Jump to content
IGNORERAD

Vilken monitor bör jag köpa?


ReKa

Recommended Posts

andrejsdenruskige
59 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag tycker som sagt att det funkar rätt bra. Jag korsläser dokument rätt ofta och det funkar bra. Har väl aldrig vad jag kan komma på dragit ut ett Excelldokument på 2 skärmar men då blir det naturligtvis konstigt. Provade att köra en citrixhistoria nyss (virtuellt skrivbord)och det funkade utmärkt på dessa 2 skärmar. Skrivbordet anpassades efter respektive skärm. Vissa kör ju till och med en skärm stående i fall de exempelvis lättare vill läsa långa listor med en av skärmarna. 

 

Jag kör också förövrigt externt tangentbord och mus och allt är kopplat till en docka men använder gärna laptopskärmen som extra 3:e skärm och definitivt som 2:a om jag bara skulle ha en extern skärm. 

 

Anledningen till att jag har en 27" och en 24" är inte priset. Jag hade en 27" och fick låna en 24" från jobbet när det nu vart hemmajobb. Men jag föredrar nog helt klart att ha minst en 27" än båda 24:er. Jag ska som sagt köpa en till 27" men har helt enkelt inte kommit mig för ännu eftersom detta trots allt funkar rätt bra.

Ja, det beror nog helt på hur man jobbar. 
För min del så skapar det mest irritation. Det är klart att det går med olika storlekar, men det irriterar mig ganska mycket. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • Svar 27
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    9

  • ReKa

    6

  • Mankan

    3

  • Enis

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Uppgraderade min HP från 2015 och meckade dit ett NVIDIA GTX 1660! Kunde köpt en GTX 3330 men då hänger inte datörn med mera sa Webbhallen! Köp ny dator eller köp detta kort för 3100.- sa dom, funkar skitbra nu!

Sedan nästa vecka blir det en 15" bildskärm åxå!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min senaste skärm, en Samsung från 2015, kostade 40 spänn på en loppmarknad!

Ett rejält lyft!

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...