Jump to content
IGNORERAD

Surfplatta med Svenskt Tangentbord


hasseryd

Recommended Posts

Tjaba funderar på att Inhandla en Surfplatta .

Kolar lite på Lazada och Shopee men det står ofta Thai keyboard... men om plattan har tex Android 11 så är det väll rätt lätt att byta Tangentbord?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev hasseryd:

Tjaba funderar på att Inhandla en Surfplatta .

Kolar lite på Lazada och Shopee men det står ofta Thai keyboard... men om plattan har tex Android 11 så är det väll rätt lätt att byta Tangentbord?

Ja det går fint! Det är bara att lägga till svenska som språk i språkinställningarna.
Men om inte det funkar så finns det klisterlappar på Lazada som löser problemet. ;)

 

 

image.png.b1cf46beefe9dd2e8362caddd68d5197.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Plastlappar verkar ju lite hmm coerny...

Fast om plattan har Android 11 så borde det väll inte vara nått problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir fint om man klistrar ! Kan rekommendera en kraftig med tillräckligt med RAM o processor. Har själv Huawei MediaPad T3 10 köpt 2018 och den är så slö o seg. Funkar när man väl fått upp den men idag skulle jag satsa lite mer elller köpa en Chromebook iställetkuva.thumb.png.1f49e02be5402b92b7d2c7890840374d.png

 

kuva.thumb.png.79fa8716c38bf94b2f57c68ea29c28d5.png

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Amigo:

Blir fint om man klistrar ! Kan rekommendera en kraftig med tillräckligt med RAM o processor. Har själv Huawei MediaPad T3 10 köpt 2018 och den är så slö o seg. Funkar när man väl fått upp den men idag skulle jag satsa lite mer elller köpa en Chromebook iställetkuva.thumb.png.1f49e02be5402b92b7d2c7890840374d.png

 

kuva.thumb.png.79fa8716c38bf94b2f57c68ea29c28d5.png

 

Jag har en Chromebook sen över 6 år sen. Den bästa dator jag haft. Nästa gång gör jag samma val. Dessutom inget behov av virusprogram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en med 6 Gb RAm och minst 64 Gb minne, helst 128 Gb över 10 tums skärm. Den drar upp i priset men bättre än att sen ångra som jag. Min har 2 Gb RAM o 32 Gb minne, den klagar att minnet är fullt, sen får man radera appar för att få plats för andra som man behöver. Iför sig använder jag den bara för att titta på IPTV på resor.

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev Amigo:

Här är teknik på min surfplatta, alldeles för slö o klen.

tablett_minne.thumb.png.7c58d0fcae3433a3ea6efd81fb79ad34.png

tablett_versio.thumb.png.a982d2c037860961c19de9a2a11c3162.png

Visst 2G ram är alldeles för lite. Minst 4 helst 6 GB.

 

Men du borde försöka använda SD kortet mer. Pröva att avinstallera appar och installera om dem igen. Du har satt SD kort som standard minne vilket är rätt, tyvärr så hamnar en hel del i internminnet ändå.... (Har samma problem i min gamla platta)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 timmar sedan, skrev Amigo:

Här är teknik på min surfplatta, alldeles för slö o klen.

tablett_minne.thumb.png.7c58d0fcae3433a3ea6efd81fb79ad34.png

tablett_versio.thumb.png.a982d2c037860961c19de9a2a11c3162.png

Men ringsignalen verkar vara bra

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Men ringsignalen verkar vara bra

Det är jobbigt ta en skärmdump på denna, eller så kan jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tro jag har blivit extra blind! Hittar dollar tecknet på plattan och engelska "liran" men inte euro! Har man inte det som standard? Eller e jag blind?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, audirs2 said:

Tro jag har blivit extra blind! Hittar dollar tecknet på plattan och engelska "liran" men inte euro! Har man inte det som standard? Eller e jag blind?

Dator, platta och vilket fabrikat?

Dator är enkel alt gr+e. 

Samsung platta bredvid shift så har man !#1 och där rasslar den upp.

iPhone. 123 sedan "#+=" då dyker den upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...