Jump to content
IGNORED

Föränd­rade krav för perma­nent uppe­hålls­till­stånd

Recommended Posts

Amigo
37 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja de hänger väl ihop med hur många krav du inte uppfyller. Ser man till att uppfylla alla krav från första början slipper man nog överklaga i huvudtaget.

Tänka sig att jag kunde helt själv komma till samma slutsats! Men vad skulle man göra utan MPR, alla svar på alla frågor finns här.

--- bredband2.jpg.239d53301a19d75baffdea3af419eb7e.jpg det sämsta internet leverantören i Sverige!---

• Replies 28
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Amigo

11

• Mankan

2

• thaikonsult

2

• Nineteen68

2

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sånt tramssvar kör du bara för att du vet att jag har rätt.. Att det är fel att svenska skattebetalare hjääääälpa "svenskar" att få hit sina fruar som de inte har råd att försörja själva... 

De nya reglerna gäller naturligtvis inte talibanerna som alla är under 15.  

Det är en stor förlust för de svenska skattebetalarna skulle jag säga... 

Posted Images

Mankan
1 timme sedan, skrev Amigo:

Tänka sig att jag kunde helt själv komma till samma slutsats! Men vad skulle man göra utan MPR, alla svar på alla frågor finns här.

Ja och ändå du ställde ju frågan här, men självklar ställer jag upp och svarar trots det uppenbara svaret. MPR din vän i cyberrymden. 👌

Edited by Mankan
  • Haha 1

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Amigo
8 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja och ändå du ställde ju frågan här, men självklar ställer jag upp och svarar trots det uppenbara svaret. MPR din vän i cyberrymden. 👌

Nu är det ju så att jag undrar ofta, även om jag vet svaret. Och rent allmänt, anser jag att ett ärende överklagas en gång oavsett ärende, är man missnöjd ska den överklagas till nästa nivå (migrationsverket-> migrations domstol-> migrations överdomstol). Sen är det ju annan sak om man måste ta det till en annan nivå, typ tingsrätten-> hovrätten-> högsta domstolen.  Men tror inte att det förekommer i tingsrätten att hovrätten återförvisar till ny behandling och sen ska man överklaga igen till hovrätten, om man tycker att man inte fått rättvisa, ett sådant mönster verkar konstigt.

--- bredband2.jpg.239d53301a19d75baffdea3af419eb7e.jpg det sämsta internet leverantören i Sverige!---

frogfish
3 minuter sedan, skrev Amigo:

Nu är det ju så att jag undrar ofta, även om jag vet svaret. Och rent allmänt, anser jag att ett ärende överklagas en gång oavsett ärende, är man missnöjd ska den överklagas till nästa nivå (migrationsverket-> migrations domstol-> migrations överdomstol). Sen är det ju annan sak om man måste ta det till en annan nivå, typ tingsrätten-> hovrätten-> högsta domstolen.  Men tror inte att det förekommer i tingsrätten att hovrätten återförvisar till ny behandling och sen ska man överklaga igen till hovrätten, om man tycker att man inte fått rättvisa, ett sådant mönster verkar konstigt.

Kämpa på. Nu är du ett steg närmare.

Forumet är bra för råd, så fortsätt gärna fråga. Finns säkert fler som är intresserade.

Sen finns det de som gillar att påpeka saker eller ge en känga yillsammans med sina "tips". Men skit i dem.

Kör vidare, och uppdatera gärna hur det går.

• Ge karma 6
  • Wai 1