Jump to content
IGNORERAD

Vilka av dessa städer har du besökt ?


Tallviking

Recommended Posts

19. Hoppas lägga till Tokyo under nästa resa.

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    2

  • Tallviking

    2

  • audirs2

    2

  • ReKa

    1

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

22 med certifierad övernattning, räknar inte Mumbai eftersom det var en gratis övernattning på betonggolvet inne på flygplatsen i väntan på morgon flighten till Dhaka.

 

Inser att jag har stora hål i mitt resemönster att fylla i både Afrika och syd amerika men även nord amerika har en del blanka sidor. Pyongyang är ju en enhörning man skulle vilja ha i samlingen...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Räknas flygplatser så fick jag ihop 46, annars 41.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy
Flygplatser räknas tydligen icke, så 41 från listan, och några tusen som inte hamnade där...

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick ihop 43 riktiga hur fan det nu kan gått till, åker ju bara till samma ställe känns det som.....

 

7 till med bara flygbyten var tvungen att kontrollräkna.

Ändrades av apknug
Link to comment
Dela på andra sajter

Har väl inte riktigt prioriterat de större metropolerna mer än som ankomst o avgångsplats så av 62 länder blev det bara 21 på den här listan, nästan så man känner sig som nåt annat än stadsbarn trots mina drygt 60 år i Stockholm.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

Har I hela mitt liv försökt undvika andra storstäder än Stockholm,   där ja var bosatt i 25 år.

Gick därför igenom denna lista,  och fann att jag misslyckats med 6 av städerna där.  Men ok London, München, Beijing, Bangkok, Köpenhamn,  Helsingfors.

Avskyr storstäder med dålig luft, trängsel, mycket trafik och stressade människor

Link to comment
Dela på andra sajter

53, inkl Pyongyang givetvis. 😃

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är dåligt berest.

Mitt motto är: Stanna hemma så gör du inget dumt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller nja... Måste modifiera mitt motto till: 

Stanna hemma, så ser ingen utomstående när du gör dumma saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

46 stycken. Det är tre stora vita fläckar som spökar; jag har aldrig varit i Syd- och Centralamerika, aldrig i gamla Sovjetunionen (förutom Tallinn, som inte var med) och aldrig varit i Mellanöstern (förutom Manama, Bahrain, som inte var med). Jag kan inte tillgodoräkna mig den senast utländska mark jag varit på, Istanbul, då det bara var en mellanlandning på skottdagen förra året. 

Ändrades av Atom

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

6 st och tveksamt om det blir fler, möjligtvis en tripp till staterna om restriktioner försvinner. 

E som Ferdinand, har det bra här 🙃

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-05-20 at 07:44, skrev Tallviking:

Här är ett hundra större städer världen över. Hur många av dom har du besökt ?

 

Enbart byta flyg räknas inte utan du måste verkligen har besökt själva stan och inte bara flygplatsen.

 

Jag fick ihop 31 st

 

bild.png.d741aadaa31b4aee719426cee81003d8.png

Har varit till 19 på listan. Räknas även Leningrad så har jag varit till 20.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...