Jump to content
IGNORERAD

Byta bil, men till vad?


Dalton

Recommended Posts

Vad ska man skaffa för bil? Har lagt taket på 150.000:- och kraven är kombi och automat.... 
lutar åt audi a4, kanske t.o.m a6.....

men vad rekommenderar ni för herrgårdsvagnar? När får man mest bil för pengarna? Audi är ju inte en bil som ger mest bil för pengarna, men tycker dom är snygga... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Akta dig för TSFI motorn bara, den e skit! Annars så vet man av erfarenhet att jappsarna gör bra bilar, gäller bara å hitta den som passar en själv! Har en Nissan 2010 firma bil, bara går å går!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Kolla på Skoda Superb som ger avsevärt mer för pengarna men egentligen är väldigt mycket lika med Audi och Passat (delar mycket av teknik och delar)

 

Sök med autouncle.se

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minutes ago, audirs2 said:

Akta dig för TSFI motorn bara, den e skit! Annars så vet man av erfarenhet att jappsarna gör bra bilar, gäller bara å hitta den som passar en själv! Har en Nissan 2010 firma bil, bara går å går!

Blir tdi om de blir audi.... Men hur är 3.0 kontra 2.0? Förstår ju v6:a drar mer bränsle och dyrare om något händer osv, men hur är hållbarheten? 
 

till exempel denna: https://www.blocket.se/vi/96822963.htm

 

ska man vara orolig pga milen? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
27 minuter sedan, skrev Dalton:

Blir tdi om de blir audi.... Men hur är 3.0 kontra 2.0? Förstår ju v6:a drar mer bränsle och dyrare om något händer osv, men hur är hållbarheten? 
 

till exempel denna: https://www.blocket.se/vi/96822963.htm

 

ska man vara orolig pga milen? 

Tidigare en Taxi men verkar väldokumenterad

 

https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/GWW154#specs

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minutes ago, Tallviking said:

Tidigare en Taxi men verkar väldokumenterad

 

https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/GWW154#specs

Det var en bra sida med mycket info :).... 

men sägs väl man ska passa sig lite för taxi eftersom det är mycket start/stop med många korta sträckor... Om man jämför med en bil som gått 30.000 mil motorväg t.ex... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Min dotter tog precis ut en kia CEED kombi laddhybrid på privatleasing. Och det är väldigt mycket bil för pengarna. Skatt 360 kr år :)

Kia har 7 års garanti och kommer från korea.

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, janne_h said:

Min dotter tog precis ut en kia CEED kombi laddhybrid på privatleasing. Och det är väldigt mycket bil för pengarna. Skatt 360 kr år :)

Kia har 7 års garanti och kommer från korea.

 

Har sneglat lite på Kia soul... morsan har en sån och tycker dom är ganska vettiga

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
12 minuter sedan, skrev Dalton:

Har sneglat lite på Kia soul... morsan har en sån och tycker dom är ganska vettiga

Kia har vunnit mycket omröstningar på senare år och är väldigt populär

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Jive:

received_505621227250103.thumb.jpeg.95a7c74c50673e6d5e18e7a4b854d645.jpeg

Renault Dacia Ducster 4-hjulsdrift ca 140 000 SEK eller Dacia Sandero 2-hjulsdrift under 140 000.

Mitt ex i Sverige har en Ducster och är mycket nöjd. Väldigt mycket bil för pengarna.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev janne_h:

Min dotter tog precis ut en kia CEED kombi laddhybrid på privatleasing. Och det är väldigt mycket bil för pengarna. Skatt 360 kr år :)

Kia har 7 års garanti och kommer från korea.

 

Jag har sneglat på en Kia Niro Laddhybrid (plug in) vill ha lite högre sitthöjd och behöver inte så stor bil som jag har nu. Med tanke på priser och driftkostnader så känns det väl som ett klokt val men fan så tråkigt. Ganska ful och just laddhybriden verker ju rätt pissig prestanda. Då är ju vanliga hybriden mycket bättre när det gäller motorkraft i alla fall har jag förstått. Just nu har jag börjat titta på om en BMW X1 2-3 år gammal disel eller bensinare ändå inte skulle vara ett roligare altenativ.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev janne_h:

Min dotter tog precis ut en kia CEED kombi laddhybrid på privatleasing. Och det är väldigt mycket bil för pengarna. Skatt 360 kr år :)

Kia har 7 års garanti och kommer från korea.

 

Eller från Slovakien! Eller från USA fast bara för jänkarna och Canada och Sydamerika och startade 2006!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävligt bra länk, ( fast lite fel ) Min är totalt nedvärderad. 

Tyvärr så finns dom inte som nya längre ( GM kills you sooner ur later )

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...