Jump to content
IGNORERAD

Föränd­rade krav för perma­nent uppe­hålls­till­stånd


thaikonsult

Recommended Posts

21 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Ganska många skulle jag påstå, då det krävs att du söker minst 30 jobb i månaden som arbetslös.

 

Högskolan borde vara ett plus i kanten,men på dom här jobben som många vill ha som extra jobb så funkar det inte om inte arbetsgivaren får bidrag direkt från staten och som jag skrev tidigare så går dom inte till dom mest skötsamma Svenska studenterna...Ser du inte sambandet mellan arbetsgivare och tagare då är du fan blind.....

Nja 6 jobb i månaden är det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 104
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Amigo

    43

  • Risifrutti

    14

  • Alarik

    9

  • Nineteen68

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev samet:

Var väl någon "skandal" för några år sedan om Ica-butiker som satte det i system att bara ta folk med bidrag. När sedan bidraget var slut, fick de lämna och någon ny med bidrag kom istället. 

 

Fantastiskt land vi har, där någon annan kan betala lönen så man kan tjäna mer pengar...

Listan kan göras lång. Lidl, Willys, MC Donalds, Subway är väl dom värsta. Jobb som jag fick som student, men är helt omöjligt idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev axe:

Nja 6 jobb i månaden är det.

Glöm det kompis. Minst 30 jobb i månaden om du vill ha full ersättning.

 

Var arbetslös pga coronan i 2 månader och det var det värsta jag varit med om.  Erfarenhet och kunskap räddade mig tillbaka till nytt jobb, men vill fan inte tillbaka till hökarna som profilerar på din och min kunskap något mera. 

Link to comment
Dela på andra sajter

58 minuter sedan, skrev samet:

Var väl någon "skandal" för några år sedan om Ica-butiker som satte det i system att bara ta folk med bidrag. När sedan bidraget var slut, fick de lämna och någon ny med bidrag kom istället. 

 

Fantastiskt land vi har, där någon annan kan betala lönen så man kan tjäna mer pengar...

Ja, tro fan de blir förmögna ICA-handlarna.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...