Jump to content
IGNORERAD

Biden


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

 

Kommer skapa ordning och göra populära framsteg - eller skapa missnöje och osämja?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    8

  • Surin P3

    7

  • berlitz

    6

  • Boa52

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

spooncreek
1 hour ago, Naam kaeng said:

 

Kommer skapa ordning och göra populära framsteg - eller skapa missnöje och osämja?

 

 

Missnöje och osämja, definitivt. USA är mer polariserat än någonsin. Ordning och populära framsteg? Ja, mer ordning på styret är det väl nu, det borde inte ens den mest envise Trumpsupportern kunna förneka.

 

Det blir svårare med framstegen, mest för att USA rent allmänt (oavsett president) är på dekis, liksom den tilltagande polariseringen (osämjan alltså)

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Ja du spoonis. Kan du ge några konkreta exempel vad Biden gjort.  Jag är en stor förnekare. Du kan alltså hjälpa mig att omvärdera mina åsikter med fakta.

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev John Khonken:

hjälpa mig att omvärdera mina åsikter med fakta.

Fakta har aldrig bitit på dig förut så varför skulle det göra det nu ?

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
1 hour ago, John Khonken said:

Ja du spoonis. Kan du ge några konkreta exempel vad Biden gjort.  Jag är en stor förnekare. Du kan alltså hjälpa mig att omvärdera mina åsikter med fakta.

Tackar för frågan Khonken, men varför ställer du den till mig?  Vad var det i inlägget jag skrev som triggade igång dig på det?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Man får gå tillbaka till slutet på 70-talet för att hitta en liknande nivå.

Inte mycket positivt med Biden.

Ett stort pannslag bara. Hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer

Han är ju en nickedocka som styrs av andra. Han kommer att starta åtminstone ett krig under mandatperioden. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Mer ordning på styret. Jag var väldigt nyfiken vad du menar med det

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Mer ordning på styret. Jag var väldigt nyfiken vad du menar med det

CNN säger så. :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 hour ago, Surin P3 said:

CNN säger så. :D 

För att ha Alzheimers så tycker jag att han klarar sig bra  Målet var väl från början att ha hann som en blöja. Dvs. Byta ut han mot kärringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Fegis backar som vanligt. Har inga argument. Jag var bara nyfiken inget annat.  

 

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

"Mer ordning på styret" var alltså mitt påstående om Bidens första 120 dagar eller vad det nu hunnit bli. På Khonkens begäran ska jag utveckla det lite. 

 

- I organisationen: Biden verkar ha valt medarbetare som tänker stanna ett tag, i alla fall har ingen hoppat än vad jag vet, förutom någon som inte blev godkänd av senaten. Säga vad man vill om Trumpen, men den som hävdar att han hade ordning på organisationen får en lååång uppförsbacke för att försöka försvara det. 

 

I partiet: Det är något rörigare just nu på Republikanernas sida än vad det är i Demokraterna.

 

-Omvärldsrelationer: Det är bättre ordning nu i relationerna med USA:s allierade, verkar ha gått rätt fort att reparera.

 

. Mediautspel: Det svänger mindre om Biden särskilt  i frekvensen av utspel, men också att uttalanden följer  en rödare tråd än Trumpens gjorde.

 

- Mindre ordning kan man dock  säga att det omedelbart blev i immigrationspolitiken, rörigt värre vid gränsen t.ex.

 

Men totalt sett "mer ordning på styret" såvitt jag ser på det.

 

Sakpolitiskt är däremot 120 dagar för kort tid. Biden försöker förstås skörda vissa omedelbara vinster, men precis som med Trumpen när han var i sammma tidsmässiga läge så är det alldeles för tidigt.  Likaså avseende coronastrategins omedelbara framgångar, att så många blivit vaccinerade på så kort tid t.ex. Det lär väl ändå bero på ett grundarbete som gjordes under Trumpens tid.

 

 

 

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking
42 minuter sedan, skrev spooncreek:

"Mer ordning på styret" var alltså mitt påstående om Bidens första 120 dagar eller vad det nu hunnit bli. På Khonkens begäran ska jag utveckla det lite. 

 

- I organisationen: Biden verkar ha valt medarbetare som tänker stanna ett tag, i alla fall har ingen hoppat än vad jag vet, förutom någon som inte blev godkänd av senaten. Säga vad man vill om Trumpen, men den som hävdar att han hade ordning på organisationen får en lååång uppförsbacke för att försöka försvara det. 

 

I partiet: Det är något rörigare just nu på Republikanernas sida än vad det är i Demokraterna.

 

-Omvärldsrelationer: Det är bättre ordning nu i relationerna med USA:s allierade, verkar ha gått rätt fort att reparera.

 

. Mediautspel: Det svänger mindre om Biden särskilt  i frekvensen av utspel, men också att uttalanden följer  en rödare tråd än Trumpens gjorde.

 

- Mindre ordning kan man dock  säga att det omedelbart blev i immigrationspolitiken, rörigt värre vid gränsen t.ex.

 

Men totalt sett "mer ordning på styret" såvitt jag ser på det.

 

Sakpolitiskt är däremot 120 dagar för kort tid. Biden försöker förstås skörda vissa omedelbara vinster, men precis som med Trumpen när han var i sammma tidsmässiga läge så är det alldeles för tidigt.  Likaså avseende coronastrategins omedelbara framgångar, att så många blivit vaccinerade på så kort tid t.ex. Det lär väl ändå bero på ett grundarbete som gjordes under Trumpens tid.

 

 

 

 

 

 

Han har på kort tid dessutom fått positiv vändning på klimatpolitiken och handelspolitiken, gått med i Parisavtalet igen och börjar förhandlingarna om handelsavtal med EU samt börjat förhandlingar om att ta bort ett flertal strafftullar Trump införde vilket skapat stora problem i den internationella handeln.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
1 minute ago, Tallviking said:

Han har på kort tid dessutom fått positiv vändning på klimatpolitiken och handelspolitiken, gått med i Parisavtalet igen och börjar förhandlingarna om handelsavtal med EU samt börjat förhandlingar om att ta bort ett flertal strafftullar Trump införde vilket skapat stora problem i den internationella handeln.

Absolut, men allt det där är sakpolitiska åtgärder , där de som nu invänt mot mitt påstående om  mer ordning, garanterat har invändningar. De tycker allt det där är åt helvete. Vilket de såklart kan tycka, det är enklare att förstå de eventuella invändningarna.  I alla fall för min del, även om jag inte håller med.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Oregistrerad

 

bild_2021-06-05_080738.png.682d8904c4303d24c87be5ab7cb99f3f.png

 

Han har tydligen inte legat på latsidan, än så länge.

 

Så här säger han själv;

 

“And I want to make it clear — there’s a lot of talk, with good reason, about the number of executive orders that I have signed — I’m not making new law; I’m eliminating bad policy,”

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Typiskt politiker.

Säger en sak innan valet och gör motsatsen  efter... Inte oväntat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Oregistrerad

Nu har han träffat Putin.

 

https://www.dn.se/varlden/ryska-etablissemanget-jublar-over-putins-mote-med-biden/

 

"En framgång för Putin. Ett bevis på att Ryssland räknas. Det ryska etablissemanget jublar över mötet mellan Putin och Biden i Genève."

 

https://edition.cnn.com/videos/politics/2021/06/16/joe-biden-vladimir-putin-meeting-collins-pkg-vpx-lead.cnn

 

 

"I did what I came to do," he said, describing a day that ended as expected: with a better understanding of a shrewd counterpart but without any new areas of agreement.

Biden began a post-summit news conference emphasizing his focus on human rights during the meeting, including raising the case of jailed opposition leader Alexey Navalny. Earlier, Putin said he had not detected any hostility between Biden and himself.

 

bild_2021-06-17_183632.png.c8a5313ef161cbd9bc6344da15b22ce1.png

 

Biden sade att det alltid är bäst att träffas ansikte mot ansikte och försöka utröna vad man har för gemensamma intressen, och försöka samarbeta.

Putin tackade Biden för initiativet att ses /.. och att han hoppades att deras möte skulle bära frukt.

 

(Trump träffade Putin 2018)

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Undrar hur många gånger han snubbla o glömde bort vad han skulle säga i en mening?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Oregistrerad

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

 

Joe Biden bjuder tusen gäster till fest i Vita huset – trots ouppnådda vaccinmål

USA:s president Joe Biden har bjudit in dryga tusen gäster till Vita huset för att fira landets nationaldag den fjärde juli, rapporterar AP.

Enligt Biden kommer fjärde juli 2021 vara ett historiskt ögonblick för landet, där han syftar på att vägen tillbaka från pandemin har börjat ljusna allt mer.

– Jag ska fira det, sa han i ett uttalande under fredagen.

Samtidigt är en stor del av befolkningen ännu inte vaccinerade och många oroas av spridningen av deltaviruset, som kan få fart i och med resande och folksamlingar under storhelgen.

I sitt uttalande varnade därför också Joe Biden att ovaccinerade "ska vara på sin vakt".

Två tredjedelar av landets vuxna är vaccinerade. Men det är färre än målet om 70 procent som Joe Biden ville uppnå till fjärde juli.

 

5568F.jpg.2cd2115983c3831da55b72e7ceb89b92.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Naam kaeng:

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

 

Joe Biden bjuder tusen gäster till fest i Vita huset – trots ouppnådda vaccinmål

USA:s president Joe Biden har bjudit in dryga tusen gäster till Vita huset för att fira landets nationaldag den fjärde juli, rapporterar AP.

Enligt Biden kommer fjärde juli 2021 vara ett historiskt ögonblick för landet, där han syftar på att vägen tillbaka från pandemin har börjat ljusna allt mer.

– Jag ska fira det, sa han i ett uttalande under fredagen.

Samtidigt är en stor del av befolkningen ännu inte vaccinerade och många oroas av spridningen av deltaviruset, som kan få fart i och med resande och folksamlingar under storhelgen.

I sitt uttalande varnade därför också Joe Biden att ovaccinerade "ska vara på sin vakt".

Två tredjedelar av landets vuxna är vaccinerade. Men det är färre än målet om 70 procent som Joe Biden ville uppnå till fjärde juli.

 

5568F.jpg.2cd2115983c3831da55b72e7ceb89b92.jpg

 

 

 

 

 

 

 

"Två tredjedelar av landets vuxna är vaccinerade. Men det är färre än målet om 70 procent som Joe Biden ville uppnå till fjärde juli."  

En idi*tisk kommentar, om jag får yttra mig...

 

Visst "endast" 66,666667% (samma som två tredjedelar) av landets vuxna var vaccinerade för några dagar sedan, klart färre än 70%!!!

Det kanske löser sej?

Fast det var några dagar sedan... Nån som har färskare siffror, siffror som gäller om 2 dygn, 4 juli?

 

Hatar skit-nyheter som bara handlar om att hata någon...

 

 

MVH

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Stämmer det verkligen att av USAs befolkning är 70 % vaccinerade. Vad jag hört är att 70 % av demokraterna är vaccinerade. Det skulle betyda om jag räknar rätt runt 240miljoner är vaccinerade

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Stämmer att republikanerna inte visat något större intresse för att bli besprutade.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
49 minuter sedan, skrev Mr atm:

Stämmer att republikanerna inte visat något större intresse för att bli besprutade.

Så bara lite drygt 30 procent är republikaner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...