske sexturisten blir allt ovanligare; de har kanske inte minskat så mycket i antal under mina år men de har definitivt minskat i andel. Under tiden har dessutom antalet asiatiska sexturister ökat, även om deras hunting grounds kanske inte i första hand är fyrkantsbaren.

Skulle kanske preciserat det, fyrkantsbarerna har kanske blivit fler till antalet med kunderna blir färre och färre.

 

Krävs mer än ljummen flasköl, fyra i rad, spika en spik i en stubbe och "Hello sexy man" för att locka turister i framtiden. Kanske blir det en renässans för Karaoke barerna nu när asiaterna hittar till Thailand?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, MaiChai said:

Skulle kanske preciserat det, fyrkantsbarerna har kanske blivit fler till antalet med kunderna blir färre och färre.

 

Krävs mer än ljummen flasköl, fyra i rad, spika en spik i en stubbe och "Hello sexy man" för att locka turister i framtiden. Kanske blir det en renässans för Karaoke barerna nu när asiaterna hittar till Thailand?

fel

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minutes ago, Wangthong said:

Sexy man fungerar alltid!

Det gör det faktiskt. Jag har varit med släktingar, barndomskompisar och jobbarkompisar i Pattaya och tveksamma gator i Bangkok samt motsvarande gator i Shanghai. Och det fungerar alltid. Det är lätt att tro, och är nog den gängse uppfattningen i Sverige, att det bara fungerar med utseende- och socialt begränsade snubbar men min empiriska erfarenhet är att det funkar ännu bättre med ”populära” snubbar med en snygg fru/flickvän hemma.

 

Fyrkantsbarerna kommer säkert uppgraderas och dess betydelse minska men de kommer alltid finnas kvar; det kommer nya generationer som kommer älska att höra ”Sexy man”, spela 4-i-rad och veta att  de kan få en brud med sig hem  oavsett hur fulla de blir.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte förstå detta med att medvetet bli buksvåger med en fet tysk eller ev din granne i värsta fall. 3ggr i Thailand men aldrig köpt. Men så har jag  stor vänsterarm :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 10/18/2021 at 8:05 AM, 65Selander said:

Jag kan inte förstå detta med att medvetet bli buksvåger med en fet tysk eller ev din granne i värsta fall. 3ggr i Thailand men aldrig köpt. Men så har jag  stor vänsterarm :-)

Alla skulle nog hellre vara Brad Pitt eller random Premium League-spelare och kunna plocka upp vilken teenage queen som helst på närmsta bar. Inte många av oss har den möjligheten dock. Jag har heller aldrig betalat men så var jag också 28 när jag flyttade hit. Skulle jag bli singel nu, 50 om ett par månader, så finns det fyra alternativ:

Flytta hem till Sverige och ragga upp en svensk 50-åring.

Stanna i Thailand och ragga upp en 40-50-årig thailändska.

Stanna i Thailand och ragga upp en 30-årig thailändsk golddigger som snart vill ha en unge.

Stanna i Thailand och ragga upp en 20-30-årig thailändsk bargirl för en kväll.

 

Jag tror jag skulle gå för det sista alternativet. Jag är klar med familjelivet så varför skulle jag bry mig om min tilltänkta har vad som krävs för att vara en bra fru och mor? Varför skulle jag öht vilja gifta mig igen?  Buksvåger med en fet tysk? Självklart men bara för att jag dricker en Paulaner på samma Munchenbar som ett gäng feta tyskar så blir jag ju inte buksvågar med dem så vad är skillnaden med Noi?    

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago, Atom said:

Alla skulle nog hellre vara Brad Pitt eller random Premium League-spelare och kunna plocka upp vilken teenage queen som helst på närmsta bar. Inte många av oss har den möjligheten dock. Jag har heller aldrig betalat men så var jag också 28 när jag flyttade hit. Skulle jag bli singel nu, 50 om ett par månader, så finns det fyra alternativ:

Flytta hem till Sverige och ragga upp en svensk 50-åring.

Stanna i Thailand och ragga upp en 40-50-årig thailändska.

Stanna i Thailand och ragga upp en 30-årig thailändsk golddigger som snart vill ha en unge.

Stanna i Thailand och ragga upp en 20-30-årig thailändsk bargirl för en kväll.

 

Jag tror jag skulle gå för det sista alternativet. Jag är klar med familjelivet så varför skulle jag bry mig om min tilltänkta har vad som krävs för att vara en bra fru och mor? Varför skulle jag öht vilja gifta mig igen?  Buksvåger med en fet tysk? Självklart men bara för att jag dricker en Paulaner på samma Munchenbar som ett gäng feta tyskar så blir jag ju inte buksvågar med dem så vad är skillnaden med Noi?    

Det är inte bara rättrogna muslimer som tror på horder av oskulder. Hur ofta har man inte hört från såväl smala som feta svenskar i sin bästa eller sämsta år, att deras Noi de hittade i fyrkantsbaren  (som inte jobbar där utan också var en gäst) minsann inte är som alla andra, utan nyss kom direkt från risbyn och  ett liv i absolut celibat och utan kunskap om världen utanför?

 

Den siste naive farangen är inget utdöende släkte. Tvärtom, den första november står de på kö vid gränsen. 😎

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minutes ago, spooncreek said:

Det är inte bara rättrogna muslimer som tror på horder av oskulder. Hur ofta har man inte hört från såväl smala som feta svenskar i sin bästa eller sämsta år, att deras Noi de hittade i fyrkantsbaren minsann inte är som alla andra, utan nyss kom direkt från risbyn och  ett liv i absolut celibat och utan kunskap om världen utanför?

 

Den siste naive farangen är inget utdöende släkte. Tvärtom, den första november står de på kö vid gränsen. 😎

Vi hade samma diskussion förra helgen om att fyrkantsbarerna snart bara finns på museum i Chonburi City. No way; det kommer nya årskurser och noviser varje år som bara älskar att höra "Hello Sexy Man". Visst, det kommer en dag då thailändska tjejer har bättre alternativ men då ersätts de av laoitiska, kambodjanska och burmesiska tjejer och barerna flyttar via Dark Side till Udon. År 2071 kommer fortfarande "Hello Sexy Man" eka på någon bargata någonstans i Thailand. Och givetvis kommer de presenteras för svärmor i Trollhättan eller Kramfors som "butiksbiträde" eller "telefonförsäljare"; förutsatt att vi fortfarande har telefoner 2071 vill säga.  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har det här tjatet med Phuket sandbox att göra 🤔 ni kan starta en egen tråd om barer å muslimer!

 

/matz

Link to comment
Dela på andra sajter

 

6 minutes ago, matz said:

Vad har det här tjatet med Phuket sandbox att göra 🤔 ni kan starta en egen tråd om barer å muslimer!

 

/matz

Var inte så grinig nu, du fick nyss hjälp med din fråga om hur du tar dig till Pattayas fyrkantsbarer på snabbast möjliga sätt.  På MPR blandas det och ges konstant, en naturlag som inte går att ändra. 😎

 

Syns i vimlet i november?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...