Jump to content
IGNORERAD

Advokat i Thailand.


janne_h

Recommended Posts

Jag själv är i Sverige just nu. 

Häromdagen ringde sonen till en gammal kompis som bodde i Pattaya och kanchanaburi. Och berättade att hans pappa hade drunknat. Under åren har jag blivit ganska bra kompis även med sonen. Då han är nästan jämngammal med mig. 

Vi lovade att hjälpa honom att prata med hans pappas fru (eller före detta, dom skilde sig 2010 men bodde tillsammans dom 5 senaste åren) . Han hade har 2 barn tillsammans med Thai frun. Och en son i Sverige (som jag har kontakt med) och en son till i USA. 

När sonen i Sverige vill att thai frun skickar kopia på testamentet tycker hon tydligen att det räcker med att hon säger att bara thai barnen som ska ärva. Sonen här i Sverige. Samt sonen i USA. Behöver nu tillsammans en bra thai advokat. Som kan företräda deras intresse. Han har fått en lista från UD. Men flera verkar nummret upphört och så vidare. Om någon kan Rekomendera en bra thai advokat. Som är bra på testamenten mm. Så vore jag tacksam. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om de är så bra. på arvsrätt men jag har använt mig av Kimberly Law på Surawong http://chantybkk.com/k-office/index.htm

 

Men jag har mest använt den i skadeståndsförhandlingar och som juridiskt bollplank för en svensk murvel som inte är bekant med alla legala finesser i den thailändska juridiken.

 

Wutthisak "Woddy"Vanchikul är den jag har kontakt med, talar utmärkt engelska och är en väldigt sympatisk herre i övrigt.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...