Jump to content
IGNORED

Vilka av dessa städer har du besökt ?

Tallviking

Recommended Posts

edvardpop

19. Hoppas lägga till Tokyo under nästa resa.

”Vi vill vara bandet som, om vi flyttade in i huset bredvid ditt, skulle döda din gräsmatta” - Lemmy Kilmister      Doktorn, med finsk brytning: "Var det en inhemsk tjej eller var hon bara hemsk?"

• Replies 37
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• audirs2

2

• Tallviking

2

• Surin P3

2

• samet

1

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Det räcker med Stockholm

har varit i samtliga som har en hamn

45 bidde det

Posted Images

MaiChai
Posted (edited)

22 med certifierad övernattning, räknar inte Mumbai eftersom det var en gratis övernattning på betonggolvet inne på flygplatsen i väntan på morgon flighten till Dhaka.

Inser att jag har stora hål i mitt resemönster att fylla i både Afrika och syd amerika men även nord amerika har en del blanka sidor. Pyongyang är ju en enhörning man skulle vilja ha i samlingen...

Edited by MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Tommy
Posted (edited)

Räknas flygplatser så fick jag ihop 46, annars 41.

MVH

Edited by Tommy
Flygplatser räknas tydligen icke, så 41 från listan, och några tusen som inte hamnade där...

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

apknug
Posted (edited)

Jag fick ihop 43 riktiga hur fan det nu kan gått till, åker ju bara till samma ställe känns det som.....

7 till med bara flygbyten var tvungen att kontrollräkna.

Edited by apknug
Baa

Har väl inte riktigt prioriterat de större metropolerna mer än som ankomst o avgångsplats så av 62 länder blev det bara 21 på den här listan, nästan så man känner sig som nåt annat än stadsbarn trots mina drygt 60 år i Stockholm.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

ArneMorales

Har I hela mitt liv försökt undvika andra storstäder än Stockholm,   där ja var bosatt i 25 år.

Gick därför igenom denna lista,  och fann att jag misslyckats med 6 av städerna där.  Men ok London, München, Beijing, Bangkok, Köpenhamn,  Helsingfors.

Avskyr storstäder med dålig luft, trängsel, mycket trafik och stressade människor

• Ge karma 1
Alarik

"Säffle... Kan man få en kopp kaffe?"

• Wai 1

Bibben

53, inkl Pyongyang givetvis. 😃

• Ge karma 3

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Surin P3

Jag är dåligt berest.

Mitt motto är: Stanna hemma så gör du inget dumt.

• Ge karma 1
  • Fint 1
  • Haha 4
Surin P3

Eller nja... Måste modifiera mitt motto till: 

Stanna hemma, så ser ingen utomstående när du gör dumma saker.

• Haha 4
Atom
Posted (edited)

46 stycken. Det är tre stora vita fläckar som spökar; jag har aldrig varit i Syd- och Centralamerika, aldrig i gamla Sovjetunionen (förutom Tallinn, som inte var med) och aldrig varit i Mellanöstern (förutom Manama, Bahrain, som inte var med). Jag kan inte tillgodoräkna mig den senast utländska mark jag varit på, Istanbul, då det bara var en mellanlandning på skottdagen förra året. 

Edited by Atom

When I'm good, I'm good, but when I'm bad I'm better