Jump to content
IGNORERAD

Bankkonto med tillhörande BankID stängt


Surin P3

Recommended Posts

Captain Morgan
20 minutes ago, Tallviking said:

Det svåra är att svara för att alla deras kunder följer alla regler. Speciellt i kriminellt aktiva kretsar i baltikum

 

Men alla här klagar när bankerna försöker kolla så deras kunder följer reglerna

 

VDn är ansvarig för att alla anställda följer alla regler. Om du hade gjort vad Swedbank gjorde så hade de jagat dig jorden runt och du hade fått 10 år i buren.

Swedbank som företag fick lite böter, VDn blev möjligen av med sin fallskärm men styrelsen gick fri och ingen fick fängelse. Vi har ett helruttet banksystem.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 209
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    36

  • Surin P3

    22

  • HuaHindinnge

    21

  • spooncreek

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tallviking
4 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

VDn är ansvarig för att alla anställda följer alla regler. Om du hade gjort vad Swedbank gjorde så hade de jagat dig jorden runt och du hade fått 10 år i buren.

Swedbank som företag fick lite böter, VDn blev möjligen av med sin fallskärm men styrelsen gick fri och ingen fick fängelse. Vi har ett helruttet banksystem.

 

Swedbanks problem är inte deras anställda utan deras kunder....

 

De anställda borde hårdare kontrollerat sina kunder men å andra sidan gnäller alla här på när bankanställda kollar kunderna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti
17 minuter sedan, skrev Tallviking:

Swedbanks problem är inte deras anställda utan deras kunder....

 

De anställda borde hårdare kontrollerat sina kunder men å andra sidan gnäller alla här på när bankanställda kollar kunderna

Problemet är väl just deras giriga chefer. Sätt ett maxbelopp på typ 50,000 kr/år. Allt över det granskar man. Knappast någon gangster som blir fet på det och ger tid över åt annat för dom anställda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
9 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Problemet är väl just deras giriga chefer. Sätt ett maxbelopp på typ 50,000 kr/år. Allt över det granskar man. Knappast någon gangster som blir fet på det och ger tid över åt annat för dom anställda.

Cheferna har inget med enskilda kunders transaktioner att göra. Dom sitter väldigt långt från den dagliga bankverksamheten

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
16 minuter sedan, skrev Risifrutti:

Problemet är väl just deras giriga chefer. Sätt ett maxbelopp på typ 50,000 kr/år. Allt över det granskar man. Knappast någon gangster som blir fet på det och ger tid över åt annat för dom anställda.

Det är lagar och regler som styr vad bankerna måste göra. Bankerna kan inte bestämma det själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Tallviking:

Swedbanks problem är inte deras anställda utan deras kunder....

 

De anställda borde hårdare kontrollerat sina kunder men å andra sidan gnäller alla här på när bankanställda kollar kunderna

Jag kan möjligen hålla med om att ett problem är deras kunder.

Men absolut inte deras små privatkunder.

 

De skulle logiskt sett tittat på min historik, sett att inget udda skett på över 30 år och gått vidare.

 

Men logik är ju inte så vanligt förekommande längre, utan det vi ser är följa flock och göra som man blir tillsagd.

 

Med det sagt, så är det ju fortfarande inte Märta på bankkontoret som gör fel, utan de som sitter i maktposition, stiftar  centraliserade lagar och regler utan minsta insyn i vanliga människors liv och vardag.

Och de gör inte detta för att vi ska få det bättre.

 

En tråkig utveckling som kommer att eskalera.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
44 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

VDn är ansvarig för att alla anställda följer alla regler. Om du hade gjort vad Swedbank gjorde så hade de jagat dig jorden runt och du hade fått 10 år i buren.

Swedbank som företag fick lite böter, VDn blev möjligen av med sin fallskärm men styrelsen gick fri och ingen fick fängelse. Vi har ett helruttet banksystem.

 

Bankerna bestämmer inte böter och straffpåföljd.

Det får du adressera till politikerna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev Tallviking:

Swedbanks problem är inte deras anställda utan deras kunder....

 

De anställda borde hårdare kontrollerat sina kunder men å andra sidan gnäller alla här på när bankanställda kollar kunderna

Snygg cirkel argumentation. Katten på råttan och råttan på repet och.....

 

Ingen är ansvarig och det har tydligt visats vid "ansvarsutkrävandet" 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev Surin P3:

utan de som sitter i maktposition, stiftar  centraliserade lagar och regler utan minsta insyn i vanliga människors liv och vardag.

Helt rätt. Det är politikerna som bestämmer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
2 timmar sedan, skrev Mr atm:

Du sväljer medias beten duktigt.

Att Bitcoin skulle vara bra för kriminella är totalt 100% fel. Men du får tro vad du vill.

Men fakta är det inte.

 

 

Men varför görs det då knarkaffärer på darkside i Bitcoin? Varför beställs det mord med betalning i Bitcoin på darkside? Om någon kidnappar din dator så vill de ha betalt i? Ja just det Bitcoin. 

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev apknug:

Snygg cirkel argumentation. Katten på råttan och råttan på repet och.....

 

Ingen är ansvarig och det har tydligt visats vid "ansvarsutkrävandet" 

Röfen & co bestämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Det är lagar och regler som styr vad bankerna måste göra. Bankerna kan inte bestämma det själva.

Jo rå, det går tills det inte går längre. Kommer ihåg när bankerna tog bort den obligatoriska amorteringen av bolån och införde amorteringsfritt. Det gick tills det blev finanskris och tillsynsmyndigheten vaknade.....

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fredman:

Men varför görs det då knarkaffärer på darkside i Bitcoin? Varför beställs det mord med betalning i Bitcoin på darkside? Om någon kidnappar din dator så vill de ha betalt i? Ja just det Bitcoin. 

Precis vad jag sa nyss.

Förbjud pengar också.

 

Försök sälja knark och få betalt i ekorrskinn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti
11 minuter sedan, skrev Tallviking:

Cheferna har inget med enskilda kunders transaktioner att göra. Dom sitter väldigt långt från den dagliga bankverksamheten

Så vem har ansvaret för att en miljard transaktion blir godkänd då?

 

Swedbanks chef fick väl avgå när det blev allmänt känt med penningtvätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Röfen & co bestämmer.

Nu snackade jag ansvar iof.....

 

Men röfven tror bara han bestämmer, det gör Bolund och EU, på riktigt.

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
5 hours ago, Fredman said:

Men varför görs det då knarkaffärer på darkside i Bitcoin? Varför beställs det mord med betalning i Bitcoin på darkside? Om någon kidnappar din dator så vill de ha betalt i? Ja just det Bitcoin. 

Var har jag skrivit att det inte används av kriminella??

Jag skrev under 1%.

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Risifrutti
8 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Det är lagar och regler som styr vad bankerna måste göra. Bankerna kan inte bestämma det själva.

Självklart. Dock är det chefernas ansvar att se till att dessa lagar och regler följs och det är det brister lite ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
2 minutes ago, Risifrutti said:

Självklart. Dock är det chefernas ansvar att se till att dessa lagar och regler följs och det är det brister lite ibland.

Du har helt rätt Risifrutti.

 

"Banken har dock inte, trots flera interna och externa rapporter som har varnat för brister i de baltiska dotterbolagen och risker för penningtvätt, vidtagit lämpliga och tillräckliga åtgärder”.

 

Swedbank ska också undanhållit dokumentation och information för både den svenska och den estländska finansinspektionen, skriver Finansinspektionen.

 

– Det är mycket bekymmersamt att banken vid flera tillfällen undanhöll information från Finansinspektionen, säger generaldirektör Erik Thedéen."

 

Sedan är det inte så att det är typ Svensson som har försökt att tvätta 10.000 kr utan det handlar om minst 40 eller vem vet 400 miljarder kr vi pratar om.

Men fortsätt att fråga var Svensson har fått sina 10 tkr ifrån.

Bra att banken för en gångs skull fick en hyffsat stor bot på 4 miljarder kr.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mr atm:

Du har helt rätt Risifrutti.

 

"Banken har dock inte, trots flera interna och externa rapporter som har varnat för brister i de baltiska dotterbolagen och risker för penningtvätt, vidtagit lämpliga och tillräckliga åtgärder”.

 

Swedbank ska också undanhållit dokumentation och information för både den svenska och den estländska finansinspektionen, skriver Finansinspektionen.

 

– Det är mycket bekymmersamt att banken vid flera tillfällen undanhöll information från Finansinspektionen, säger generaldirektör Erik Thedéen."

 

Sedan är det inte så att det är typ Svensson som har försökt att tvätta 10.000 kr utan det handlar om minst 40 eller vem vet 400 miljarder kr vi pratar om.

Men fortsätt att fråga var Svensson har fått sina 10 tkr ifrån.

Bra att banken för en gångs skull fick en hyffsat stor bot på 4 miljarder kr.

Lustigt att vissa på forumet med dåres envishet skall förvara detta och tycka det är rätt.

 

Måste vara ett gäng Oligarker, vapen eller drog smugglare som skriver här under falsk identitet.....???

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
38 minuter sedan, skrev Surin P3:

Jag kan möjligen hålla med om att ett problem är deras kunder.

Men absolut inte deras små privatkunder.

 

De skulle logiskt sett tittat på min historik, sett att inget udda skett på över 30 år och gått vidare.

 

Men logik är ju inte så vanligt förekommande längre, utan det vi ser är följa flock och göra som man blir tillsagd.

 

Med det sagt, så är det ju fortfarande inte Märta på bankkontoret som gör fel, utan de som sitter i maktposition, stiftar  centraliserade lagar och regler utan minsta insyn i vanliga människors liv och vardag.

Och de gör inte detta för att vi ska få det bättre.

 

En tråkig utveckling som kommer att eskalera.

Hur tänker du att bankanställda skall skilja på "Kunder" och "Små privatkunder" på ett rättssäkert sätt och sätta olika regler för dom ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
22 minuter sedan, skrev Mr atm:

Du har helt rätt Risifrutti.

 

"Banken har dock inte, trots flera interna och externa rapporter som har varnat för brister i de baltiska dotterbolagen och risker för penningtvätt, vidtagit lämpliga och tillräckliga åtgärder”.

 

Swedbank ska också undanhållit dokumentation och information för både den svenska och den estländska finansinspektionen, skriver Finansinspektionen.

 

– Det är mycket bekymmersamt att banken vid flera tillfällen undanhöll information från Finansinspektionen, säger generaldirektör Erik Thedéen."

 

Sedan är det inte så att det är typ Svensson som har försökt att tvätta 10.000 kr utan det handlar om minst 40 eller vem vet 400 miljarder kr vi pratar om.

Men fortsätt att fråga var Svensson har fått sina 10 tkr ifrån.

Bra att banken för en gångs skull fick en hyffsat stor bot på 4 miljarder kr.

Å ena sidan klagas det på att bankerna är för hårda mot sina kunder och å ena sidan kritiseras bankerna för att inte vara tillräckligt hårda

 

Hur vill ni ha det ? Hårda mot kunderna eller slapphänta mot kunderna ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tallviking:

Hur tänker du att bankanställda skall skilja på "Kunder" och "Små privatkunder" på ett rättssäkert sätt och sätta olika regler för dom ?

Beloppen min käre Watson, beloppen.

 

Hade jag varit en pengatvättare, så hade min omsättning varit ca 1000 kr i månaden.

Och mina kunder hade förmodligen varit Baldrick, Vyvyan och Manuel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
3 minuter sedan, skrev Surin P3:

Beloppen min käre Watson, beloppen.

 

Hade jag varit en pengatvättare, så hade min omsättning varit ca 1000 kr i månaden.

Och mina kunder hade förmodligen varit Baldrick, Vyvyan och Manuel.

Så "stora kunder" skall ha hårda regler men "små kunder" skall ha mindre regler ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Tallviking said:

Du får göra som Ingvar då och lägga pengarna i Schweiziska banker

Nja vill man vara säker på att ha tillgång till sina medel tror jag det är bättre att diversifiera, inte alla ägg i samma korg alltså. Självklart får du använda madrass, sparbössa eller vad du vill.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
1 minut sedan, skrev SatanG:

Nja vill man vara säker på att ha tillgång till sina medel tror jag det är bättre att diversifiera, inte alla ägg i samma korg alltså. Självklart får du använda madrass, spargris eller vad du vill.

 

/ SatanG

Jag blandar banker i olika länder beroende på var jag bor och har verksamheter

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...