Jump to content
IGNORERAD

Bolt i Pattaya?


Guest Fredman

Recommended Posts

Jag brukar besöka en större Makro i Klong Luang för de har en del farangvaror. Brukar bli kanske 2000 baht men de tar inte kort som betalning. Får gå till atm och ta ut kontanter. Det gör mig förvånad.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 39
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    5

  • Soengsang

    4

  • apknug

    4

  • HighWai

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 minuter sedan, skrev Wanchai:

Jag brukar besöka en större Makro i Klong Luang för de har en del farangvaror. Brukar bli kanske 2000 baht men de tar inte kort som betalning. Får gå till atm och ta ut kontanter. Det gör mig förvånad.

Makro är tydligen unikt, de tar bara "ett" kort Chase eller så. Mycket konstigt. Alla gör ju jätte inköp där! 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev apknug:

Makro är tydligen unikt, de tar bara "ett" kort Chase eller så. Mycket konstigt. Alla gör ju jätte inköp där! 

Tops tar inte mitt MC betalkort från Bangkok Bank. Varför har jag aldrig blivit klok på.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Jäkla coolt.

Här i Tallinn har de Bolt bilar, du betalar med appen per km o tid du kör.

Finns massor i hela staden, du kan köra vart du vill i landet.

Bara o ta en bil och köra, vi körde ca 7,5 km kostade under 5eur.

Ligger ett kort i bilen man tankar med om behövs.

Rätt gott om bilar som syns på bilden nedan.

D78198BA-CF8B-4D76-8327-72EB0B327D46.thumb.jpeg.3d6e8d100b3f4e9e24b666aad630a722.jpeg

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bolt föresten, grundades av två killar från Estland.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Soengsang:

Jäkla coolt.

Här i Tallinn har de Bolt bilar, du betalar med appen per km o tid du kör.

Finns massor i hela staden, du kan köra vart du vill i landet.

Bara o ta en bil och köra, vi körde ca 7,5 km kostade under 5eur.

Ligger ett kort i bilen man tankar med om behövs.

Rätt gott om bilar som syns på bilden nedan.

D78198BA-CF8B-4D76-8327-72EB0B327D46.thumb.jpeg.3d6e8d100b3f4e9e24b666aad630a722.jpeg

 

Mm, rätt gott om boltisar som jobbar för riktig dåliga löner och riktigt långa arbetsdar. Som förmodligen inte går att leva på... om man tänkte sig att skatta och inte köra alltför olagligt långa dagar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev HighWai:

Mm, rätt gott om boltisar som jobbar för riktig dåliga löner och riktigt långa arbetsdar. Som förmodligen inte går att leva på... om man tänkte sig att skatta och inte köra alltför olagligt långa dagar. 

Fast här fick iof sang somen köra själv...

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev HighWai:

Mm, rätt gott om boltisar som jobbar för riktig dåliga löner och riktigt långa arbetsdar. Som förmodligen inte går att leva på... om man tänkte sig att skatta och inte köra alltför olagligt långa dagar. 

Nu i detta jobbar ju ingen, du kör din bil själv.

Sen har de ju naturligtvis personal som sköter det hela, men det mesta är ju helt digitalt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Nu i detta jobbar ju ingen, du kör din bil själv.

Sen har de ju naturligtvis personal som sköter det hela, men det mesta är ju helt digitalt.

Men va fan! Tanken att du kör din bil tjänar lite extra skulle vara lite kul tex för dig o mig. Men verkligheten är denna att de som kör detta skit inte kan tänka så utan de är ute och kör cirka.... ALLTID! 

50 spänn för 7,5 km!! Kostar inte bara bilen så mycket. 

Men ok skygglappar på.,. Uber, bolt, feedora och liknande jävla människoutnyttjande verksamheter. Håll bara distansen. Fy fan! 

Ändrades av HighWai
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev HighWai:

Mm, rätt gott om boltisar som jobbar för riktig dåliga löner och riktigt långa arbetsdar. Som förmodligen inte går att leva på... om man tänkte sig att skatta och inte köra alltför olagligt långa dagar. 

Hörde att Bolt ska börja köra för SAS. 

SAS verkar äntligen vara nöjda med dom nya piloterna... 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Nicholas:

Hörde att Bolt ska börja köra för SAS. 

SAS verkar äntligen vara nöjda med dom nya piloterna... 

 

Hörde det också.17och 3 i igångs var väl budet? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev HighWai:

Hörde det också.17och 3 i igångs var väl budet? 

 

Alla service-jobb bör ligga däromkring. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Nicholas:

Alla service-jobb bör ligga däromkring. 

 

Word

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HighWai:

Men va fan! Tanken att du kör din bil tjänar lite extra skulle vara lite kul tex för dig o mig. Men verkligheten är denna att de som kör detta skit inte kan tänka så utan de är ute och kör cirka.... ALLTID! 

50 spänn för 7,5 km!! Kostar inte bara bilen så mycket. 

Men ok skygglappar på.,. Uber, bolt, feedora och liknande jävla människoutnyttjande verksamheter. Håll bara distansen. Fy fan! 

Vi har låtit Foodora tjäna pengar på oss i ett drygt 1år, men nu säger vi upp avtalet!

 

En rätt kass service där vi verkar, och att de tar 30% av det vi säljer för, samt tar betalt av kunden som beställer är åt helvete...

 

En grej är att vi skall ha samma pris för de som handlar direkt av oss, som priset vi har på Foodora Gör att De får 30 kr för varje 100 kr vi säljer för och vi får 70 Kr (de höjde nyligen) innebär att vi inte tjänar nåt på den maten...

Nu har vi (trots deras regler) haft ett något högre pris för Foodoras kunder, men idag tar det slut.

 

Bor ni i Göteborgstrakten kan ni istället kolla https://app.ordine.se/r/thai-house-partille Hyfsat koncept och vi får behålla drygt 95% av det vi säljer för, fast kunden får hämta själv...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev HighWai:

Men va fan! Tanken att du kör din bil tjänar lite extra skulle vara lite kul tex för dig o mig. Men verkligheten är denna att de som kör detta skit inte kan tänka så utan de är ute och kör cirka.... ALLTID! 

50 spänn för 7,5 km!! Kostar inte bara bilen så mycket. 

Men ok skygglappar på.,. Uber, bolt, feedora och liknande jävla människoutnyttjande verksamheter. Håll bara distansen. Fy fan! 

Tydligt är iaf att de tjänar tillräckligt på sina bilar.

Förstår inte riktigt ditt problem? Eller så är det så att du inte förstår?

Nya fina bilar, max ett par år gamla….helt perfekt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...