Jump to content
IGNORERAD

Avanza ger känsliga uppgifter till facebook för en handfull dollar.


Nicholas

Recommended Posts

falukorven
50 minuter sedan, skrev Nicholas:

Jag har Nordnet till mitt privata sparande. Avanza sätts tjänstepensionen in på. Så blir tyvärr svårt att byta ut... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Är Nordnet bättre? Avanza verkar lite gammeldags i sin it struktur/lösmi och lösningar .

Jag har använt Avanza som informatonskälla för där finns det mesta på ett ställe aktiekurser valiutakurser råvarupriset m.m.

Men när jag fick för mig att surfa in på Avanza på mobilen ja jösses vad plottrigt det var precis som om inte har hört talas om mobil version för hemsida.

Annars passar denna typ av bank mitt framtida sparande stort fint utbud på aktier och fonder tänk en portfölj med Länsförsäkringar europa indexnära  , Monster Beverage corp, Lockheed Martin Corp, BlackRock Inc och en litenen skvätt Sandvik, jobbigt att ha i gammelbanken men går smidigt attha hos bland annat Avanza och liknande banker kostar väl en slant men kanske värt det för smidigjet och utbud?

Nordea har visserligen haft lågt courtage på utvalda aktier men aningen dyrt  krångligt för microsparare som mig. 

 

−0,50% (−1,93)
386,60 USD

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Chrille Columbus:

Är Nordnet bättre? Avanza verkar lite gammeldags i sin it struktur/lösmi och lösningar .

Jag har använt Avanza som informatonskälla för där finns det mesta på ett ställe aktiekurser valiutakurser råvarupriset m.m.

Men när jag fick för mig att surfa in på Avanza på mobilen ja jösses vad plottrigt det var precis som om inte har hört talas om mobil version för hemsida.

Annars passar denna typ av bank mitt framtida sparande stort fint utbud på aktier och fonder tänk en portfölj med Länsförsäkringar europa indexnära  , Monster Beverage corp, Lockheed Martin Corp, BlackRock Inc och en litenen skvätt Sandvik, jobbigt att ha i gammelbanken men går smidigt attha hos bland annat Avanza och liknande banker kostar väl en slant men kanske värt det för smidigjet och utbud?

Nordea har visserligen haft lågt courtage på utvalda aktier men aningen dyrt  krångligt för microsparare som mig. 

 

−0,50% (−1,93)
386,60 USD

Avanza håller på att bygga om sin sida nu. Nästan klart. Jag gillar nog den gamla bättre men det är nog en vanesak. 

Får upp fler funktioner om man kör med "liggande" telefon.

1 kr i courtage för sparande upp till 50.000 är bra för småsparare.

Sen väljer man väl själv vilken nivå man vill ligga på och kan ändra om man gör enstaka affärer utanför mönstret.

Gör man rätt ligger courtaget mellan 39-99 spänn om jag minns rätt.

Inga kostnader för att ha depå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...