Jump to content
IGNORERAD

Karantän i Bangkok


hasseryd

Recommended Posts

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • hasseryd

    11

  • Tallviking

    2

  • Esspe

    2

  • Wanchai

    2

Mest aktiva i denna tråd

1 timme sedan, skrev LTD:

Funderar lite på början i den här tråden där du är orolig för att åka på karantän om du sover på hotell i Bkk.

Hur ska dom veta det när du kommer tillbaka till Chiang Mai om du inte berättar det?

 

Hur var det med kontroller när du kom tillbaka?

Bor han i sitt namn är det lätt att kolla upp som hotellet är skyldig rapportera att du bor där till imm, lika skyldig som man är själv att skriva in sig på imm att man bor på en adress med damen/tjejen-frun

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

jag hörde en gammal medlem som åkte från sisaket med mini buss igår till ambassaden och fixade passet sen hem samma dag .det var ingga problem

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev soi covboy:

jag hörde en gammal medlem som åkte från sisaket med mini buss igår till ambassaden och fixade passet sen hem samma dag .det var ingga problem

Nej inga större problem. Är tilbaka i Chiangmai.

Fast det var rätt tungt att vänta  i BKK då alt i matväg var stängt (förutom 7/11)

Jo några hadde Take away men hmm.....

En fundering är varför ville dom veta vilken församling jag var född i (Den fins inte längre utan splitrad i 3) och sen ville dom veta mina föräldrars födelsedatum/plats och fulständiga namn vid deras födelse. 

Anars fungerade alt bra. En reflektion var hur billligt det var att ta Taxi från Nana till Don Mueang under 200 b. Kommer ihåg sent 80i tal och 90 tal då dom skulle ha runt 700 b för samma sträcka.

Fick ingen fråga om CV 19 förns jag blev stoppad vid utgången på Chiangmai flygplats, där fick jag fylla i ett Formulär om var jag rest i från, nationalitet , ev. vaccinering...Jag kunde inte läsa formuläret (väldigt finstilt) utan fick be en tjänsteman där hjälpa mej.

Sen blev jag blåst av CM Taxin på 50 b (inte mycket men  retsamt). Han körde mej till fel Soi då jag påpekade detta blev föraren fö......anad så jag gick bara ut för att promenera de sista ca 150 meterna utan att få växel tillbaka på 200 b.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev Dolemon:

Bor han i sitt namn är det lätt att kolla upp som hotellet är skyldig rapportera att du bor där till imm, lika skyldig som man är själv att skriva in sig på imm att man bor på en adress med damen/tjejen-frun

Ah så på flygplatsen i Chiang Mai har dom uppkoppling till immigrations databas och kollar upp alla falanger eller ringer dom å frågar? 

I teorin har du rätt men i praktiken beror allt på vad du svarar på frågan om var du varit och hur länge. 

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev LTD:

Ah så på flygplatsen i Chiang Mai har dom uppkoppling till immigrations databas och kollar upp alla falanger eller ringer dom å frågar? 

I teorin har du rätt men i praktiken beror allt på vad du svarar på frågan om var du varit och hur länge. 

Vet inte ang. Imigration men jag sa bara i BKK över dagen för nytt Pass på Swe Embasy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...